Inlägg från: Emmy85x3 |Visa alla inlägg
  • Emmy85x3

Bf juni 2018

Alisee skrev 2018-06-14 21:05:31 följande:

Har bf den 19e. Inga tecken alls på att det skulle vara på gång nån gång snart... bara så fruktansvärt trött. Läser om tips hur man kan få igång förlossningen, men eftersom alla tips innebär att man måste resa sig från soffan så blir det inte så mycket testande, hehe. Absolut 0 energi de senaste dagarna...

Haha samma här, bf 18:e. Ingen energi och soffan är min bäste vän
  • Emmy85x3
    Kia82 skrev 2018-06-15 07:38:03 följande:

Det känns hopplöst emellanåt, verkligen.

Svärfar var tvungen att börja glappa också att det var väl ?bara? att gå ut och hoppa på ungarnas studsmatta lite eller som han sagt dom sista gångerna vi setts, ?Jag tycker att du har krympt?! Haha, väldigt roligt, är glad att min man inte ärvt hand humor. Grr! Finns inte mycket plats för skämt om det här nu och jag får bita mig i tungan titt som tätt. Min mamma var också tvungen att yttra sig igår att jag fick faktiskt ta och punktera ?den där? nu och pekade på magen. Om det hade varit så lätt så hade det redan varit gjort för lääänge sen, tro mig!

Huu, låt det ta fart nu!!!

Åååh dessa jäkla kommentarer om magen och folk (oavsett vilka) som tror att dom är sååå roliga... Man har lust att ge dom en snyting och säger man något så har man ingen humor :-|
  • Emmy85x3

Kia82 och evve88: Undrar hur de kommer sig att ALLA tycker dessa kommentarer är så roliga när dom egentligen är rent ut sagt korkade!

Ja kommer inte bebis idag så kommer den imorgon på min födelsedag Bättre födelsedagspresent kan man ju egentligen inte få och en anledning att sluta fira sin egen

• Emmy85x3
    Kia82 skrev 2018-06-15 09:09:36 följande:

Ja, nästintill pinsamt är det. Alla vet väl att man inte kan påskynda en förlossning (om det inte är på medicinsk väg) så varför hålls på att kommentera det?

Ja exakt, ser inget fel alls i att dela födelsedag, tycker t.o.m att det är lite coolt och det är ju bara en fördel om fokuset kan riktas på något annat än sin egen ålder.

Hur gamla är alla här inne föresten, stämmer årtalet efter nicket på alla?

Min svärfar är expert på dom där magskämten fast han ser ut som en kanonkula själv!

Nej min födelsedag får bebisen gärna "ta över", men jag tycker de är roligare för barna att ha en varsinn. Fick mig dock en tankeställare med tvillingtänket där

Min stämmer blir 33 år i morgon :-P
  • Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-06-15 09:44:27 följande:

Åh Grattis i förskott :) hoppas nästan du får en fin födelsedagspresent :D jag fyller 30 den 2 juli, hon prickar säkert in att komma då :p Målet är absolut innan annaes blir jag deprimerad. Haha!

Jag sitter hos bm nu för extrakoll av blodtryck som blivit högre i tisdags. Håller tummarna att de håller sig i schack !

Tack Ja de blir nog en bra dag. Cruising i stan, biltokig som man är så blir de nog bra. Men bäst vore det med en bebis

Lycka till
  • Emmy85x3
    Kia82 skrev 2018-06-15 12:21:56 följande:

Mer blodblandat slem, check!

Min mamma ringer varje dag. -Hurr mår du? Ingen bebis? Nej nej... fler som väntar antar jag :-P

Håller tummarna att de drar igång för dig nu
  • Emmy85x3
    Kia82 skrev 2018-06-15 14:09:40 följande:

Det är just den biten som är jobbig för visst tusan hade man informerat de närmsta när det drar igång, att hela tiden bli tillfrågad gör ju en bara uppstressad.

Tack, ja hoppas innerligt på det. Känner av lite smått molnande i nedre delen av magen men det är också allt.

Ja lite enerverande är det, men lite gulligt också! Min mamma kommer ju få veta det tidigt då hon ska ha barnen när vi är på BB
  • Emmy85x3

Undrar om folk i ens närhet tror att man inte vill tala om för hela världen när bebisen kommer, så dom måste fråga... Bara för detta så ska jag övertala sambon och familj å inte säga nått

• Emmy85x3

Bilutställning, cruising och fylla år va visst ett bra sätt att få fart på grejerna. Har känningar som känns rätt bra bra i ryggen och magen drar ihop sig och börjar kännas. Har tagit Alvedon för att få bort eventuella lurvärkar, men den hjälpte inte! Kan va på riktigt nu, håll tummarna Jag uppdaterar när tillfälle ges.

• Emmy85x3

Nog är det pågång alltid, men det går långsamt... Hade ganska snälla värkar hela kvällen. Började ca 17 och kom med 4-7 min mellanrum och varade ca minuten. La mig halv ett, vaknade nu och magen har tömt sig, samt att värkarna tagit i. Ska klocka värkar, ringa för och väcka sambo närmast Bitterljuvt att det dragit igång. Längtar efter bebis, men drar mig för smärtan!

Har aldrig märkt när slemproppen lossnat :-P

• Emmy85x3

Igår kom hon En dag före beräknat. Vi mår bra och förlossningen kan jag inte klaga på... Bor på patienthotell nu och ska göra några dagar i våran egen bebisbubbla <3

Tack för allt stöd man har fått här inne och lycka till när det är dags för er, fina starka kvinnor <3

• Emmy85x3

Tack för alla grattisar. Man blir helt fast i bebisbubblan! Håller tummarna för er som väntar, snart är de över <3

• Emmy85x3
    evve88 skrev 2018-06-19 22:07:08 följande:

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

Stort grattis <3
Svar på tråden Bf juni 2018