• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Snultan
    Jokri85 skrev 2017-09-01 08:12:17 följande:

Haha men det är ju inte så konstigt. Vi har symptom.

Det är klart man vill testa då.

Jag måste testa på tisdag. Både jag och min sambo vågar knappt tro det...

Vi får se vad som händer. Ska testa på tisdag. Visar det positivt så har man ändå en viss oro tills barnet är ute. Så är det ju.

Ja eller åtminstone tills magen börjar växa och man börjar känna.

Är du oxå mer nojig nu än första graviditeten? Alltid trott det ska va tvärtom men första var jag hur lugn som helst inte oroad över något. Nu vet man väl vad som väntar därför är msn mer oroad kanske.
    Matheus 131002!
  • tjejuå86
    Jokri85 skrev 2017-08-31 22:17:12 följande:

Grattis! Blev samma för mig BIM +5.

ska testa på tisdag med digitalt.

Tack ja jag har bim på tisdag så tänker testa under helgen med ett digitalt
  • Jokri85
    Victoria K skrev 2017-09-01 09:01:55 följande:

Fortfarande ingen mens trots ganska kraftig mensvärk imorse, igår morse och på onsdagsmorgonen. Lite lustigt...för det känns verkligen som att den ska komma så fort jag kissat. Vanligtvis har jag lite mensvärk dagen innan mens och väldigt kraftig precis innan den kommer, men nu har jag ju haft det i 3 dagar!?

Annat symptom, om man vågar säga så, är ömma bröstvårtor samt att de är större och det syns massa ådror på dem, även på vårtgården. Kanske ser jag det för att jag vill se det, men jag vill nog minnas att det inte var så förra cykeln.

Idag är det BIM-2 eller 3.

Vågar nästan säga Grattis för det är ju tydliga graviditets tecken ????

Har du barn sen innan?
  • Jokri85
    Snultan skrev 2017-09-01 10:25:54 följande:

Ja eller åtminstone tills magen börjar växa och man börjar känna.

Är du oxå mer nojig nu än första graviditeten? Alltid trott det ska va tvärtom men första var jag hur lugn som helst inte oroad över något. Nu vet man väl vad som väntar därför är msn mer oroad kanske.

Nej jag är små orolig hela tiden men ändå hyfsat lign som du sa när magen är stor men sen jätte orolig för förlossningen. Minns jag frågade hela tiden mår hon bra mår hon bra? Helt fokuserad att inget skulle hända.

Kommer säkert vara samma denna gång...

Förlossningen gick snabbt med. Och har skapat lite vekymmer o nästa sa de kommer kanske gå snabbare så ja annan oro...ska jag föda i bilen?! Hinner jag? Är dwt fullt dit jag ska osv. Blir typ samma oro men annan nivå på vissa bitar.

När ska du testa? :D
  • Vick

Hej!

Har haft ÄL-flytningar i början på den här veckan, och har haft sex både innan och under tiden. Igår fick jag UVI (pga oskyddat o glömde kissa efter sex, blääääää så tråkigt!) och var till vårdcentralen. Läkaren frågade om jag var gravid och jag svarade att det vet jag inte än, borde ha ÄL nu och förhoppningsvis har det tagit sig. Då bad hon om ett gravtest från Lab och det visade negativt. Jag lämnade urinprov och "stick-i-finger"-blodprov.

Visst borde ÄL +2 (ca) vara för tidigt även för läkare att se? Någon som vet? Eller är det bara att ge upp hoppet redan nu och vänta en månad!? :(

• Charlieellerså
    Vick skrev 2017-09-01 11:25:47 följande:

Hej!

Har haft ÄL-flytningar i början på den här veckan, och har haft sex både innan och under tiden. Igår fick jag UVI (pga oskyddat o glömde kissa efter sex, blääääää så tråkigt!) och var till vårdcentralen. Läkaren frågade om jag var gravid och jag svarade att det vet jag inte än, borde ha ÄL nu och förhoppningsvis har det tagit sig. Då bad hon om ett gravtest från Lab och det visade negativt. Jag lämnade urinprov och "stick-i-finger"-blodprov.

Visst borde ÄL +2 (ca) vara för tidigt även för läkare att se? Någon som vet? Eller är det bara att ge upp hoppet redan nu och vänta en månad!? :(

Det låter osannolikt att det ska hunnit bli synligt på blodprov på 2 dagar. Det kan ju ta många dagar innan ägget fäster....
  • Victoria K
    Jokri85 skrev 2017-09-01 11:00:52 följande:

Vågar nästan säga Grattis för det är ju tydliga graviditets tecken ????

Har du barn sen innan?

Haha, ja jag vet inte. Jag hoppas så innerligt att det ska va nåt, men har blivit besviken förut och sen så kanske jag inbillar mig.

Nej, jag inga barn sen innan. Det här är 8:e försöket på första :)
  • lyckligast80

Usch usch usch... nervigt! BIM på söndag... inga känningar förutom stickningar i buken men inget annat! :/ Jo, varit lite kass i magen men det brukar jag bli dagarna före mens. Har bestämt mig för att inte testa innan denna gång, så väntar olidligt

Hålker tummarna för alla som väntar och alla som plussat!

• MisseKido

Jag blir tokig på mina test, jag köpte två stycken från apoteket och testade igår. Bifogar bild. Teststrecket var inte alls lika starkt när jag gjorde testet utan det blev starkare när det "torkat". Det översta testet är från igår morse och det understa från igår kväll. Jag tog kortet på testen i morse. Någon av er som fått starkare + på testen efter ett tag?

Svar på tråden Vi med BIM September 2017