• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Linluva3
    hemliganatta skrev 2017-07-27 09:41:51 följande:

Någon mer som blir illamående vid träning? Det och mina bröst är biverkningar jag fått, känslan av "mensvärk" också. Glad att jag inte behöver kissa hela tiden än

Har också som mensvärk! Blir nästan orolig av den känslan... Men står att det är normalt och att det är livmodern som gör plats för fostret?

Jag kissar dock hela tiden ???? annars har jag ganska få biverkningar
  • hemliganatta
    Linluva3 skrev 2017-07-27 13:45:20 följande:

Har också som mensvärk! Blir nästan orolig av den känslan... Men står att det är normalt och att det är livmodern som gör plats för fostret?

Jag kissar dock hela tiden ???? annars har jag ganska få biverkningar

Jag vet när jag var typ 13år hade jag extrem mensvärk kunde inte stå upp men slutade så fort jag la mig ner, är precis så nu med! Känns inte som att det borde göra såhär ont..
  • Linluva3
    hemliganatta skrev 2017-07-27 14:10:26 följande:

Jag vet när jag var typ 13år hade jag extrem mensvärk kunde inte stå upp men slutade så fort jag la mig ner, är precis så nu med! Känns inte som att det borde göra såhär ont..

Oj! Så ont har nog inte jag, men man blir ju nojig. Vilken vecka var du i?
  • hemliganatta
    Linluva3 skrev 2017-07-27 14:17:38 följande:

Oj! Så ont har nog inte jag, men man blir ju nojig. Vilken vecka var du i?

Bara v4 så varje gång jag går på toa kollar jag rädd ner för känns som mens :(
  • emizz

Hej alla!

Har idag börjat blöda :( kommer lite då och då och är klarrött. Är i v 5 nu och har inte haft det så innan i mina tidiga graviditeter, vet att det kan vara vanligt med blödningar men är lite orolig har aldrig haft missfall tidigare. Ni får gärna dela med er om ni har några erfanheter :)

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • LovisaTilda
    emizz skrev 2017-07-27 14:36:32 följande:

Hej alla!

Har idag börjat blöda :( kommer lite då och då och är klarrött. Är i v 5 nu och har inte haft det så innan i mina tidiga graviditeter, vet att det kan vara vanligt med blödningar men är lite orolig har aldrig haft missfall tidigare. Ni får gärna dela med er om ni har några erfanheter :)

Hoppas, hoppas att allt går bra <3 ska hålla tummarna gör dig! Blödning tidigt i graviditeten är dock vanligare än man kan tro så det behöver inte vara någon fara. Men det är en ganska klen tröst när man blöder. Man tror ju alltid det värsta :/
  • LovisaTilda

Mina symptom är ömma bröst och kissnödighet. Kissar ofta och behöver gå upp minst en gång på natten. Kan också få plötsliga blodsockerfall där händerna börjar darra. Då måste jag få i mig nåt snabbt. Annars inget annat :)

• FiaLottaPäronkvist

Hoppar in här! Gravid i vecka 5 med andra barnet, har en liten solstråle till son på dryga 9 månader!

Lite uppblåst i magen kanske, annars mår jag prima. Dagarna består mest av att busa men lillkillen så veckorna går fort.
    Tänkte ringa MVC nästa vecka när jag går in i vecka 6.

Myspys!

• Linluva3
    hemliganatta skrev 2017-07-27 14:32:09 följande:

Bara v4 så varje gång jag går på toa kollar jag rädd ner för känns som mens :(

Åh fy vad jobbigt. Ring 1177 och fråga om det kan vara så? Det är ju säkert bara livmodern som gör plats för bebben
  • Twoblirthree

Jag har oxå varit mycket kissnödig men det har lugnat sig lite nu. Däremot uppblåst magen och är enorm trött. Har även märkt att jag är "vresig" o har kort stubin...Sambon har märkt av det tydligt oxå.

Va illamående med under min andra graviditet o det skulle jag vilja vara utan denna gången. Få ju se hur det utvecklas. V. 5 (4+4) idag.

Svar på tråden BF april 2018