• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Cheerful
    Chimsi skrev 2017-07-09 22:03:13 följande:

Hej!

Så kul följa er. 30år, mamma till en dotter på sju år. Haft två missfall sista 6 månaderna och hoppas få gå hela vägen snart. ÄL 3 juli och BIM 17/7 (tror jag, dålig koll). Längtar efter att testa.. alltid skönt få ett svar...

Läkaren rekommenderade vitaminer pga tidigare missfall. Glad som har semester nu och kan låta kroppen vila under försöksprocessen. Hur tidigt efter ÄL brukar ni testa?

Lycka tillallihop! ??

Vad tråkigt att höra om missfallen, bättre lycka denna gången!

Vad är det för vitaminer de rekommenderar??
  • Chimsi
    Cheerful skrev 2017-07-10 16:10:20 följande:

Vad tråkigt att höra om missfallen, bättre lycka denna gången!

Vad är det för vitaminer de rekommenderar??

Skulle ta kombo typ Apoteket kvinna samt Omperazol (haft magproblem därav Omperazol) inväntar provsvaren på bland annat mitt B12, hoppas få svar imorgon
  • babyspenat
    SaraochLion skrev 2017-07-10 13:02:09 följande:

Vad finns det för knep för att klara av all denna väntan (BIM 22/7). Minns inte alls att jag tyckte väntan var jobbig innan jag fick veta om min första graviditet..

Jadu, det enda som hjälper mig i denna väntan är att jobba och kolla på serier. Ska också börja träna igen när min förkylning är över, tror även det kan få bort mina tankar lite ???? har bim 21/7.
  • babyspenat
    babyspenat skrev 2017-07-10 18:02:01 följande:

Jadu, det enda som hjälper mig i denna väntan är att jobba och kolla på serier. Ska också börja träna igen när min förkylning är över, tror även det kan få bort mina tankar lite ???? har bim 21/7.

Många frågetecken det blev, haha :)
  • babyspenat

Ni som varit gravida innan, när började graviditetssymptomen? Jag funderar på varför jag har ont i mina bröst redan nu och sen typ en vecka tillbaka. Brukar aldrig vara så. Eller så är det att min hjärna tänker att kroppen är gravid och så reagerar kroppen därefter, haha. Vågar knappt tro något i alla fall.

I vanliga fall får jag ont i brösten en vecka innan mens. I denna cykeln är det i så fall på fredag.

• oONinniOo
    babyspenat skrev 2017-07-10 18:07:59 följande:

Ni som varit gravida innan, när började graviditetssymptomen? Jag funderar på varför jag har ont i mina bröst redan nu och sen typ en vecka tillbaka. Brukar aldrig vara så. Eller så är det att min hjärna tänker att kroppen är gravid och så reagerar kroppen därefter, haha. Vågar knappt tro något i alla fall.

I vanliga fall får jag ont i brösten en vecka innan mens. I denna cykeln är det i så fall på fredag.

Med sonen kom symptomen först efter BIM. Men alla är olika på den punkten. Vissa kommer symptomen senare för, vissa känner redan ett par dagar efter ÄL. Glad
    Försöker med syskon sen januari -17
  • babyspenat
    oONinniOo skrev 2017-07-10 19:09:17 följande:

Med sonen kom symptomen först efter BIM. Men alla är olika på den punkten. Vissa kommer symptomen senare för, vissa känner redan ett par dagar efter ÄL.

Tack för ditt svar! :) får se hur allt ter sig ;) spännande!
  • Milou3

Efter 10 graviditeter så tror man sig vara expert på sina symptom. Men så är det inte. Alla är olika och varje graviditet är den andra olik. Sist nu i juni ( fick tidigt mf) hade jag inga symptom alls förrän 2 dagar innan BIM.

De flesta andra graviditeter har jag märkt av pga halsbränna, svag åksjukekänsla/illamående samt ömma bröstvårtor.
  • leha87

Jag kände av att jag var gravid innan jag testade positivt, alltså innan BIM men jag minns inte exakt när det var i förhållande till äl. Otroligt ömma bröst, så fort man kom åt dom så ville jag gråta typ. Brukade aldrig vara så vid mens. Kände dessutom att det hände saker i tjejmagen som är svårare att förklara. Men tror absolut att alla känner olika, och det finns också de som inte känner något alls. Får se hur det blir andra gången :)
  • babyspenat
    Milou3 skrev 2017-07-10 19:52:32 följande:

Efter 10 graviditeter så tror man sig vara expert på sina symptom. Men så är det inte. Alla är olika och varje graviditet är den andra olik. Sist nu i juni ( fick tidigt mf) hade jag inga symptom alls förrän 2 dagar innan BIM.

De flesta andra graviditeter har jag märkt av pga halsbränna, svag åksjukekänsla/illamående samt ömma bröstvårtor.

Tack för ditt svar. Wow, ja, det verkar verkligen vara individuellt det där. Och även att det kan skilja sig från gång till gång för en individ. Sorgligt att höra om mf, håller tummarna för att det går vägen snart igen!
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI