• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • vickanj82

Min mens kom på BIM+11. Skönt ändå så inget var fel. Så nu längtar jag till den är slut så vi kan börja bebis verkstad på riktigt ????????

• 40 år och jobbar på nr 3
    vickanj82 skrev 2017-07-27 12:19:48 följande:

Min mens kom på BIM+11. Skönt ändå så inget var fel. Så nu längtar jag till den är slut så vi kan börja bebis verkstad på riktigt ????????

Skönt att allt är igång!!! Lycka till
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-26 00:05:58 följande:

Bli jobbar på en bebis tillsammans, min nr 3, en sladdas fast den första med ny kärlek. Fick ljusrosa flytning 10 juli efter uttag av spiral 26/6. Tog gravtest 18/7 som visade negativt.. var ja för snabb att testa? Varför ljusrosa flytning den 10/7???

Kanske var en ägglossningsblödning? Det är ganska vanligt att få och då kommer det inte mycket blod utan bara en droppe, kanske kom den ut med din flytning?
    ALM82 skrev 2017-07-27 13:23:01 följande:

Kanske var en ägglossningsblödning? Det är ganska vanligt att få och då kommer det inte mycket blod utan bara en droppe, kanske kom den ut med din flytning?

Det kom lite ljusrött när jag torkade mig och vid andra toabesöket var det som en ljusrosa slemklump. Därefter inte ens i närheten av någon blödning, bara vanliga via flytningar i tid och otid.

Jag har funderat på om det faktiskt var då jag hade ägglossning, antar att graviditetstestet 8 dagar senare var alldeles för tidigt.
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 15:00:57 följande:
    Det kom lite ljusrött när jag torkade mig och vid andra toabesöket var det som en ljusrosa slemklump. Därefter inte ens i närheten av någon blödning, bara vanliga via flytningar i tid och otid.

Jag har funderat på om det faktiskt var då jag hade ägglossning, antar att graviditetstestet 8 dagar senare var alldeles för tidigt.
    Ja men då var det nog det :)
    Slemklump är ju ett vanligt tecken på ägglossning! 
    ALM82 skrev 2017-07-27 15:52:30 följande:

Ja men då var det nog det :)

Slemklump är ju ett vanligt tecken på ägglossning! 

Får bli ett nytt test ikväll, håll tummarna ????

Vill inte bli besviken bara men jag får helt enkelt ställa in mig på att är jag inte gravid så kontaktar jag kvinnokliniken för att få igång hormonerna så att mensen kommer igång
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 15:56:38 följande:
    Får bli ett nytt test ikväll, håll tummarna ????

Vill inte bli besviken bara men jag får helt enkelt ställa in mig på att är jag inte gravid så kontaktar jag kvinnokliniken för att få igång hormonerna så att mensen kommer igång
    Yes, självklart håller jag tummarna! :)
    ALM82 skrev 2017-07-27 16:07:56 följande:

Yes, självklart håller jag tummarna! :)

Inget plus :(

Hade inte så stor förhoppning till det ännu, är mest obekväm med tanken att mensen inte dyker upp... Tänk om den aldrig gör det igen. Känner mig dock inte i närheten av varken klimakteriet, PMS, PMDS eller vad allt nu heter. Men den molande värken gör mig helt trött, varför sitter den kvar?
  • ALM82
    40 år och jobbar på nr 3 skrev 2017-07-27 23:39:59 följande:
    Inget plus :(

Hade inte så stor förhoppning till det ännu, är mest obekväm med tanken att mensen inte dyker upp... Tänk om den aldrig gör det igen. Känner mig dock inte i närheten av varken klimakteriet, PMS, PMDS eller vad allt nu heter. Men den molande värken gör mig helt trött, varför sitter den kvar?
    Vad tråkigt... 
    När, inte är du i klimakteriet redan! Kanske är den bara lite sen och det är mensvärk som du känner? 
    ALM82 skrev 2017-07-28 09:54:37 följande:

Vad tråkigt... 

När, inte är du i klimakteriet redan! Kanske är den bara lite sen och det är mensvärk som du känner? 

Tack, jag tror inte heller att jag är i klimakteriet :)

Det slog mig idag, jag kanske inte har haft nån ägglossning ännu, ska inte temperaturen ligga lite högre från ägglossning fram till mens/graviditet?

Har ju inte mätt så länge, endast 10 dagar och snittet ligger ganska lågt tror jag, 36,35 grader. Värken kanske är ett tecken på att kroppen jobbar igång sig eller?
  • Tandhygienisten

Hej! Detta är första gången jag skriver något här på FL. Jag plussade i förrgår, dagen innan BIM. Första barnet, så nu håller vi tummarna att det går vägen! Skulle vara roligt att följa andra & se hur andra mår/känner osv.

Lycka till ni andra som kämpar för plusset!

• Ciasandstrom

Hej är också ny i tråden! Har bim måndag eller tisdag!

Tog test både igår och idag, cb early men båda visade negativt:(..

kände mig väldigt gravid ibörjan av veckan och i tisdags hade jag sjuk molvärk. Tyvärr har den försvunnit och jag gissar på att det inte blir något denna månad.. har dock haft ömma bröst sedan äl, men är första månaden vi verkligen försöker så har inte reflekterat över hur de brukar kännas. Är säkert bara skenis!

Jaja! Kul att följas ändå och jag önskar er alla lycka till och grattis till er som plussat!

• AmandaF

Hej!! Jag är också ny i tråden. Plussade idag! Vi har ett liten skrutt redan och började nu i juli försöka få ett syskon. Missade de"bästa dagarna" enligt NC så jag trodde inte det skulle gå men började snart därefter få tydliga symptom (extremt hungrig dag och natt + sjukt trött). Förra gången var symptomen inte alls lika tydliga förrän typ v 5. Idag var BIM och jag testade och fick ett svagt plus!!!

Grattis till er alla andra som plussat! Finna någon hemlig facebookgrupp för mars/aprilbebisar 2018?

• Casja

Hej! Jag hade bim i onsdags men min cykel brukar vara oregelbunden så jag har väntat med att testa. Jag har haft mensvärk i över en vecka så de första dagarna trodde jag att mensen skulle komma men nu har jag en känsla av att jag ändå är gravid. Ska testa imorgon!

Grattis till er som plussat!

• Wuuaau

Grattis till er som plussat!

Troligen sista dagen på mensen här nu. Kämpar på för försök nummer 6. Har ägglossning runt 11 augusti. Håller alla tummar och tår nu. Men det är så kämpigt att både få mens och vänta på nästa möjlighet för försök...

• lyckligast80

Hej,

Har inte ätit p piller eller haft annat skydd på två år. Kört avbrutet bara???? Fick tillbaka mensen direkt efter jag slutade med mina piller????????

1v kvar nu till mens... endast molande värk /stickningar i magen, men det kan lika gärna vara mensen som är på G. (Hoppas inte!! )

• Imra

Inget plus för vår del i juli så hoppar in i denna tråd nu. ÄL imorgon och håller alla tummar och tår! :)

Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017