Bf juni 2018
Någon som börjat få mjölk? Eller känner livmodertappen?
Någon som börjat få mjölk? Eller känner livmodertappen?
En "omogen" tapp känns ungefär som en nästipp.
En "mogen" som en slapp underläpp..
Där mitt emellan som ett hallon.
Men är den fortfarande bakåtvänd så kan den vara svår att känna.
Googla på livmodertappen så hittar du en sida som heter barnsidan.se där det står om olika faser inför förlossningen.
I förrgår kände jag ingen tapp, igår var den mogen! Så det går fort nu!
Idag var jag på koll hos barnmorskan och känner mig väldigt trött, behöver få ur mig litegrann..
Blodtrycket låg lite för högt, var protein i urinen och som förra gången tyckte hon inte att måttet på livmodern var bra (växt för lite) senaste veckorna. Det, plus att jag inte gått upp i vikt så som jag borde, spec. med tanke på hur svullen jag är.
Har en telefontid med en läkare i eftermiddag plus en till tid hos barnmorskan imorgon för att vi ska diskutera alternativ.. :(
Har redan fått grav. diabetes och nu misstänker de alltså havandeskapsförgiftning. Bebban verkar må bra, fint hjärtljud och allt har sett normalt o fint ut på ultraljuden.. Men ja, önskar bara min kropp kunde "skärpa sig" då jag verkligen vill föda vaginalt - men fortsätter det såhär kommer dom förmodligen planera in ett snitt tydligen.
Detta plus att jag haft förvärkar i tre veckor, svårt att sova, ont i ryggen.. Suuuuck.
Förlåt för gnäll men usch, nu vill jag ha min bebis utanför kroppen känner jag! (Går in i v. 40 på Lördag..)
Wii nu är de rätt månad 18 dagar kvar för oss. Lite småvärkar ibland men inget annat. Lycka till alla när de är dags ^_^
Flera dagar i rad har magen tömt sig på morgonen och två dagar denna veckan har jag försovit mig :-! Har sammandragningar till och från, men ändå känns de inte som att det är något på gång än... Längtar efter bebis :-P
Nu känns de faktiskt att det börjar närma sig. Har bf 18/6 men bebis är såklart välkommen redan nu. Så trött på magen :-\
Det positiva är ju att denna vecka är det lite saker inplanerat och sambon jobbar bara måndag/tisdag, så kanske tiden går undan . Försöker att inte önska så mycket att fl ska dra igång men det är lättare sagt än gjort
Ja man är sjukt trött på magen men samtidigt så försöker jag att njuta av den (lättare sagt än gjort) då detta blir våran sista bebis.
Denna veckan går mina två yngsta sina två sista dagar på förskolan innan ett lååångt sommarlov, jag har passat på att boka in en nageltid och har sista bm-besöket på torsdag innan bf. Ja och så blir det eventuellt/troligtvis kalas i helgen. Idag ska jag försöka att städa lite här hemma, bädda rent och lite sånt och det är svalare ute idag och blåser ganska rejält så det är skönt, ska öppna alla fönster och vädra ordentligt.
Nu orkar jag inte mer, fick några riktigt onda förvärkar också men nu är här åtminstone lite renare så det är skönt.
Hur gamla är dina barn och när har du bf?
Varit på sista bm besöket innan bf på torsdag nu, hoppas det blir sista o att det kan komma igång snart. Högt SF-mått igen men vi hoppade ultraljud denna gången o avvaktar. Bebis ligger högt o rörligt också så blir att ringa förlossningen för koll om det drar igång. Du är välkommen nu lilla plutt även om det inte går någon större nöd på mig i värmen...
Man kan ju alltid hoppas.
Jag har fyra, de blir 4, 6, 11 och 13, alla sommarbarn och det är bara 13-åringen som fyllt än sålänge. Tänk när vi har FEM sommarbarn att fira!