Inlägg från: Emmy85x3 |Visa alla inlägg
  • Emmy85x3

Bf juni 2018

Hej. Jag har precis blivit medlem igen för att jag läser på FL mycket. Jag är gravid med mitt 3:e barn som är beräknat 18e juni. Något trött på att vara gravid nu, med ont i ryggen och sammandragningar från helvetet. Ganska säker på att detta är mitt sista barn ???? Hoppas bebisen är här snart!

lycka till alla ni som har bf snart :)

• Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-05-24 20:59:09 följande:

Sitter och bölar till förlossnings videos på youtube! Haha.

Haha skönt att de inte bara är jag :)
  • Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-05-24 21:30:11 följande:

Haha, ibland undrar man varför man tittar, men samtidigt blir man ju peppad :)

Ja men eller hur :) älskar tv-programmet "en unge i minuten" men jag gråter som en tok jämt ;)
  • Emmy85x3

Alltså vilken skitnatt. Varmt och ont. Haft en vetekudde runt de onda och tog en Alvedon för att ens kunna sova lite. Har sammandragningar som bara busen, inga värkar det går inte att klocka dom för dom är otydliga i start och stopp. Sitter i vänster sida i njurhöjd, så jag börjar misstänka uvi :( Va hos bm igår, fick med rör hem så det ska jag lämna in idag och hoppas att det är lugnt/lätt åtgärdat.

• Emmy85x3
    Bubbel85 skrev 2018-05-25 09:55:40 följande:

Var till bm igår och hade följande:

V.37+3

Hjärtljud 138

SF:mått 34cm

Blodtryck 100/55

Vikt +12kg

Huvudet långt ner och ruckbart.

Nån annan som vill dela med sig? :)

Va hos Bm igår 24/5

V.36+3

Hjärtlig 139

SF mått missade jag

Blodtryck 120/70

Vikt +12kg

Huvudet neråt, inte fixerat :)
  • Emmy85x3

Jag har 20 dagar kvar till bf nu. Har haft molande värk till och från igår och idag + att jag är så trött att jag inte vet vart jag ska vända mig, magen är sisådär också. Önskar att de kunde dra igång eller att man kunde trycka på en knapp för att starta ;)

Vad finns det för tidiga tecken på förlossningsstart egentligen?

• Emmy85x3
    Kia82 skrev 2018-05-29 15:06:56 följande:

Efter fyra barn så kan jag med säkerhet säga att de enda säkra tecknen är vattenavgång och värkar, tyvärr.

Ja de är väl så, men man hoppas ju ändå lite XD
  • Emmy85x3
    AngieSthlm1 skrev 2018-05-29 18:56:03 följande:

Hej! Nu är det nära för många av oss, BF 22 juni för mig.

Hur sover ni?? Jag sover sååå dåligt. Man ska ju inte sova på rygg utan på sidan och jag vaknar därför ungefär varje timme för att jag behöver byta sida. Jag är nog för tung/magen för stor för att jag ska kunna göra det i sömnen. Det gör ganska ont i benen också, lite som växtvärk. Har ni något tips på hur jag kan få till bättre sömn samt hur jag kan bulla upp bättre med kuddar? /Tröttis

18 juni för mig. Sover vansinnigt dåligt. Vaknar som du hela tiden för att vända mig eller gå på toa. Men i natt (Peppar peppar) har jag sovit som en prinsessa. Har tyvärr inga tips heller...
  • Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-05-30 09:37:31 följande:

Tjejer idag vaknade jag med väldigt ont i ena sidan av ryggen, de är liksom nere i svanken. Har lite problem med den skuldran på den sidan efter att jag suttit dåligt när jag ammade sonen.. men ont så långt ner brukar jag inte ha.. har inte haft nån foglossning eller så varken nu Ellee med sonen förutom lite ont i svanskotan.

Någon mer som upplevt molande värk i ena sidan ryggen nu under senare delen av grav?

Ja men jag vart orolig för uvi och lämnade prov, de va det inte... Ingen start på förlossningen heller :(
  • Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-05-30 18:49:47 följande:

Ja jag funderade med på uvi, men det har lagt sig lite nu! Men mycket mensvärk i rygg och mage så är väl bara kroppen som förbereder sig.. är ditt ryggont bättre?

Ja faktiskt efter jag hade lämnat provet så blev de bättre, hade en varm vetekudde på natten och tog en Alvedon så orkade jag sova iaf. Nu undrar jag om ischiasen kan göra så man känner de i ryggen...
Svar på tråden Bf juni 2018