• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • FairyL

Hur är sömmen för er nu i sista trimestern?

Jag sover många timmar, 9-10h om jag kan ta sovmorgon. Efter det kan jag också sova på dagen för att jag är så trött!

Jag drömmer många och jobbiga drömmar och kommer ihåg betydligt fler än innan graviditeten. Får gå upp och kissa minst en gång per natt.

Jag har svårare att somna in och har rastlösa ben emellanåt på kvällarna...tror det kan vara när jag borde ha lagt mig tidigare.

• wibblywobbly
    FairyL skrev 2018-04-09 11:18:07 följande:

Jag sover många timmar, 9-10h om jag kan ta sovmorgon. Efter det kan jag också sova på dagen för att jag är så trött!

Jag drömmer många och jobbiga drömmar och kommer ihåg betydligt fler än innan graviditeten. Får gå upp och kissa minst en gång per natt.

Jag har svårare att somna in och har rastlösa ben emellanåt på kvällarna...tror det kan vara när jag borde ha lagt mig tidigare.

Min sömn är helt ur fas!
    Svårt att somna, restless legs, måste upp och kissa hela tiden och vaknar tidigt.. Sen blir jag ofta trött mitt på dagen och vill gärna sova då (vilket jag inte kan när jag jobbar..). Prövat att lägga mig tidigt, sent, etc - men samma grej varje gång.

Enda som hjälpt någorlunda är fotbad på kvällen och vetekudde över knäna när jag ska sova, och att jag sover med en lång gravidkudde..

• beme

Sover som en drogad säl på nätterna, haha, oftast kring 8-9timmar. Sover ingenting på dagarna, utan går och lägger mig i vanlig ordning kring kl 22-23.

Vaknar vanligtvis en gång varje natt och får gå upp och kissa, sen kan jag ha svårt att somna om igen, men det är för att jag blir så himla varm. Måste alltid frysa lite grann för att kunna somna och tyvärr är jag varm av mig i grunden och ännu mer varm nu i slutet av graviditeten - galet glad att det inte är högsommarvärme ute nu...!

Kan ofta få myrkrypningar i armarna på kvällarna, men det är om jag haft lugna dagar eller som du skriver, att man nog skulle gått och lagt sig lite tidigare. Massage eller stretching är den bästa lösningen om det händer och inte går över! :) (för mig iaf)
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Moorii

Sover rätt bra faktiskt, när jag inte blir störd av sonen som sover emellan oss halva nätterna. Lägger mig runt nio, sover länge om jag får, vilket är typ aldrig.. Däremot väldigt trött, skulle säkert kunna lägga mig sju utan problem, men det är ju inte kul :P Förra graviditeten vaknade jag säkert 3 ggr per natt för att kissa, nu kanske det blir en gång och oftast för att sonen väckt mig. Konstigt hur olika det kan vara! Däremot har jag extrem halsbränna på dagtid, hade knappt någon alls med sonen. Kanske får ett hårigt barn denna gång ^^
  • Kia82

Sover omkring 8-9 h varje natt och går upp för att kissa 1-2 ggr. Har blivit väldigt morgonpigg konstigt nog!? Har länge varit dödstrött under dagtid men nu har det blivit bättre så det är skönt. 64 dagar kvar.

• MARlA

MaTik: Bf: 29/5, inga barn sedan tidigare

beme: Bf 2/6, inga barn sedan tidigare

Bubbel85: Bf 12/6, 1 barn

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

Lojsj92: Bf 13/6, inga barn sedan tidigare

Sjuttiosjuan: Bf 13/6 inga barn sedan tidigare

Moorii: Bf 24/6, 1 barn plus en bonusson

wibblywobbly: Bf 9/6, inga barn sen tidigare

krocki1: Bf 30 juni, 1 barn

Workingmom: Bf 9 juni, 3 barn sedan tidigare

Utvandraren2: Bf 29/6, inga barn sedan tidigare

MARlA: Bf 1/7, planerat snitt slutet på juni. 1 barn.

• Anastacia80

Hej! Har igentligen BF 7/7 men får planerat snitt i slutet av Juni. Vi har två tjejer och väntar nu vår tredje tjej. Sambon har en grabb sen tidigare också. Jag har mått illa hela graviditetet och är nu i v 28. Vi gjorde nipt i v12 och allt såg bra ut :).

• Kia82
    Anastacia80 skrev 2018-04-12 07:31:15 följande:

Hej! Har igentligen BF 7/7 men får planerat snitt i slutet av Juni. Vi har två tjejer och väntar nu vår tredje tjej. Sambon har en grabb sen tidigare också. Jag har mått illa hela graviditetet och är nu i v 28. Vi gjorde nipt i v12 och allt såg bra ut :).

Usch, vet hur du har det, mådde fruktansvärt illa och kräkte mig igenom mina två första graviditeter. Se till att vila så mycket du kan samt drick ordentligt och ät nyttigt, allt sött, stekt och friterat har en tendens att öka på illamåendet ännu mer.
  • Kia82

Dags för bm-besök idag (v. 31+2), önskar att jag var en månad längre fram för jag är så less på det här nu, har dessutom gått upp massor i vikt redan drygt 13 kg så det är tungt. Bebisen sparkar och snurrar runt som bara den och verkar inte har några planer på att ställa in huvudet rätt inom det närmaste.

• Moorii

Men vad konstigt, jag la upp ett inlägg här igår, men nu finns det inte? Med tanke på hur snurrig jag är numera så glömde jag säkert posta det efter jag skrivit klart :P

Berättade iallafall om att jag var till bm igår, i 29+2. Blodvärde var ok på 107 (var nere på 101 förra gången), blodsocker bra och blodtryck, 120/60. Dock sa hon att hjärtat slog hårt, men verkade inte tycka det var konstigt. Känner av dubbelslag ganska ofta, men det var visst vanligt med, men inget jag känner igen från förra graviditeten. Någon annan som har samma?

Magen följer mittenkurvan exakt, förra gången gick den längs övre linjen, så mindre mage denna gång.. Kan det betyda mindre bebis tro? Väntar flicka denna gång, pojke förra gången.

Hur mår ni andra nu? Det som ändrats här är att det är lite jobbigare att andas och jag har börjat få halsbränna på dagarna. I övrigt är jag fortfarande väldigt trött, men har faktiskt knappt ont någonstans, helt otroligt. Hoppas det fortsätter så!