• Kakan53

BF april 2018

Då har man fått plusset på stickan och ska ta en till nästa vecka för säkerhetsskull.
    Nu börjar den långa vandringen mot en till bebis i familjen.
    Har en sin på 3 år sen tidigare.
    Jag minns väl förra graviditeten, länge efteråt (alltså flera år) var vår tanke att det inte kommer att blir fler. Dels av anledningen att jag kände att jag inte alls var gjord för att vara gravid men sen tyckte vi att förlossningen var en sjukt otäck upplevelse. Problemet är att min förra graviditet gick fantastiskt bra, inga problem att tala om likaså förlossningen. Så vi har vart oroliga att denna då ska bli värre, för den kan knappast inte bli bättre.
    Men nu får vi se..
    otroligt glada är vi att det lilla lilla klumpen i magen är där den är nu, men oron sitter i lite.

Har börjat få lite illamående, ont i brösten och stickningar/dragningarna livmodern. Så allt är väl som det ska antar jag.

Några fler som vill dela resan mot april och ett nytt tillskott?

• Svar på tråden BF april 2018
  • Nathaliieee

Idag kom mitt första illamående på morgonen så pass så att det kom upp..

När jag va gravid med sonen mådde jag lite för bra. Det ända som jag hade då va växtvärk.

Hur är det med er och era symtomer?

• Linluva3
    Nathaliieee skrev 2017-07-27 06:25:13 följande:

När jag va gravid med sonen mådde jag lite för bra. Det ända som jag hade då va växtvärk.

Hur långt gången är du? :)

Jag har typ inga symptom alls ... får ibland som "sötar" som gör mig kissnödig och är supersugen på salt hela tiden bara.
  • MrsGalotti
    Kadde90 skrev 2017-07-26 23:08:28 följande:

Hej alla :)

Även jag plussade på hela 3 test i söndags och kan inte alls fatta att jag är gravid. Slutade med p pillrena i april och eftersom jag har pcos så sa jag och sambon att vi ser vad som händer. Jag trodde inte att jag skulle kunna bli gravid på naturlig väg men sedär :D är i vecka 4 (4+3). Vågar inte riktigt glädjas fullt ut ännu eftersom jag har blött lite i 10 dagar :/ pratade med barnmorskan och hon sa att det är svårt att säga om det är ett missfall eller inte. Är så lite blod så hon trodde inte att det var något missfall men man vet aldrig. Nu vill jag bara att det ska bli helg så jag kan ta ett nytt test och se om det fortfarande är plus :)

En historia med blödning och positiv utgång här: min förra graviditet. 4.5 års fruktlösa försök, endometrios troligen bidragande orsak. Plussar. Börjar blöda 3dgr efter plusset. Får x antal vul och ul under graviditeten, första redan i v6. Slutar inte blöda förrän v24!

Ut kommer en frisk tjej på bf-dagen, inga fel hittades nånstans under hela graviditeten när det gäller blödningar.

Håller tummarna för dig!
  • MrsGalotti
    Nathaliieee skrev 2017-07-27 06:25:13 följande:

Samma som förra gången: illamående när hungrig (dvs varje timme... ), svullna ömma bröst, lite molvärk. Och en känsla av tryck i livmodern när jag sitter ner eller böjer mig. Den känslan hade jag med förra barnet och den känslan hade jag också nu innan jag plussade - när jag ska ha mens känner jag mig "tom" inuti medan de två gångerna jag varit gravid känns det som att något är där.

Denna gång har jag tyvärr känningar av min cysta på ena äggstocken, hade inte det förra gången (cystan var mindre då) och är lite orolig att det inte är själva cystan utan utomhavandeskap men ska försöka inte oroa mig för mkt utan så länge det känns ok ska jag utgå ifrån att det är ok

Förra graviditeten var en ständig period av oro, denna gång vill jag njuta då jag inte planerar flera barn sen.
  • hemliganatta

Någon mer som blir illamående vid träning? Det och mina bröst är biverkningar jag fått, känslan av "mensvärk" också. Glad att jag inte behöver kissa hela tiden än

• Kadde90

Åh vad skönt att höra MrsGalotti :). Idag har jag inga blödningar alls men har mått illa flera gånger om dagen dom senaste 3 dagarna och kissar hela tiden, plus att jag har fått ett jäklar humör enligt min sambo ???? undra när man ska höra av sig till barnmorskan igen? Tror ni man får komma in och göra en undersökning även fast man är så tidigt gången? :) så roligt att man kan följas åt här i graviditeten :D

• Qem

Hallå! Jag hoppar in här jag med! Fick precis bekräftat att jag är gravid, har inte känt av någonting hittills, så det kom som en överraskning (trots att jag visste att vi prickat äl rätt bra ;) ). Bf ca 5/4 :)

Är 27 år och har en ettåring sedan tidigare.

Såg något om en fb-grupp. Hur går jag med där?

• Emchri

Grattis till alla plus :) 
    För att gå med på Facebook skickar man ett DM till MrsGalotti med mejladress så lägger hon till en i den hemliga gruppen :) 

Jag har fortfarande svårt att fatta att man verkligen är gravid, jag ska till läkaren idag i ett annat ärende och det känns nästan som man bluffar när man ska fylla i ett papper med information om sig själv och skriver "gravid." 
    Tänk om testet (testen!) var fel och jag inte är gravid? Om jag bara inbillat mig? 

Angående arbete så är jag i lite samma dilemma som ett par av er, förutom att jag inte nyss har börjat på ett nytt jobb utan jag söker jobb och slutade innan sommaren på mitt förra, så det hade kunnat vara bättre tajming. Jag har kommit in så jag kan plugga i höst också men det hade känts bättre att hitta ett jobb innan dess. 

• Entusiastisk

Hej :)

Jag hoppar in här efter att vi plussade i lördags för första gången :D

Jag är 28 år och min sambo 31 i år.

Då vi vet (inom 2 dagar) när det blev av då jag använde äl-test(oregelbunden mens) och vi endast fick till 1 gång under äl eftersom vi var på husbilssemester med ett annat par kommer troligtvis vårt lilla under i april men BF(räknat efter sista mensens första dag) är 27 mars:)

Gick in i v.6 igår så idag är jag 5+1 så fortfarande väldigt tidigt.

Kissade mycket i början och mår illa ofta är väl symptomen jag känner av annars är allt kalas:)

den 11 aug ska vi på vårt första UL då är vi i v. 8(7+2) då vi hade svårt att få ihop en bra tid men det känns skönt att få veta så tidigt att det lilla hjärtat slår som det ska <3 och därmed att missfallsrisken minskar till nästan som i v.12.

Ska bli spännande att följa er alla och även få dela och stötta varandra under denna fantastiska resan! Även om jag längtar så efter att få träffa honom/henne redan så vill jag njuta av varje dag<3

kram på er <3

Svar på tråden BF april 2018