Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Vår bebis ligger i säte och har gjort det i typ 10 v, verkar också tycka det är toppen och har inga planer på att vända på sig. Hoppas verkligen det sker för jag är helt osugen på ett KS. Är i v 34+1 så tid finns än, hoppas!!!!
Så dumt att de inte ger sin plats till dig. Här där jag bor märker jag att folk flyttar sig, öppnar dörrar etc. Det är ju lyx att vara gravid! ^^ Får extra bra service i affärer och restauranger också.
Var till Bm igår. Allt var normalt. Lillan ligger med huvudet ned, och fötterna var väldigt upptryckta i revbenen, så hon gör sig väldigt lång just nu kommenterade bm. Ja, jag känner det, sa jag. Hehe. Men sen flyttade lillan sig under samtalet och BM tog ett nytt mått som var normalt. Hennes hjärtrytm gick upp lite när hon rörde sig, och det var ett väldigt bra tecken sa bm.
Hon låg ju såklart inte still under undersökningen. Bm klämde ju på magen, och sånt svarar lillan på direkt.
Har fått lite mer foglossning denna vecka, och nu på kvällen fick jag lite som mensvärk. La på en vetekudde och gudars vad gött det var! Det ska jag göra oftare! Såklart reagerade lillan över värmen och boxade mot kudden. :)
Jag har nästa bm-tid på tisdag, är i vecka 35+0 då, det börjar att närma sig och det ska bli så skönt att bli av med kulan. Förra besöket då jag var i vecka 33+2 så låg jag på 33 cm och alla värden var också normala. Då låg han med huvudet neråt och borde göra fortfarande då det är ett ständigt tryck på min blåsa och det blir många toalettbesök. Med mina andra barn har Sf-måttet slutat på 36-37 cm så har lite kvar att växa.
Ja eller Hue längtar man! Men då är du långt gången, bara upploppet kvar! :)) jag är i v 32+1 idag så lite efter :) men visst längtar man som en galning nu!! Skönt Att han ligger med huvudet ner :))
Jovisst, bara upploppet kvar men det känns drygt, sista månaden brukar kännas evighetslång. I eftermiddags började jag att få ordentliga sammandragningar som har fortsatt i flera timmar nu och dom känns ordentligt, inget trevligt alls. Hoppas att det går att sova inatt.
Jasså? Har du haft mycket hela graviditeten? Hoppas det lugnar sig så att du får sova <3
Jag har haft en del sammandragningar men det är ju väldigt vanligt när man är omföderska så det är inget som jag reagerat på. Nu däremot så har dom gjort riktigt ont i flera timmar. Jag ska lägga mig nu så får jag hoppas att det lugnar sig.
Ja jag hade knappt några alls med sonen men nu blir ofta magen Stenhård och de känns som att den jobbar mycket mer.. provat att ta alvedon antar jag? Håller tummarna! Du får väl ringa in till förlossningen om de blir värre. Kram
Jag funderar på hur det är när vattnet sipprar ut? Vaknade imorse av att det hade runnit till och på lakanet hade det blivit en liten blöt fläck på typ 10 cm. Lukt- och färgfritt. Är det vanligare att flytningar blir vattnigare senare i graviditeten??
Måste säga att nu förstår jag vad alla menar när de säger att rörelserna blir annorlunda nu mot slutet. Var på planerad kontroll i veckan och hjärtslagen var starka och fina. Hjärtrytmen gick upp när hon rörde sig, och det är ett friskhetstecken sa bm.
Hon bökar inte runt lika mycket som för några veckor sedan, då var det helt enormt och ganska jobbigt. Nu är det mer att hon ligger och drar sig och trycker ut en kroppsdel emellanåt. Hon har börjat svara när jag trycker på magen - jättehäftigt!
Det kan fortfarande komma en spark ibland, då vet man att man lever! Jäklar vad stark hon har blivit, jämfört med småsparkarna i början! :)