• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Krocki1
    Moorii skrev 2018-06-28 20:39:03 följande:

Japp. Nä, inte så jättekul faktiskt :/ är det pga tid först dagen efter är det väl ok, men inte för att antagligen behöva vänta en vecka till..

Åh, fy vad jobbigt :( Vet precis vad du menar med fången i sin egen kropp, så har jag känt idag med. Sa till min man förut att jag bara vill känna mig lätt igen, att tex kunna gå uppför en liten backe utan att bli helt slut. Har lånat ut min kropp tillräckligt länge nu, vill bara ha den tillbaka.

Ganska lika här, fick nyss vadmassage och sitter nu i soffan med fläkten på. Märkte förresten att min ena vrist är mer svullen än den andra, är det något du märkt av? Om du har svullna vrister dvs.

Ja, 26 grader, alldeles tillräckligt. Det var fantastiskt att svalka sig i havet dock. Som tur är så älskar sonen att bada så vi var i vattnet större delen av tiden. Jag var inte den enda höggravida där heller, om man säger så ^^

Nu får de här små liven ta och göra entré snart tycker jag..!

Så lyxigt med massage

Ja den vänstra foten är alltid mer svullen på mig än den högra, har varit så hela tiden.

Hua, jag är värsta badkrukan. Men kan tänka mig att det svalkar lite mer vid havet.

Hoppas ni kan sova i natt. Jag ska försöka nu.
  • Orolig över barn

Idag flera ggr när jag var på toa och kissat tyckte jag att det luktade konstigt - luktar nästan som ?sperma?

Vi har inte haft sex på länge nu.. så jag undrar vad kan det bero på? Någon som vet?

• Utvandraren2
    Orolig över barn skrev 2018-06-28 21:42:36 följande:

Idag flera ggr när jag var på toa och kissat tyckte jag att det luktade konstigt - luktar nästan som ?sperma?

Vi har inte haft sex på länge nu.. så jag undrar vad kan det bero på? Någon som vet?

Jag har hört att fostervatten kan lukta som sperma, men jag vet inte. Så stressa inte upp dig för det! Min urin har luktat konstigt länge, bm trodde det berodde på koncentrerad urin. Drack mer, och då försvann lukten lite. Ni har det ju väldigt varmt i Sverige just nu, och då är det lätt att bli uttorkad. Men jag är ingen bm, jag bara tror. :)
  • Moorii
    Krocki1 skrev 2018-06-28 21:11:59 följande:

Så lyxigt med massage

Ja den vänstra foten är alltid mer svullen på mig än den högra, har varit så hela tiden.

Hua, jag är värsta badkrukan. Men kan tänka mig att det svalkar lite mer vid havet.

Hoppas ni kan sova i natt. Jag ska försöka nu.

Ja, fast får alltid fråga numera, han är nog rätt less..

Jaså, då behöver jag kanske inte oroa mig över blodpropp eller så. Min pappa hade en för ett par år sen, har varit lite orolig sen dess.

Jaså, ja då kanske det inte hade varit någon höjdare med havet för din del. Min man är badkruka, men till och med han doppade sig :) 19 grader i vattnet, helt ok.

Jag somnade nog kvart över nio och tack och lov fick jag sovmorgon idag, för sonen vaknade halv fem.. Hur har du sovit? Känt något inatt?
  • wibblywobbly

Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)

Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..

Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.
    Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.

Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.

Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.

Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)

• Moorii
    wibblywobbly skrev 2018-06-29 15:12:23 följande:

Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)

Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..

Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.

Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.

Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.

Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.

Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)

Grattis till er lilla flicka! :) Såklart jobbigt när det inte riktigt blir som man tänkt, men skönt att höra att ni alla mår bra <3
  • Moorii
    Orolig över barn skrev 2018-06-29 17:20:31 följande:

Här blev det bebis i natt. Jag fattar inte att det kan gå så snabbt !

Men hoppsan! Grattis till bebis :D

Då var det fostervatten som läckte? Kom det värkar senare?
  • Moorii

Nu hade det kommit blod i trosan när jag gick på toaletten. Är det teckenblödning det kallas? Har hört att förlossningen kan börja ganska snart efter det, men att det också kan ta lång tid. Spännande hur som helst, då jag aldrig fick några tecken alls med sonen! Börjat känna ett tryck neråt också. Hoppas, hoppas det händer något nu.

• Orolig över barn
    Moorii skrev 2018-06-29 17:28:21 följande:

Men hoppsan! Grattis till bebis :D

Då var det fostervatten som läckte? Kom det värkar senare?

Nej det var inte vattnet. Vet inte varför luktade det så.

Igår kväll när jag duschade kände jag efter och livmodertappen var öppet ca 1-2 cm (som är vanligt som omföderska) men det var fortfarande helt omogen. Vi tittade på en film och har lagt mig att sova vid 12 tiden. Var desperat , tankarna snurrade om den omogna tappen, igångsättningen på måndag, sugklocka, akutsnitt osv.

Min dotter väckte mig kl 1 då hon behövde gå på toa. Efter att jag hjälpte henne kunde jag inte somna om. Var inte alls sömnig.

Som från klara himlen kom den första värken kl 2. Det kändes med en gång utan tvekan att det var på riktigt nu. En helt annorlunda smärta som liknar inte alls till några förvärkar , mensvärk eller något jag kände tidigare. Värkarna kom i var 2-3-4 minuten.

Tog Alvedon, tog på kläderna, ringde förlossningen och väckte mannen. Vi körde hemifrån kl 3 och framme på förlossningen 3:30.

Barnmorskan säger att jag ska lägga mig på sängen så förbereder hon CTG. Jag kan inte alls tänka mig att lägga mig. Det går inte. Har så himla ont. Hon ställer några frågor och undrar om jag har någon speciell önskemål. Ja om jag kan få något smärtlindring tack. (Fy fan hur länge ska hon dra ut på tiden tänker jag - säger dock inget vill inte vara otrevlig) Hon säger att jag måste lägga mig för att köra CTG sen får vi se om jag får åka hem eller ska jag stanna kvar. (Skojar du ? -tänker jag - aldrig i livet att jag ska lägga mig! ) Det blir bara svårare sen säger hon. Nu får jag verkligen lägga mig på sängen.

Hon kopplar på CTG och undersöker kl 4. Konstaterar att jag är öppen 10 cm och det är bara att trycka på .

Jag stirrar med stora ögon och vet inte om jag hörde rätt. Hon var dock minst lika förvånad hon som strax innan ville kanske skicka mig hem.

Krystvärkarna kom med en gång men vattnet gick inte förr än vid 5 tiden. Sen tog lite längre tid. Bebisen har fastnat då hon kunde inte bestämma sig åt vilket håll ska hon vrida sig. Men sist kom hon ut kl 5:52. (20 min för tidigt för att antibiotika skulle ge full effekt - jag har GBS).

Vi mår bra och jag är så glad att den eviga väntan tog slut sist. Jag är oerhört tacksam för världens bästa barnmorska!!! Det var min bästa förlossning

Svårt att tro att det är över- jag som igårkväll låg kallsvettig och funderade om sugklocka och snitt.