• Mor till Ella

Bim oktober 2017

Då är det dags att skapa en tråd för oss som försöker bli gravida i oktober.

Jag har BIM 1/10

• Svar på tråden Bim oktober 2017
  • tempnörden
    SophieElle skrev 2017-10-10 15:22:28 följande:

Är graviditetskollen kända för spökstreck?

Min egen erfarenhet säger nej, men jag vet inte hur andra här upplevt det.
    Däremot deras äl-stickor kan vara frustrerande att använda, och det har jag sett flera som tycker.
  • Tre2018
    SophieElle skrev 2017-10-10 15:39:28 följande:

Detta visades idag på bim, köpt på graviditetskollen. Vad tror ni??

Det är ett plus :) stort grattis!
  • tempnörden

Jag skulle nog våga mig på ett grattis! 
  • Jasminefjellberg

Det är ett plus!!! Grattis :D
  • R84
    malikan skrev 2017-10-10 10:28:19 följande:

Någon som har haft missfall och kan hjälpa mig? Hur vet man att allt kommer ut? Ska man bry sig om att ringa när blödningen är slut? Bryr dom sig ens? Och när får man minus igen, så man vet att det är borta? Hur länge är det normalt att blöda och ha ont?

Jag har fått två tidiga missfall (v 7 respektive 6). Vid det första åkte jag till gynakuten (efter inrådan från 1177), men fick ett kallt bemötande av sköterskan som tyckte att det var ju bara att åka hem och låta det blöda klart. De gjorde ingenting. Detta var på en helg så då ringde jag barnmorskan på måndagen och hon sa att så länge jag inte blödde länge, hade väldigt ont eller upplevde några komplikationer. Andra gången ringde jag också barnmorskan och fick ungefär samma svar. Jag blödde lite kraftigare och längre än en vanlig mens, men det beror väl säkert på hur långt gången man är och så....
  • Eleonoratösen

BIM -1 och bruna flytningar. Bara att inse att mensen är på ingång. Usch så deppigt. Kände mig så gravid...

• Horisonten

Hej tjejer. Idag känner jag mig så ledsen och förstörd och så sjukt förvirrad.  :'( Igår fick jag ju lite brunt/beige i trosorna inte mycket och väldigt lite.Sen lite svagt orange på pappret men sen vart det inget mer på hela dagen. Mådde fortsatt väldigt illa och stickningar i brösten. Förut så fick jag liten liten ljus ljus rosa/orange flytning eller som en enda tråd. Har lite mer molande värk av och till och lite i ryggen. Men fortfarande stickningar i börsten och mår galet illa. Känns som jag skall kräkas när som helst. Fattar ingenting och detta tar kål på mig. Vill bara att mensen skall köra i gång ordentligt nu då så jag säkert vet inte hålla på och vela så här mer. För alla symptomet är ju kvar och vet ju att man kan ha lite blödning i början men känns sådär. Enligt ena min app avd bim igår och enligt mig idag och enligt en app bim imorgon. Så vet inte vad jag skall tro eller tänka. Håller på och bli knäpp på all symptom och må såhär om de inte är något. Vet inte vad jag skall göra :'( Man hoppas ju helt in i de sista. Vet att jag fick lite rosa på pappret när jag var gravid med min dotter men då hade jag redan fått plus. Och för mig är blödning inget bra då jag hade 2 missfall innan min dotter. Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg alls. Mår bara så skit. Förlåt för att jag drar ner allt i tråden. :(

Svar på tråden Bim oktober 2017