• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-04-28 11:04:40 följande:

Ja, min man säger samma sak, att jag inte ska stressa upp mig över något som jag inte kan påverka men jag är en sån där som tycker om att planera in i minsta detalj och blir stressad över att inte ha kontroll. Troligtvis blir det kalas helgen innan bara för att vara på den säkra sidan.

Usch, det är ju värsta tänkbara scenariot, att behöva föda själv hemma. Visst, jag brukar förvisso bli väldigt fokuserad och jagar inte upp mig själv när det väl är dags så är övertygad om att jag skulle fixa det men endå, lite vårdpersonal närvarande är ju aldrig fel. Mina två sista kom väldigt snabbt, 59 min resp knappt 2 h från inskrivningstiden, ja alla fyra egentligen, har inte varit länge än 3,5 h på sjukhuset med någon innan det var dags att föda så det blir ju allt större risk att det blir en störtförlossning ju fler barn man har fött. Jag tog upp min oro med min bm men hon kunde ju såklart inte ge mig något bra svar om när vi bör åka in utan jag får gå på magkänslan helt enkelt, att hålla på och räkna värkar osv var ingenting som hon rekommenderade. Det kan ju trots allt hända ganska så mycket på en 45 minuters bilfärd. Det kommer väl att sluta med att vi åker in på tok för tidigt. *skratt*

Ja, så kan man ju också göra :)

Verkligen, min första förlossning hade inte gått bra om jag inte hade haft kunnig personal omkring mig som agerade snabbt, så jag åker nog hellre in för tidigt än för sent. Kanske gäller er med då, de kan ju inte gärna skicka hem er om det är lite tidigt när ni har så långt att köra tänker jag..!
  • Kia82
    Moorii skrev 2018-04-28 16:07:10 följande:

Ja, så kan man ju också göra :)

Verkligen, min första förlossning hade inte gått bra om jag inte hade haft kunnig personal omkring mig som agerade snabbt, så jag åker nog hellre in för tidigt än för sent. Kanske gäller er med då, de kan ju inte gärna skicka hem er om det är lite tidigt när ni har så långt att köra tänker jag..!

Nej, skicka hem oss om jag har börjat öppna mig kan dom glömma, då strosar jag hellre runt ett tag på sjukhuset/i staden för då är man åtminstone på ?rätt? ställe när det är dags.
  • Moorii

Nån mer som blir väckt av bebisen i magen? Inatt drömde jag att det gjorde ont i magen när bebisen knölade omkring, men så vaknade jag och kände hur hon höll på så det var nog så att det gjorde ont på riktigt.. Hon är som storebror var i magen, sträcker ut sig och tar spjärn, jätteskönt :S Höftbenet får ta mycket stryk än så länge. Inte direkt några sparkar längre, mest rulla runt, slå med armarna och så. Hur är era bebisar nu?

• Utvandraren2
    Moorii skrev 2018-05-01 16:17:10 följande:

Nån mer som blir väckt av bebisen i magen? Inatt drömde jag att det gjorde ont i magen när bebisen knölade omkring, men så vaknade jag och kände hur hon höll på så det var nog så att det gjorde ont på riktigt.. Hon är som storebror var i magen, sträcker ut sig och tar spjärn, jätteskönt :S Höftbenet får ta mycket stryk än så länge. Inte direkt några sparkar längre, mest rulla runt, slå med armarna och så. Hur är era bebisar nu?

Var och varannan natt! Jag tänker såhär; bättre med en aktiv en, jag märker att jag reagerar direkt om jag inte känt något på en timme. Hon är lite lugnare när jag går. Varje dag hon inte spjärnar ut fötterna i revbenen är lycka.
  • Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-05-01 16:55:56 följande:

Var och varannan natt! Jag tänker såhär; bättre med en aktiv en, jag märker att jag reagerar direkt om jag inte känt något på en timme. Hon är lite lugnare när jag går. Varje dag hon inte spjärnar ut fötterna i revbenen är lycka.

Det är sant, jag märker också snabbt när hon inte varit igång på ett tag. Brukar räcka att sätta mig och lägga händerna lite tungt på magen så brukar hon knöla lite och visa att hon lever. Mm, revbenen har fått vara ifred än så länge, men det är bara en tidsfråga. Nu önskar jag att de sista veckorna kunde susa förbi!
  • Utvandraren2

Det har känts rejält mycket trängre i magen de senaste dagarna, och idag är det nytt rekord. Känns som hon ligger och trycker ut. Fick bara i mig en macka till lunch, sen var det fullt. Någon som har/har haft samma känsla?

• evve88
    Utvandraren2 skrev 2018-05-02 15:01:20 följande:

Det har känts rejält mycket trängre i magen de senaste dagarna, och idag är det nytt rekord. Känns som hon ligger och trycker ut. Fick bara i mig en macka till lunch, sen var det fullt. Någon som har/har haft samma känsla?

Tycke också de känns trångt, sonen hade fixerat sig vid detta laget, då tyckte jag det lättade lite! Nu känns de som att hon ligger uppe vid lungorna typ :p känner Inter heller sparkar så mycket, mest svepande rörelser? Börjar nog bli trångt :p
  • Kia82
    Utvandraren2 skrev 2018-05-02 15:01:20 följande:

Jag har gått från att äta jätteportioner (ständigt hungrig) till att få ner max en halv, känner knappt av någon hunger alls heller och måste nästan tvinga i mig mat sen några dagar tillbaka.

41 dagar kvar, känns som en evighet...
  • FairyL

Jag känner mig heller inte direkt hungrig utan äter då jag "borde" vara hungrig... Blir betydligt mättare än vanligt! Men för någon natt sen vaknade jag och var typ panikhungrig och hade ångest/oro i kroppen som höll i sig även på morgonen :(

Tycker det är svårt att andas, det blir en ytlig andning, jobbigt. Det är väl säkert för att bebisen är stor nu och har inte fixerat sig. Hoppas att det blir bättre snart.

Magen (och hela kroppen) börjar kännas rejält tung och obekväm och jag får vända på mig många gånger per natt. Om jag vaknar på rygg har jag ont över hela magen.

Börjar verkligen längta efter att få tillbaka min egen kropp och att få ha bebisen utanför magen....!!! Dock 7 veckor kvar här.

• Utvandraren2

Förstår mer och mer vad min manma menade när hon sa att jag kommer vara skitless på att vara gravid i v40. Att hon tyckte det var så underbart skönt att få pressa ut mig så hon slapp ha mig i magen mer. Hon kommer inte ihåg så mkt av hur det var att vara gravid säger hon, men hon kommer ihåg hur less hon var på stora tunga magen. :D