• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-07-05 08:57:23 följande:

Stort stort grattis!! <3 Äääntligen kom den lilla! Så skönt att höra att allt gick bra. Jag är SÅ nervös för att balla ur av smärta. Här händer ingenting så räknar med att jag får åka på min tid på spec mvc. imorgon och se vad de beslutar. Vad vägde bebis?:) Funderar på om min kan ha växt sig till en bjässe nu under all "extra tid".

Tack så mycket! :) Ja, smärtan var verkligen lika hemsk som man minns den, men lika underbart var det när epiduralen tog! Ok, hoppas ändå det drar igång innan, men skönt att du får komma in på kontroll. Hon vägde 3930 g, 20 gram mer än sin storebror som kom ut två dagar senare! Jag får stora barn helt enkelt :) fast de hade nog båda legat på 3500 g om de fötts på bf. Tycker hon är väldigt pluttig ändå faktiskt :) Skönt var att huvudet var mindre iallafall, 35,5 cm.
  • Moorii
    13mila skrev 2018-07-05 09:15:36 följande:

Stort grattis! Äntligen får du gosa med bebis <3

Ska nog oxå efterfråga en hinnsvipning nästa bm besök, det är konstigt att det erbjuds hejvilt i andra landsting medan här i Gbg behöver man be/tjata om det. Njut av bebisbublan :)

Tack ska du ha! :) Ja, mycket gos blir det, för hon gillar inte att vara själv, hela tiden vill hon vara nära.

Gör det! Verkar som att de som bara jobbar på mvc inte gör hinnsvepningar så ofta, och blir därmed osäkra på sin förmåga att göra det bra. Kändes så på min bm iallafall. Hoppas du får en! Tack, det ska jag :)
  • Moorii
    Sjuttiosjuan skrev 2018-07-05 09:37:59 följande:

ÄNTLIGEN!!! Jättegrattis!! Vår lilla tjej blir 3 v idag, tiden går såååå fort! Ha en mysig sommar med bebis:)

Tack så mycket! <3 Ja den gör ju det. Tack, detsamma! :)
  • Elvipe
    kindofnothing skrev 2018-07-05 10:50:40 följande:

Grattis till alla nya mammor :D

Elvipe: min kom på bf+10 o var också orolig för storleken men hon var 49.5 cm o vägde 3.3 så behöver inte bli så stort :)

Tack, skönt att höra!:) Håller tummarna!
  • Elvipe
    Moorii skrev 2018-07-05 11:50:21 följande:

Tack så mycket! :) Ja, smärtan var verkligen lika hemsk som man minns den, men lika underbart var det när epiduralen tog! Ok, hoppas ändå det drar igång innan, men skönt att du får komma in på kontroll. Hon vägde 3930 g, 20 gram mer än sin storebror som kom ut två dagar senare! Jag får stora barn helt enkelt :) fast de hade nog båda legat på 3500 g om de fötts på bf. Tycker hon är väldigt pluttig ändå faktiskt :) Skönt var att huvudet var mindre iallafall, 35,5 cm.

Haha åh fy, tur att mitt sinne lyckats förtränga det. Sist drömde jag mardrömmar efteråt. Man får iaf tänka på hur fantastiskt bra det blir till slut!:) Så skönt att ha det gjort! Jag är rätt så inställd nu på att jag vill bli igångsatt imorgon OM jag får. Jag orkar inte med det här psykiska spelet längre.
  • Moorii
    Elvipe skrev 2018-07-05 12:33:31 följande:

Haha åh fy, tur att mitt sinne lyckats förtränga det. Sist drömde jag mardrömmar efteråt. Man får iaf tänka på hur fantastiskt bra det blir till slut!:) Så skönt att ha det gjort! Jag är rätt så inställd nu på att jag vill bli igångsatt imorgon OM jag får. Jag orkar inte med det här psykiska spelet längre.

Hade man inte haft förmågan att förtränga den smärtan hade det nog fötts färre barn :P Ja, efteråt är det ju värt varenda dag av graviditeten och varenda värk! Jag förstår dig helt, jag kände ju likadant för några dagar sen. Hoppas på att du får det!
  • kindofnothing

Någon som vet var jag kan hitta amningslinnen som inte är så tighta som t.ex Lindex, hm o kappahls? Vill gärna ha det lite löst i värmen. Gärna billigare än t.ex boob också

• Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-07-05 16:56:31 följande:

Ååå, grattis Moorii!!! Äntligen kom din prinsessa! :)

Nu är det bara Elvipe vi väntar på va?

Tack så mycket! :) Ja, till slut så!
  • evve88
    Moorii skrev 2018-07-05 02:45:32 följande:

Det blev bebis inatt, helt otroligt! Ringde förlossningen, fast jag inte trodde det var på gång riktigt ännu och hon sa välkommen in. Tänkte först att vi väntar lite, men sen kom värkarna igång ordentligt, så svärmor fick skynda hem till oss! Vi fick rum på förlossningen och jag hade svinont och bad om epidural direkt :P bm bara, du kan väl ta lustgas så länge..onda ögat och sen kom läkaren rätt fort! Var öppen fyra då jag kom in, två-tre timmar senare var jag fullt öppen! Inte konstigt det gjorde ont. 01:55 kom hon äntligen ut, lilla tösen. Helt fantastiskt att få upp henne på magen <3 Sprack ingenting och mår jättebra. Grym förlossning!

Åh äntligen!! Stort Grattis <3