Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Jag har blivit igångsatt båda mina förlossningar, första gick alldeles för fort och andra blev som en dröm! Jag hade nog vart med i lottningen, man vill ju bara ha ut bebis i slutet :)
Hur går det för dig??
Sista dagen i juni kom vår pojke efter en lång och kämpig förlossning. Men nu mår vi alla bra och det är fortfarande overkligt att han är här!
Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)
Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..
Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.
Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.
Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.
Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.
Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)
Just nu har jag två värkar ish på tio minuter, fortfarande ganska oregelbundet men de gör ont.
Ringt förlossningen och tagit två alvedon, jag ska avvakta i ca 45 min och se om det blir mer och hur värkarna ter sig.
Shit, nu kommer jag ihåg smärtan. Försöker tänka att det är en bra smärta.
En liten flicka kom till världen tidigt imorse!
Hade värkar 03-22, men 7-9 min emellan och bb ville att jag skulle vänta till 5. Kl 22 var jag helt utsliten och åkte in. Öppen 7 cm! Fick epidural och vila lite. Väldigt fin förlossning, värkarna hemma var faktiskt det värsta. Så lycklig nu!!
En liten flicka kom till världen tidigt imorse!
Hade värkar 03-22, men 7-9 min emellan och bb ville att jag skulle vänta till 5. Kl 22 var jag helt utsliten och åkte in. Öppen 7 cm! Fick epidural och vila lite. Väldigt fin förlossning, värkarna hemma var faktiskt det värsta. Så lycklig nu!!
Inga förändringar för någon här inne? Här vaknar man upp på BF +6. Sovit som en gud. Med första barnet låg jag inne på förlossningen nu. Idag blir det besök hos barnmorskan. Blir en vanlig kontroll o bara att fortsätta vänta antar jag. Verkligen ingenting som tyder på att den här bebisen vill ut de närmsta dagarna. Börjar tappa självförtroendet helt inför kommande förlossning. Är mest bara tom och lite besviken. Inte alls peppad längre.
Nepp.. Lite onda förvärkar idag bara och blödningarna fortsätter, dock väldigt sparsamma. Sitter på östra sjukhuset nu och väntar på att få se om jag blir igångsatt idag/imorgon eller nästa vecka, lär väl veta om ca 30-40 minuter. Vill bara få detta avklarat nu, men är övertygad om att jag hamnar i sena gruppen, kommer bli så besviken :(
Såklart blev det den sena gruppen. Nu skiter jag i det här :( hem och deppa.