• längtarefternr2

Vi som vill plussa i Juli 2017

Hejsan, hur många här inne är det som planerar ett plus nu i juli? Jag har precis haft ägglossning och jag hoppas vi lyckades pricka in, har beräknad mens den 8 juli, några fler som planerar att plussa nu i juli och vill följas åt?

Har nu 10 dagar kvar till mens och brukar få ömma bröst minst en vecka före men ännu inte fått det så jag hoppas det tagit sig, känner mej mer uppblåst och lite typ träningsvärk/molvärk nere i magen. Men jag ska inte dra några förhastade slutsatser.

Vet bara att jag har tidigare haft lätt att bli gravid så länge man prickat ägglossningen då ^^

Vore roligt om någon vill följas åt :)

• Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017
  • längtarefternr2
    Matildajb skrev 2017-07-04 20:38:21 följande:

Hej! Jag hoppar in här!

Jag är idag på BIM +5

Min mens är sedan en tid tillbaka ganska oregelbunden men det brukar handla om 2-3 dagar max!!

Jag tog ett test igår med morgonurin på BIM +4 tycker mig se ett svagt streck men kan det vara spökstreck? Någon annan som ser? Min sambo ser ingenting så jag börjar tro att jag är sinnesförvirrad! Haha..

Jag tycker oxå att det är ett svagt sträck där, som en annan skrev, testa igen om några dagar så borde det ha blivit starkare :D vad hade du för symtom? :)
  • längtarefternr2
    Cecini87 skrev 2017-07-04 18:47:33 följande:

Nja..molvärk mest på kvällen. Sen har jag börjat inbilla mig illamående på morgonen. Kunde inte äta middag idag för att jag blev äcklad. Men inga känsliga bröst. Springer lite oftare på toan. Men man inbillar väll sig. Bim den 13. Tig test idag o det vart ju negativt....får väl förbereda sambo på en månad till med mera mys

Ok, jo jag tycker nu ikväll att ja får springa åh kissa flera gånger men det är nog bara nått man inbillar sig ^^

Kanske va lite tidigt åh ta testet? Hoppas på plus :D
  • längtarefternr2
    Imra skrev 2017-07-04 20:24:58 följande:

Har ÄL idag, haft sex igår och i förrgår. Slutade med p-piller för ett år sen men första gången vi försöker nu. Är så nervös! ????

Håller tummarna för er, försök mys så mycket ni kan, vi hade dagen före, samma dag samt dagen efter typ så det borde ju ha tagit sig tycker ja ^^
  • blommigt95
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 22:19:27 följande:

Men grattis :D jaa hoppas den stannar tiden ut :D

Stort grattis till plusset så hoppas jag att vi alla kan följas åt efter plusset :)

Tack tack! :)

Facebook gruppen för bf februari kanske? :)
  • längtarefternr2
    blommigt95 skrev 2017-07-04 23:08:43 följande:

Tack tack! :)

Facebook gruppen för bf februari kanske? :)

Ja kanske de, men ja tror ja blir beräknad till mars isf om ja skulle ja blivit gravid nu ^^

Hade du några symptom innan du plussa? :D
  • Love-V1
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 17:55:55 följande:

Ja, jätte spännande :D

Näe inte några direkta symptom, molande värk nere i magen ibland, väldigt gasig I magen samt att det igår "högg" till i slidan, väldigt obehagligt, kändes som typ elstötar, höll på ganska länge :)

Du då? :)

Hade också så igår att de högg till och värk som höll i sig några minuter men inga känsliga bröst och de brukar väl va första tecknet :((
  • Love-V1

[quote=77812241][quote-nick]blommigt95 skrev 2017-07-04 21:13:42 följande:[/quote-nick]Jag vågade äntligen ta det där graviditets testet och det visade positivt! Hade senaste mensen runt 20:e maj, men har levt i förnekelse och tänkt "mensen är bara sen".. hoppas den lilla grejen vill stanna nu <3

[/Grattis !! Att du kunde hålla dig så länge från att testa :D

• längtarefternr2
    Love-V1 skrev 2017-07-05 00:09:37 följande:

Hade också så igår att de högg till och värk som höll i sig några minuter men inga känsliga bröst och de brukar väl va första tecknet :((

Okej, det är så olika det där med ömma bröst, det kan ju komma sen oxå :) men kommer ihåg första gången ja blev gravid (gjorde abort då) så hade jag så ömma bröst att jag inte ens kunde gå i trappor utan att lägga en arm över som "höll" dom på plats ^^, åh det började nog efter att mensen skulle ha komma men visade inte positivt först en vecka senare ändå :)
  • blommigt95
    längtarefternr2 skrev 2017-07-04 23:26:17 följande:

Ja kanske de, men ja tror ja blir beräknad till mars isf om ja skulle ja blivit gravid nu ^^

Hade du några symptom innan du plussa? :D

Jag hade extremt ont i ryggen, jobbar på förskola och att böja mig ner var extremt jobbigt (trodde att det var på grund av Bim) och sen fick jag inga finnar i ansiktet haha, låter kanske konstigt, men får alltid det annars! Och sedan var jag lite upp & ner i humöret bara..
  • blommigt95
    Love-V1 skrev 2017-07-05 00:11:11 följande:

[quote=77812241][quote-nick]blommigt95 skrev 2017-07-04 21:13:42 följande:[/quote-nick]Jag vågade äntligen ta det där graviditets testet och det visade positivt! Hade senaste mensen runt 20:e maj, men har levt i förnekelse och tänkt "mensen är bara sen".. hoppas den lilla grejen vill stanna nu <3

[/Grattis !! Att du kunde hålla dig så länge från att testa :D

Ja, förra året testade jag inte för ens v. 8.. slutade tyvärr i en MA på julafton :( så var väl lite rädd denna gång skulle jag tro..
Svar på tråden Vi som vill plussa i Juli 2017