Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Nu är våren här i Stockholm iaf! Klädde mig i en jäkligt tight kjol igår för att visa upp magen, fick en hel drös med komplimanger! Ibland är det kul att vara gravid! :)
Ni som har barn sen tidigare och ammat: behöver man amningsinlägg, amningskudde och sån där salva (purelan?). Eller kan man avvakta med det och köpa ifall behov uppstår?
Köp innan skulle jag säga! När man är frustrerad över amningen (det blir man) och har ont så vill man inte köpa purelan och amningskudde just då, då är det skönt att redan ha detta. Jag kan rekommendera Ergobabys amningskudde som är stum, de andra tycker jag är för mjuka och ger inget vidare stöd. Men det är min åsikt! Köpte min begagnad efter ca 3 dagar i ren desperation och det var det bästa köpet, allt inräknat. Amningsinlägg behövde jag aldrig för läckage, men bröstvårtorna blev så ömma så använde ändå för att de inte skulle skava. Kan alltså vara bra att ha ändå :)
Aj aj.. :( Du får se till att dra ner lite på tempot så kroppen hänger med i svängarna. Vissa dagar när jag har fått extra energi så pysslar jag med allt på en och samma gång. På kvällen har det känts som att ryggen ska gå av.. Nu har jag lärt mig att ta det lite lugnare och be maken om hjälp med att bära tunga kassar och så.
Har stelheten släppt nu på förmiddagen?
Hade som ett ägg i storlek under revbenen som bulade ut något enormt på jobbet nyss. Min kollega trebarnsmorsan sa att så bra, då ligger hon precis som hon ska! Med huvudet nedåt och det jag känner är hälen! Tryckte lite på magen nu, och det känns som det stämmer! Så bra! Hon kan ju såklart ändra sig innan bf, men kul att veta. Jag har ju noll koll!
Ergobabys säger du, jag har faktiskt inte ens tänkt på amningskudde denna gången då jag har dålig erfarenhet av den sen innan men man kanske skulle testa sig på en sådan då.
Hade som ett ägg i storlek under revbenen som bulade ut något enormt på jobbet nyss. Min kollega trebarnsmorsan sa att så bra, då ligger hon precis som hon ska! Med huvudet nedåt och det jag känner är hälen! Tryckte lite på magen nu, och det känns som det stämmer! Så bra! Hon kan ju såklart ändra sig innan bf, men kul att veta. Jag har ju noll koll!
För alla som har ont i kroppen och krånglar på nätterna kan jag verkligen rekommendera en gravidkudde. Jag fick nyligen låna en ?Maggan? av en kollega. Tänkte först när jag fick frågan om att låna den, att det finns så himla mycket onödiga prylar på graviditetsmarknaden. Men efter att ha prövat den kan jag säga att jag sover så himla mycket bättre och vaknar inte lika ofta av smärta i höften. Kudden ger stöd åt magen, ländryggen och går att lägga mellan knäna.
Har också köpt en TENS-apparat (brukar finnas att hyra från MVC eller smärtklinik) som jag kör varje dag på olika ställen på ryggen. Känns gött-ont i stunden och ger lite avslappning efteråt. Funkar väldigt bra som smärtlindring i latensfasen också. Använde bara TENS och lustgas när jag födde mitt andra barn.
För alla som har ont i kroppen och krånglar på nätterna kan jag verkligen rekommendera en gravidkudde. Jag fick nyligen låna en ?Maggan? av en kollega. Tänkte först när jag fick frågan om att låna den, att det finns så himla mycket onödiga prylar på graviditetsmarknaden. Men efter att ha prövat den kan jag säga att jag sover så himla mycket bättre och vaknar inte lika ofta av smärta i höften. Kudden ger stöd åt magen, ländryggen och går att lägga mellan knäna.
Har också köpt en TENS-apparat (brukar finnas att hyra från MVC eller smärtklinik) som jag kör varje dag på olika ställen på ryggen. Känns gött-ont i stunden och ger lite avslappning efteråt. Funkar väldigt bra som smärtlindring i latensfasen också. Använde bara TENS och lustgas när jag födde mitt andra barn.
Förra veckan hade jag som mensvärk i nedre delen av magen i sju timmar.
Ngn mer som haft så?
Förra veckan hade jag som mensvärk i nedre delen av magen i sju timmar.
Ngn mer som haft så?