• Kia82

Bf juni 2018

Utvandraren2 skrev 2018-03-28 17:18:35 följande:

Jag har också hört att man inte känner att man spricker. Det är mest ev. mörkande av allvarlig sprickning och dålig uppföljning jag är rädd för vid en sprickning, inte själva sprickandet i sig. Det går oftast bra om man får rätt behandling på en gång (har jag hört). Så jag ska berätta för personalen om min oro så går det säkert bra.

Om jag inte missförstått så ges epiduralen här genom en tunn slang i ryggen, och den avslutas när utdrivningsskedet kommer, så att man känner när man ska krysta. Låter vettigt tycker jag.

Jag är inte ett dugg orolig för att bajsa på mig. Händer det så händer det.

Är det en bm som vet vad hon gör så låter hon dig inte bara krysta på så att du spricker utan håller emot och beordrar dig att andas, inte krysta. Minns att jag var så förbannad för att bm inte lät mig krysta när mitt första barn skulle ut, ville ju bara bli av med smärtan. I efterhand är jag väldigt tacksam för att hon inte lätt mig trycka på. Klarade mig med ett stygn den gången och har aldrig behövt några fler.

Nu är det förvisso länge sedan men när min mamma födde mig och min bror och fick Epidural så tog den fel båda gångerna så hon blev tillfälligt förlamad i benen, inte så trevligt.
  • Kia82
    beme skrev 2018-03-28 17:57:56 följande:

Jag hörde från en barnmorska idag (föräldrautbildning) att livmodern drar ihop sig snabbare och man blöder mindre efter förlossningen om man ammar. Har ni mer fakta att dela med er av på hur bra detta stämmer? Dvs. egen erfarenhet eller liknande.

Jag har ammat alla fyra och tycker att min livmoder dragit ihop sig relativt fort dock så gör det förbannat ont i livmodern när man ammar i början, känns nästan som värkar. Jag har slutat blöda efter nån vecka men sen har man ju avslag i flera veckor efter det.
  • Kia82
    Krocki1 skrev 2018-03-30 20:19:01 följande:

Är det bara jag som är less? Precis tre månader kvar att vara gravid. Jag mår mest dåligt hela tiden, med det menar jag aldrig någon extra energi. När jag hade semester i januari fick jag influensan och nu när jag är påskledig har jag fått feber.

Ska jobba i två månader till men kommer säkert bli halv tidssjukskriven sista månaden då jag har foglossning och när jag sitter så har jag som ett tryck under högra bröstet.

Idag har jag fått som en kramande smärtande känsla i bröstet.

Japp väldigt positivt inlägg det här känner jag, men min man orkar nog inte höra mer på mitt klag så jag tänkte att jag skriver

Här där förhoppningsvis någon känner igen detta.

Det positiva är att min bebis börja röra på sig mer. Men känns mest sparkar neråt mot typ Kissblåsan.

Glad påsk till er alla.

Ja, jag är också less, har börjat att få foglossning, sover dåligt och är jättetrött hela dagarna. Jag vill bara att detta ska vara över nu. 74 dagar kvar.

Trevlig påsk!
  • Kia82
    evve88 skrev 2018-03-30 22:03:39 följande:

Börjar också bli less, känner mig såå tung! Börjar ni få stor mage? Känner mig så otymplig :p

Har haft stor mage länge, blev stor tidigt vilket inte är ovanligt när man varit gravid många gånger. Det känns som om jag har varit gravid färdigt nu, känner mig i princip färdig att föda men ändå så är det 2,5 månad kvar och jag är så sjukt less.
  • Kia82
    Krocki1 skrev 2018-03-31 09:48:41 följande:

10 dagar innan är strongt!

min första kom tio dagar förtidigt. Jag hoppas att den här lille prinsen vill komma tidigare oxå :) bara för det kommer jag gå två veckor över tiden, hehe.

Jag gick nu till påsk, ska bara gå hemma och ta det lugnt och få lite extra tid med mina andra barn de drygt två månaderna som är kvar och det ska bli så skönt. Har varit sjukskriven i två veckor redan pga en propp i benet.
  • Kia82

Någon som haft/har några speciella cravings? Jag tycker själv att jag har klarat mig ifrån det denna graviditeten eller jo, det var en period runt vecka 18-20 då jag åt smörgåsar med räkor och aioli flera gånger i veckan, nu har jag inte minsta sug efter det. Dock så kan jag inte sluta att tänka på Brie-ost, har nästan känt mig gråtfärdig för att jag inte får äta det.

Förra graviditeten hade jag ett fruktansvärt sug efter räkor och vitt vin och var så avis på dom som kunde äta och dricka det.

• Kia82
    Krocki1 skrev 2018-04-02 21:30:03 följande:

Vad mysigt att få så pass mkt tid egentid med de andra kidsen :)

Förra gången jag var gravid fick jag havandeskapspenning från två månader innan. Jag tyckte det var väldigt härligt att vara hemma och kika på serier och inte göra någonting :)

Jag har ju fullt upp trots att jag är hemma, har ju de två minsta färre timmar på förskolan, 15h 3 dagar/v så sådär värst mycket vila blir det ju inte för mig men ändå mer än förut. Sen så är ju jag ett sånt där kontrollfreak som måste ha ordning och reda omkring mig så en hel del av de där 15 h går åt till att städa, tvätta och till att passa på att handla i lugn och ro och sådär. Är nere på 70 dagar kvar till bf nu och det känns så segt, bröt ihop lite här förut, är så trött på att vara gravid och nu så har jag fått foglossning också så att gå ut på promenader och dylikt blir bara jobbigare och jobbigare. Räknar kallt med att gå över med. Känner mig riktigt deppig för tillfället. Har lampor att handla till nya bebiskammaren, tavlor att sätta upp och det sista piffet men har helt tappat motivationen för allt sånt. Hoppas att allting vänder snart och att vi får lite sol och värme, tror att det hade hjälpt.
  • Kia82

När har ni bf här i tråden och hur många barn sen innan? Vi gör en lista. Jag börjar. Kopiera och fyll på.

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

• Kia82

Sover omkring 8-9 h varje natt och går upp för att kissa 1-2 ggr. Har blivit väldigt morgonpigg konstigt nog!? Har länge varit dödstrött under dagtid men nu har det blivit bättre så det är skönt. 64 dagar kvar.

• Kia82
    Anastacia80 skrev 2018-04-12 07:31:15 följande:

Hej! Har igentligen BF 7/7 men får planerat snitt i slutet av Juni. Vi har två tjejer och väntar nu vår tredje tjej. Sambon har en grabb sen tidigare också. Jag har mått illa hela graviditetet och är nu i v 28. Vi gjorde nipt i v12 och allt såg bra ut :).

Usch, vet hur du har det, mådde fruktansvärt illa och kräkte mig igenom mina två första graviditeter. Se till att vila så mycket du kan samt drick ordentligt och ät nyttigt, allt sött, stekt och friterat har en tendens att öka på illamåendet ännu mer.
Svar på tråden Bf juni 2018