Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Min lilles hjärtljud har vid de senaste tillfällena legat på 138 i snitt. 115 låter lågt.
Min har haft mellan 140-156. Förstår oron (eftersom jag själv var orolig i förrgår), men tänk att din bm hade sagt något och följt upp det om det var någon fara.
Var till barnmorskan i torsdags (då i vecka 32+2) och mätte bebisens hjärtljud till 140. SF-mått 29 cm. Blodtryck 135/80.
Sen hade jag funderingar på om bebisen låg fortfarande med huvudet nedåt och hon kände långt ner i bäckenet, men hua vad ont det gjorde! Super obehagligt och hon sa att det kan kännas lite grann, men det gjorde jättont på mig! Hon hann inte känna ordentligt för jag sa stopp, men hon tror att ryggen är till vänster och huvudet är nedåt och ruckbart.
Var till barnmorskan i torsdags (då i vecka 32+2) och mätte bebisens hjärtljud till 140. SF-mått 29 cm. Blodtryck 135/80.
Sen hade jag funderingar på om bebisen låg fortfarande med huvudet nedåt och hon kände långt ner i bäckenet, men hua vad ont det gjorde! Super obehagligt och hon sa att det kan kännas lite grann, men det gjorde jättont på mig! Hon hann inte känna ordentligt för jag sa stopp, men hon tror att ryggen är till vänster och huvudet är nedåt och ruckbart.
Jag vaknade i natt av att jag hade mensvärk. Så kom jag på att jag var gravid. Tänkte att aha, är det såhär en förvärk känns. Hade fyra stycken efter varandra. Sammandragningar är ju i hela magen, dessa var bara i nedre delen. Sen somnade jag om. Sammandragningarna gör ju inte ont, förvärken var som första dagen i mensen. Hade dessutom tagit det jättelugnt hela dagen för att jag var trött.
Är ju långhelg nu, så ringde min bm i eftermiddags för att vara på säkra sidan. Hon sa att får jag det i natt igen och flera stycken kan jag ringa förlossningen för ev. kontroll.
Låter ju nästan lite allvarligt, jag som inte tänkte något särskilt på det. Blev lite orolig nu, vad har ni andragångsfödande för erfarenhet av förvärkar?
Jag vaknade i natt av att jag hade mensvärk. Så kom jag på att jag var gravid. Tänkte att aha, är det såhär en förvärk känns. Hade fyra stycken efter varandra. Sammandragningar är ju i hela magen, dessa var bara i nedre delen. Sen somnade jag om. Sammandragningarna gör ju inte ont, förvärken var som första dagen i mensen. Hade dessutom tagit det jättelugnt hela dagen för att jag var trött.
Är ju långhelg nu, så ringde min bm i eftermiddags för att vara på säkra sidan. Hon sa att får jag det i natt igen och flera stycken kan jag ringa förlossningen för ev. kontroll.
Låter ju nästan lite allvarligt, jag som inte tänkte något särskilt på det. Blev lite orolig nu, vad har ni andragångsfödande för erfarenhet av förvärkar?
Jobbigt att det gör ont när hon känner. Jag har kanske tur för på mig känns det bara väldigt obehagligt och kittlas så är nog väldigt olika, säkert beroende på hur livmodern ser ut och ligger eller nåt. Ska till BM senare idag, är i 35+1 och hoppas den har lagt sig med rumpan ner nu, har legat i säte :/ ska också på ul och ev vändningsförsök till veckan så vi får se, en dag i taget.
Hur gick det hos barnmorskan? Kunde hon känna hur bebisen ligger?
En femtegångsfödare här men det går kanske bra endå? Min erfarenhet är att man får fler och starkare förvärkar för varje barn och det är inget som är konstigt/farligt etc men det kan ju såklart kännas otäckt. Det positiva med mycket förvärkar är att det oftast blir en lättare eller inte lika utdragen förlossning så trots att det inte är så trevligt så gör det nytta och detta
påpekade min bm för mig senast igår så. Sitter själv här med förvärkar nu och snarare välkomnar dom nu än oroar mig, det är ju inte direkt så att man kan missta förvärmarna från riktiga värkar, åtminstone inte jag.
Varit uppe på toaletten FEM gånger inatt, det är rekord den här graviditeten, speciellt eftersom jag inte la mig förrän vid 23.30 och vaknade kl 7.30 då jag var tvungen att rusa på toaletten igen. Hade väldigt mycket förvärkar och en livlig bebis däremellan så det har inte blivit mycket sömn inatt och jag är därav väldigt glad över att maken är hemma idag och kan hjälpa barnen så att jag kan ligga kvar i sängen.