• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • bebis2018

Åh vad jag hoppas på ett plus! förväntas få mens på måndag men har fortfarande rikliga flytningar! Brukar alltid vara "torr" därnere några dagar innan mens... Tog test imorse men det visade negativt! Men jag hållee hoppet uppe! :)

• längtarefternr2
    bebis2018 skrev 2017-07-01 18:16:37 följande:

Åh vad jag hoppas på ett plus! förväntas få mens på måndag men har fortfarande rikliga flytningar! Brukar alltid vara "torr" därnere några dagar innan mens... Tog test imorse men det visade negativt! Men jag hållee hoppet uppe! :)

Vad spännande, måndag är ju nära, jag har minst en vecka kvar innan jag vet, denna väntan på ett plus känns som en evighet, denna dryga 1,5 vecka kommer gå segt ^^
  • Felicia1022

Snälla säg att det är nån mer än jag som ser?! :/

BIM-5 men väldigt utspätt kvällsurin.

• längtarefternr2
    Felicia1022 skrev 2017-07-02 00:07:21 följande:

Snälla säg att det är nån mer än jag som ser?! :/

BIM-5 men väldigt utspätt kvällsurin.

Jag ser tyvärr inget, men gör ett nytt test imorgon bitti :)

Hoppas på ett plus för er :)
  • Love-V1

Hej, vill gärna följas åt ! :) jag har också bim 8 juli, hoppas såklart inte jag får den. Har ni försökt länge ?

• bebis2018

och där kom mensen! helt gråtfärdig! har försökt i tre månader nu... tänk om det skulle visa sig att man har svårt för att bli gravid? :(

• Jellosun
    bebis2018 skrev 2017-07-02 10:41:38 följande:

och där kom mensen! helt gråtfärdig! har försökt i tre månader nu... tänk om det skulle visa sig att man har svårt för att bli gravid? :(

Hoppar in en snabbis. Fullt frisk kvinna på 37 här.

Vår första tog sju månader minus plus men då var vi ändå nykära och pökade på duktigt.

Vår andra (plussade förra veckan) tog också lång tid men vi har inte försökt matcha ägglossningar osv.

Jag käkade folsyra i över ett år, tog uppehåll i två veckor för jag tänkte att kroppen kanske blivit lite immun och kunde behöva en paus. Då satt det sig.

Det är kanske bara spök grej att det skulle funka.

Men! Ville bara uppmuntra med att slappna av, jag höll på att ge upp, tänkte att det inte skulle hända men det kommer det göra! Det Vet ju inte jag för dig/ er men det är vad jag tror. Jag tror även att man ska slappna av och ta det som det kommer. Svårt men nog hälsosamt.

Jag ville inte göra det till en grej men gjorde det ändå i smyg, timade vårt sex när jag kände ägglossning men kunde även skippa sex om man var trött osv. Även om man blev lite irriterad över att man "missade " en chans.

Men så du fick mens nu, det gör inget. Man är ju mottaglig både innan och efter mens och som jag, jag hade min sista mens 31 maj och var då helt ovetandes i process att bli gravid. Jag blev lika besviken över den mensen men lika överraskad när jag visade positiv förra veckan.

Man vet aldrig. Bäst att njuta av livet och ha så mycket sex som man vill och kan så kommer det.

Jag följer tråden ett tag och hejar på er=) men eftersom jag redan plussat har jag inte velat tränga mig på.

Lycka till!!
  • Love-V1
    bebis2018 skrev 2017-07-02 10:41:38 följande:

Försökte ni länge med nr 1 ?
  • Love-V1
    längtarefternr2 skrev 2017-06-28 23:20:05 följande:

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

Såg att vi har bim samtidigt! Känner du av något so far ? Åh man vill så gärna ha de där plusset denna månad !!!!
  • Pistagenöten

Hej! Vad kul att följas åt! Håller tummarna för alla :) Hakar på denna tråd då vi också planerat att skaffa barn framöver. Har köpt hem ägglossningstest från graviditetskollen och testade första igår och andra idag, förväntar mig ingen ägglossning dessa dagar och vad jah förstår är testet även negativt men tycker att det kommer upp ett svagt streck där det inte ska vara ett sträck? Någon som varit med om liknande? Eller ska det bli så? Bifogar en bild.

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017