• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • längtarefternr2
    Stenbock7 skrev 2017-07-04 15:48:01 följande:

Nej, tyvärr inte än. Har BIM nästa vecka men plussade i april. Tyvärr slutade det i mf i vecka 6, så nu har kroppen återgått till normalt och det är första försöker efteråt :)

Aha tråkigt. Men får hoppas på ett plus nu :D

4 dagar kvar här, men jag tror att det inte tagit sig, bättre att vara beredd på mens så blir ja inte lika ledsen, men inge tecken än på att mensen ska komma på lördag, förutom att ja är otroligt gasig åh lite molvärk emellanåt :) igår högg det till i lurvan oxå, ganska länge.

Tyckte de va lite obehagligt :)
  • Love-V1
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 14:16:58 följande:

Hej, såg att vi ligger ganska lika med mensen, enligt min app skulle ja ju ha ägglossning den 24 men testade med ägglossnings test åh visade sig att jag har kortare lutealfas, 11 dagar. Min ägglossning kom den 27 juni istället. Har du några symtom? :D

Oj va spännande vi har bim samtidigt :) har du några symptom ?
  • längtarefternr2
    Love-V1 skrev 2017-07-04 17:27:22 följande:

Oj va spännande vi har bim samtidigt :) har du några symptom ?

Ja, jätte spännande :D

Näe inte några direkta symptom, molande värk nere i magen ibland, väldigt gasig I magen samt att det igår "högg" till i slidan, väldigt obehagligt, kändes som typ elstötar, höll på ganska länge :)

Du då? :)
  • Cecini87
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 14:20:26 följande:

Tror oxå jag är skengravid..igen... så jag är inställd på att mensen kommer på lördag... men jag har till och från molvärk och väldigt gasig i magen sen tycker ja att ja kissar oftare men det tror ja bara ja inbillar mej ^^,

Har du fått nå fler symtom sen du skrev här? :)

Nja..molvärk mest på kvällen. Sen har jag börjat inbilla mig illamående på morgonen. Kunde inte äta middag idag för att jag blev äcklad. Men inga känsliga bröst. Springer lite oftare på toan. Men man inbillar väll sig. Bim den 13. Tig test idag o det vart ju negativt....får väl förbereda sambo på en månad till med mera mys
  • blondi99

Jaha då hoppar man väl in här. Är på BIM +7. Har bara fått negativa tester. Förra månaden gick jag på BIM+14. Innan mensen kom, har inte haft så här oregelbundet som det blivit nu så tror att min kropp och hjärna spelar mig ett spratt så jag blir skengravid. Men vi får se vad det blir av.

• Imra

Har ÄL idag, haft sex igår och i förrgår. Slutade med p-piller för ett år sen men första gången vi försöker nu. Är så nervös! ????

• Matildajb

Hej! Jag hoppar in här!

Jag är idag på BIM +5

Min mens är sedan en tid tillbaka ganska oregelbunden men det brukar handla om 2-3 dagar max!!

Jag tog ett test igår med morgonurin på BIM +4 tycker mig se ett svagt streck men kan det vara spökstreck? Någon annan som ser? Min sambo ser ingenting så jag börjar tro att jag är sinnesförvirrad! Haha..

• Amanda87
    Matildajb skrev 2017-07-04 20:38:21 följande:

Hej! Jag hoppar in här!

Jag är idag på BIM +5

Min mens är sedan en tid tillbaka ganska oregelbunden men det brukar handla om 2-3 dagar max!!

Jag tog ett test igår med morgonurin på BIM +4 tycker mig se ett svagt streck men kan det vara spökstreck? Någon annan som ser? Min sambo ser ingenting så jag börjar tro att jag är sinnesförvirrad! Haha..

Jodå jag ser ett svagt streck... :D

Men ha is i magen och testa om någon dag igen!
  • blommigt95

Jag vågade äntligen ta det där graviditets testet och det visade positivt! Hade senaste mensen runt 20:e maj, men har levt i förnekelse och tänkt "mensen är bara sen".. hoppas den lilla grejen vill stanna nu <3

• längtarefternr2
    blommigt95 skrev 2017-07-04 21:13:42 följande:

Jag vågade äntligen ta det där graviditets testet och det visade positivt! Hade senaste mensen runt 20:e maj, men har levt i förnekelse och tänkt "mensen är bara sen".. hoppas den lilla grejen vill stanna nu <3

Men grattis :D jaa hoppas den stannar tiden ut :D

Stort grattis till plusset så hoppas jag att vi alla kan följas åt efter plusset :)
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017