Bf juni 2018
Ooh nu rasade magen igen, typ rasat varje dag i 2 veckor. Men jag har fruktansvärt ont i brösten... Typ som i början av graviditeten, hoppas det betyder något
Ooh nu rasade magen igen, typ rasat varje dag i 2 veckor. Men jag har fruktansvärt ont i brösten... Typ som i början av graviditeten, hoppas det betyder något
Händer inget. Är bara trött :'(
I tisdags kväll kom den en liten prinsessa till oss efter en lite jobbig förlossning med pannbjudning. 3555 gram och 50 cm lång flicka, helt perfekt. ?? nu njuter vi på BB och ammar för fullt! Men oj vad lite sömn det blir speciellt nu andra dygnet när lillan vill äta/suga mer på bröstet. Tur man har någon slags onaturlig energi :)
Varit med i gruppen sen start men knappt skrivit något större, bf enligt mina beräkningar var först 24/6 men på rul blev vi flyttade till 3/7.
Haft en tuff graviditet men extremt illamående sen v6 till slut & i v31 fick jag havandeskapsförgiftning, har legat inlagd på sjukhus flera gånger och sista gången blev jag igångsatt, fick dubbla doser men inget hände & bebis blev påverkad negativt valde dom att ta ut bebis med kejsarsnitt. Så i v34+1 kom vår lille kille, 1930g & 44cm lång :) lillkillen fick ligga på neo & jag fick ligga kvar på förlossning i 2 dagar innan jag blev flyttad till BB avdelningen i 5 dagar, blev efter det flyttad till ett familjerum på neo & efter totalt 9 dagar blev han flyttad in till vårt rum.
Lillkillens blodsocker var lågt så det var tvunget att stabiliseras & på dag 13 fick vi åka hem men fortsatt sondmatning & vi är fortfarande inskrivna i neo och måste på kontrollen 2ggr/v.
Otroligt jobbig tid hela graviditeten men värst var nog att ligga isär på två olika avdelningar i 9 dagar & att man inte fick känna sig som en mamma & att man hade fått sitt första barn :( men nu är vi hemma & den känslan har kommit & herregud vad fantastiskt det är! :)
Hoppas det går bra för er alla andra & lycka till!
Känner lite detsamma faktiskt!
Imorgon fyller min son år och jag har haft på känn i flera månader att det kommer att bli dubbelkalas framöver så kanske, kanske..,
Bf+2 idag och har nästa bm-besök på måndag som jag absolut vill slippa att gå på!
Ok, mest snopna situationen hittills. Igår badade jag och tyckte att det kändes obekvämt ner mot svanskotan, som ett tryck nedåt jag inte känt innan. Samtidigt upptäcker jag små slemmiga trådar som flyter i vattnet och upptäcker att det är en del av slemproppen (har inte gått alls innan för mig). Glad i hågen känner jag efter tappen och märker att det iaf hänt en hel del de sista dagarna. Börjar såklart känna efter minsta värk och tycker mig känna mensvärk och får känslan att INATT HÄNER DET. Går och lägger mig och vaknar kl.03 av att sängen är klassblöt, jag badar i vätska!!! Skyndar mig upp och på toa och märker att mina trosor är klassvåta, överallt utom i grenen?!?! Går tillbaka till sängen och upptäcker att vår dotter som ligger mellan oss kissat ner hela sängen.. jahapp.
Nu har jag lekt med vänner till sonen, (läs sprungit runt och jagat) gått på djurparken i tre timmar och slutligen handlat på vägen hem. Skulle de inte sätta igång det ska jag sitta på soffan resten av graviditeten. Haha
Haha har inga större förhoppningar dock.. hur går de för dig?
Haha jag ser framför mig en hjord höggravida kvinnor runt om i Sverige som gungar på pilatesbollar, springer i trappor osv för att få i gång förlossningen
Nu är vår tjej här! Blev snitt ändå för mitt BT gick bananas och dom ville inte riskera att vänta. Har gått toppen och hon mår finfint!
Lycka till nu brudar!