• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • Matildalinea
    bebismys skrev 2017-10-31 22:19:50 följande:

Plussade igår och det känns så overkligt! Underbart och läskigt! Gick ju nästan till 14e veckan sist när det blev ma, så oron kommer va jobbig nu...

Hoppas ni andra får erat plus snart också :)

Grattis ! Va roligt :D hur många försök efter MA ? Ja jag förstår att oron kommer vara jobbig :( är också orolig för de .. själv väntar man på första ÄL efter MF, lång väntan, väntar man inre på ÄL, så är det bim eller på att de kritiska veckorna ska gå osv .. denna eviga väntan

Men i slutändan har vi förhoppningsvis vårat otroligt vackra mirake :)

Styrkekramar till dig !
  • ABbf2018

Plussade igår och det känns så overkligt! Underbart och läskigt! Gick ju nästan till 14e veckan sist när det blev ma, så oron kommer va jobbig nu...

Åh grattis!!? Håller tummarna för att de gå bra nu!! Förstår oron fullt ut, men försök och njut. Men jag förstår, man tar till alla försvarsmekanismer som finns! Lycka till nu, jag tro de komma gå bra för er!!!
  • Charlieellerså

Hoppar in här. Behöver rikta blicken framåt. Var på kub i går v 11+6 och fick då veta att graviditeten avstannat i v 8. Tomhet och sorg. Dag har kag tagit cytotec i två omgångar och har nu blött ofantliga mängder i flera timmar. Så hemskt men ändå skönt att slippa bära på längre. Jag tror mitt sätt att hantera detta just nu är att blicka framåt. Jag förlorade min mamma för en månad sedan och nu det här. Jag beställde Äl-test och gravtest i dag. Behöver försöka tänka att det kommer att gå i slutänden. Grattis till er som blivit gravida igen och stort lycka till för er alla. Jag kommer nog vara aktiv hör när jag blött klart. Skönt att få läsa om era erfarenheter. Och sorgligt.

• emilieeast

Hej!

Hoppar också in här lite sådär sent.

Har också fått MF eller jag tror att det är MF. Plussade den 27 och tänkte ringa bm den 30de så jag gjorde test då och det var svagare än den 27. Efter det kom blödningen som ett brev på posten.

Vet inte vad jag känner för detta, har ett barn sen innan som blev till på första försöket, denna gång också, men ingenting känns som förra gången och det här med blödning skrämmer mig,

Har läst verkligen varenda inlägg i denna tråden och känner verkligen med er alla!

Jag vill liksom bara veta varför jag blöder och varför testet visar svagare. Vad jag förstår så har många av era tester visat positivt länge..

Så många frågor när man inte har varit med om detta förut. ????

• emizz

Grattis!! håller tummarna för er <3
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz

Snart dags för ÄL igen :D positivt med korta cyklar det går snabbt till nästa ÄL. Min nya beräknade BIM blir 20/11 :)

Ehliaz-09 Alice-11
  • Elliot1
    emilieeast skrev 2017-11-02 08:02:26 följande:

Hej!

Hoppar också in här lite sådär sent.

Har också fått MF eller jag tror att det är MF. Plussade den 27 och tänkte ringa bm den 30de så jag gjorde test då och det var svagare än den 27. Efter det kom blödningen som ett brev på posten.

Vet inte vad jag känner för detta, har ett barn sen innan som blev till på första försöket, denna gång också, men ingenting känns som förra gången och det här med blödning skrämmer mig,

Har läst verkligen varenda inlägg i denna tråden och känner verkligen med er alla!

Jag vill liksom bara veta varför jag blöder och varför testet visar svagare. Vad jag förstår så har många av era tester visat positivt länge..

Så många frågor när man inte har varit med om detta förut. ????

Hej!

Så svårt att svara på men om testet visar svagare så betyder det väl tyvärr att hormonet minskar.. Och det måste ju öka om graviditeten ska fortsätta :( Jag testade aldrig men mina symtom försvann innan jag började blöda och eftersom det är hormonet som ger symtom så hade mitt test garanterat varit svagare om jag testat. Mitt gravtest blev helt negativt 6 dagar efter jag började blöda. Men det är ju väldigt olika för alla.

Sen behöver blödning absolut inte betyda missfall så det finns ju fortfarande hopp att det är något, det vet man ju inte.

Hoppas du får svar snart iallafall så du antingen kan glädjas eller börja ta nya tag helt enkelt. Kram!
  • bebismys
    Matildalinea skrev 2017-11-01 14:00:37 följande:

Grattis ! Va roligt :D hur många försök efter MA ? Ja jag förstår att oron kommer vara jobbig :( är också orolig för de .. själv väntar man på första ÄL efter MF, lång väntan, väntar man inre på ÄL, så är det bim eller på att de kritiska veckorna ska gå osv .. denna eviga väntan

Men i slutändan har vi förhoppningsvis vårat otroligt vackra mirake :)

Styrkekramar till dig !

Tack så mycket! :) hade en mens efter ma, men nästan 3mån efter. Tog rättlång tid innan jag fick första mensen efter ma. Ja denna oro!!! Men man har inget val, bara leva på som vanligt och tänka positivt:) ja precis alltid nåt att vänta på! Hoppas du har äl snart! Brukar du märka av äl? Håller tummarna och kramar tillbaka!
  • bebismys
    ABbf2018 skrev 2017-11-01 20:03:29 följande:

Åh grattis!!? Håller tummarna för att de gå bra nu!! Förstår oron fullt ut, men försök och njut. Men jag förstår, man tar till alla försvarsmekanismer som finns! Lycka till nu, jag tro de komma gå bra för er!!!

Tack så mycket!! :) ja tyvärr är det svårt att släppa oron men man kan inte göra mer än att va positiv och leva som vanligt!
  • Matildalinea
    bebismys skrev 2017-11-02 19:27:43 följande:

Tack så mycket! :) hade en mens efter ma, men nästan 3mån efter. Tog rättlång tid innan jag fick första mensen efter ma. Ja denna oro!!! Men man har inget val, bara leva på som vanligt och tänka positivt:) ja precis alltid nåt att vänta på! Hoppas du har äl snart! Brukar du märka av äl? Håller tummarna och kramar tillbaka!

Oj ja det va ett litet tag :/ har du koll på om du fick ÄL där innan ?

Jag testar med cb och har just nu blinkande gubbe , fick det för tre dagar sedan och är inne på dag 15 idag så hoppas på fast snart :D

Och du har så rätt, man måste vara positivt insälld, annars blir man ju helt knäpp (som om man inte redan är de av baby fever) :p ;)

Kram på dig och hoppas verkligen att den lilla bönan vill stanna och att du får en underbar graviditet :D
Svar på tråden Bli gravid efter missfall