• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Utvandraren2

Vaknade kl 3 med värkar var 10 minut. Nu är det vart 15 minut, men regelbundet. Så nu blir det spännande. Vid två på 10 minuter åker vi in, bor ju 5 min ifrån sjukhuset. :)

Bf 29/6
  • Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-06-30 11:38:01 följande:

Vaknade kl 3 med värkar var 10 minut. Nu är det vart 15 minut, men regelbundet. Så nu blir det spännande. Vid två på 10 minuter åker vi in, bor ju 5 min ifrån sjukhuset. :)

Härligt! Håller tummarna :)
  • Elvipe
    wibblywobbly skrev 2018-06-30 09:48:21 följande:

Japp, första barnet. Jag var öppen 9 centimeter.. Så var bra nära, men tyvärr stannade det av. :( Sen så ja.. Jag skulle ju snittats vaken med bedövning, men ingen bedövning fungerade så det blev nedsövning vilket var ledsamt då jag missade ankomsten av min bebis och "första" goset osv..

Jaha, hur kom det sig att ingen fungerade? Vilken händelse, hoppas att du mår bra nu!:) Så jobbigt att behöva kämpa så länge med värkar och så stannar det av.
  • Krocki1
    Utvandraren2 skrev 2018-06-30 11:38:01 följande:

Hoppas du har fått din bebis nu. :)
  • Elvipe

Jag mår illa idag för andra dagen i rad. Ni vet som när man är på väg att bli magsjuk. Tror ni att man bör kolla upp det eller kan det vara ett tecken på att nåt är på G eller helt enkelt bara en eventuell kräksjuka på gång? Eller allmänt gravdillamående som kommer tillbaka såhär i slutet:S

• Krocki1

Min slempropp gick ju förra veckan. Jag undrar hur mkt ?slem? det kan finnas där inne. Igår och idag har jag haft som ägglossningsflytningar som är blodblandade.

Så undrar om det är mer propp eller bara flytningar.

Har lite molvärk fram i magen ff, känner mest av det när jag ligger ner.

Svärmor är hos oss i helgen så hade varit underbart om han ville komma ut nu.

• Krocki1
    Elvipe skrev 2018-06-30 16:38:48 följande:

Jag mår illa idag för andra dagen i rad. Ni vet som när man är på väg att bli magsjuk. Tror ni att man bör kolla upp det eller kan det vara ett tecken på att nåt är på G eller helt enkelt bara en eventuell kräksjuka på gång? Eller allmänt gravdillamående som kommer tillbaka såhär i slutet:S

Ring förlossningen och fråga, jag mådde bara illa av smärta förra gången.

Kan det vara så att bebben trycker på

Någon nerv som gör att du mår illa?
  • Utvandraren2
    Krocki1 skrev 2018-06-30 16:36:52 följande:

Hoppas du har fått din bebis nu. :)

Tack, men ingen bebis än. Varierar mellan 10-20-10 minuter. Men har inte stannat upp iallafall.
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-30 16:39:27 följande:

Min slempropp gick ju förra veckan. Jag undrar hur mkt ?slem? det kan finnas där inne. Igår och idag har jag haft som ägglossningsflytningar som är blodblandade.

Så undrar om det är mer propp eller bara flytningar.

Har lite molvärk fram i magen ff, känner mest av det när jag ligger ner.

Svärmor är hos oss i helgen så hade varit underbart om han ville komma ut nu.

Ingen aning faktiskt. Jag undrar lite samma! Här har det kommit en till blödning, haft molvärk hela dagen. Svärmor hör av sig hela tiden och undrar om hon ska hämta sonen, men omöjligt för mig att veta om det kommer hända nåt idag eller inte.
  • Elvipe
    Krocki1 skrev 2018-06-30 16:40:51 följande:

Ring förlossningen och fråga, jag mådde bara illa av smärta förra gången.

Kan det vara så att bebben trycker på

Någon nerv som gör att du mår illa?

Ja, kanske. Inget gör ont dock så tror inte det är något som betyder att kroppen arbetar:/ känns mer som ett konstant lätt illamående som gör att det liksom vattnas i munnen. Har börjat frysa lite nu också. Ska avvakta lite o försöka få i mig middag. Igår avtog det mot sena efterm/kvällen.