Inlägg från: Emmy85x3 |Visa alla inlägg
  • Emmy85x3

Bf juni 2018

Kia82 skrev 2018-06-04 15:23:57 följande:

Man kan ju alltid hoppas.

Jag har fyra, de blir 4, 6, 11 och 13, alla sommarbarn och det är bara 13-åringen som fyllt än sålänge. Tänk när vi har FEM sommarbarn att fira!

Haha skönt att jag inte är ensam Jag stannar vid 3 det känns lagomt för mig.
  • Emmy85x3
    Utvandraren2 skrev 2018-06-04 21:39:30 följande:

När man känner att man måste kissa fyra gånger på en timme...och det faktiskt kommer en skvätt varje gång... o_O

Känns igen

Igår hade jag så ont att jag trodde en sväng de skulle dra igång! Sa till sambon och kollade så mamma (barnvakten) va tillgänglig. Så övergick det i gaser och ett tag såg det ut som jag hade 2 gravidmagar :-| Fan å :'(
  • Emmy85x3

Vi får hålla ut tjejer. Har vi kommit så här långt så klarar vi resten å, hur djävligt de än är <3 Dock är de väldigt skönt att få gnälla ur sig och bli förstådd, så tack

• Emmy85x3
    MaTik skrev 2018-06-05 15:51:09 följande:

Hej! Igår kom en liten pojke till världen. Mina värkar kom aldrig igång ordentligt efter att vattnet gick, så vi fick åka in för igångsättning i söndags kväll. Hade lite egna värkar då, men de gav inte så mycket effekt, så fick värkförstärkande dropp. Förlossningen tig lååång tid, vi skrevs in kl 18 och han föddes 12:45 dagen därpå. Men allt gick jättebra! Jag kände mig stark hela tiden och behövde aldrig mer än lustgasen. Krystfasen var dock hemskt jobbig. Men han och jag mår bra och han är så fin!

Va roligt. Stort grattis till pojken
  • Emmy85x3
    Utvandraren2 skrev 2018-06-06 10:28:29 följande:

Haha, jag tror jag förstår vad ni menar med färdknäpp! Min karl fick veta om det på kursen. Han blev helt ställd och jag såg hur han tänkte och tänkte. Han har nog väldigt svårt att förmå sig att hjälpa till med det, men samtidigt vill han väldigt gärna att bebisen ska komma Innan bf+1 pga lagändring i föräldraledigheten från 1/7 här i Norge.

Samma som att den dagen jag sa att brösten börjat läcka, så slutade han ta på dem.

Stackarn, han tycker nog att allt är så konstigt!

Haha inte lätt att va man
  • Emmy85x3
    Moorii skrev 2018-06-06 12:52:30 följande:

Känner ett väldigt tryck neråt idag, ibland gör det riktigt ont! Min gissning är att hon trycker sig neråt, tidigare har hon legat högt upp nämligen, så man kan alltid hoppas. Känns som jag behöver gå och göra nummer två varje gång, fast på ett smärtsamt sätt :S Blev svinhungrig helt plötsligt nyss, vilket också kan betyda att magsäcken fått mer plats... Tryckte ett deluxemål på max och känner mig lagom mätt så :P

Spännande vi håller tummarna
  • Emmy85x3

Idag vaknade jag med värk i ryggen, tänkte inte mer på det annat än att jag trodde jag legat dumt inatt. Har haft sammandragningar till och från hela dagen och nu ikväll höll min ischias på att ta död på mig Men sen började bebisen röra på sig och långt ner, kännas nästan som att den är på väg ut och det är jätteobehagligt :'( vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan, men hoppas jag slipper liknande den tid som är kvar... Någon som känt/känner liknande?

• Emmy85x3

Varit hos Bm (godkänd) nu på förmiddagen och gått en promenad runt stan. Slitsamt på slutet, men med sexig ankgång och klassisk händer i svankenlunk så gick de bra med. Sammandragningar vid ansträngning, men inget spännande. Har elva dagar kvar som jag gärna kvittar

• Emmy85x3
    Lojsj92 skrev 2018-06-07 14:18:37 följande:

Har också varit hos bm idag och allt såg bra ut :) Bebis ruckbar nu istället för rörlig som för 10 dagar sedan så det går väl åt rätt håll iallafall. Har era fixerat sig?? Eller om ni fått tidigare, har det alltid fixerat sig då?

6 dagar kvar till bf men förväntar mig att gå över eftersom jag är förstföderska. Dock har jag haft förvärkar, mer och mer för varje dag så man kan ju hoppas :)

1:a låg i säte och vändes, fixerade sig sen

2:a var rörlig hela tiden ut

3:e och pågående är fortfarande rörlig 11 dagar kvar. Så vi får se vad som händer
Svar på tråden Bf juni 2018