Moorii skrev 2018-04-28 09:25:03 följande:
Förstår att det är fullt upp! Äsch, det är inget du kan styra över, bebisen kommer när den kommer. Se till att precis allt är planerat och fixat, presenter, tårta eventuellt osv, så får ni förklara att det blir någon dag senare eller så om bebisen skulle råka komma just då.
Det har jag faktiskt aldrig hört förut, oftast brukar det vara så att förlossningarna blir tidigare och tidigare. Håller tummarna för att denna vill komma tidigare! En kollegas syster hade gått en vecka över tiden nån gång nu i april, fick igångsättning inbokad. Dagen efter satte det igång så plötsligt att hon födde i hallen :S Hennes första blev hon igångsatt med också, så allt kan ju verkligen hända. Skulle helst vilja hinna till BB iallafall :)
Ja, min man säger samma sak, att jag inte ska stressa upp mig över något som jag inte kan påverka men jag är en sån där som tycker om att planera in i minsta detalj och blir stressad över att inte ha kontroll. Troligtvis blir det kalas helgen innan bara för att vara på den säkra sidan.
Usch, det är ju värsta tänkbara scenariot, att behöva föda själv hemma. Visst, jag brukar förvisso bli väldigt fokuserad och jagar inte upp mig själv när det väl är dags så är övertygad om att jag skulle fixa det men endå, lite vårdpersonal närvarande är ju aldrig fel. Mina två sista kom väldigt snabbt, 59 min resp knappt 2 h från inskrivningstiden, ja alla fyra egentligen, har inte varit länge än 3,5 h på sjukhuset med någon innan det var dags att föda så det blir ju allt större risk att det blir en störtförlossning ju fler barn man har fött. Jag tog upp min oro med min bm men hon kunde ju såklart inte ge mig något bra svar om när vi bör åka in utan jag får gå på magkänslan helt enkelt, att hålla på och räkna värkar osv var ingenting som hon rekommenderade. Det kan ju trots allt hända ganska så mycket på en 45 minuters bilfärd. Det kommer väl att sluta med att vi åker in på tok för tidigt. *skratt*