• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

kattnos skrev 2017-12-01 17:38:24 följande:

Jag vågar knappt säga det men jag mår fortfarande jättebra! Jag hade en liten dipp igår eftermiddag då jag fick lägga mig en stund efter jobbet och maken serverade mig banan och mandelsmör :) men annars mår jag mestadels prima! Det klagar jag givetvis inte på men det kanske hade känts mer verkligt om jag hade varit mer illamående osv.. men det kan väl ändras än! Har blivit lite hårdare över livmodern och nedre delen av magen, hoppas det är bra tecken.

Håller tummarna för ditt VUL också, spännande vecka för oss, den som kommer!

Helt otroligt, njut haha! Att må illa tar verkligen på krafterna... var ledig idag och sov två timmar på dagen. Vi har ju en 1,5 åring som är lite stökig på nätterna just nu, men jag får ändå sova hyfsat.

Var bor du?
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-12-03 08:16:22 följande:

Det är sant men ofta dör små grupper när alla går över till fb. Bra om du också stannar :)

Jag med :)
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-03 10:27:17 följande:

Det förstår jag verkligen för så fort jag känner mig liiite illamående så känns allt mycket jobbigare.. Hoppas att det vänder för dig snart!

Jag bor i Västra Götaland, nästan på gränsen mellan Älvsborgs län och Skaraborg. Mitt ute i skogen sen tre månader tillbaka då vi flyttade till hus :) du då?

Bor i sthlm :)

Tack, jag med!
  • Hey.orange
    Senua skrev 2017-12-03 08:59:42 följande:

Nej (har följt tråden lite passivt ett tag :). Är i v15, bf 28/5.

Hej! Känner också igen ditt namn, har du varit med förut i någon tråd alltså för ett par år sen?
  • Hey.orange
    Senua skrev 2017-12-03 21:20:28 följande:

Nä, så här i efterhand tror jag inte att vi tänkte igenom det där kub-testet ordentligt. Dvs just då när vi fick frågan (ca 3 v efter första vul på ivf-kliniken och med dom där första grav-symptomen helt försvunna) ville jag bara så gärna ha ett till ultraljud som visade att det faktiskt fanns ngt där, så vi sa ja. Men tänkte som sagt inte igen hur vi skulle göra med ett negativt resultat, och det borde man nog ha gjort...

Är för övrigt konstigt att sånt varierat över landet, dvs i vilken ålder man blir erbjuden.

Hur gick KUB testet?

Min förra graviditet gjorde jag det, så jag vill göra det nu också.
  • Hey.orange
    Senua skrev 2017-12-05 14:30:50 följande:

Jo, men det gick bra. Dvs såg normalt ut och det var låg sannolikhet för dom felen som kollas efter. Så det är klart att det är en lättnad att få veta det!

Skönt :)
  • Hey.orange
    Areeya skrev 2017-12-04 09:26:13 följande:

Tack alla för era fina ord, det värmer verkligen i hjärtat.

Tog 4 cytotec inatt och trodde att allt är klart nu, ingen smärta och pytteliten blödning. På torsdag har jag efterkontroll.

Läkarna på ivf-kliniken hävdar och förklarar att jag fick missfall varje gång när jag blev gravid därför att jag har dålig äggkvalite pga min ålder.

Mer chans får vi inte nu från svenska sjukvården.

Adoption är nästan omöjligt när man är över 42, chansen att blir godkänd är väldigt lite.

Själv vill jag försöka en gång till i mitt hemland där de inte har åldersgräns och man kan analysera kromosomfel innan insättning. Men mannen har redan gett upp :(

Nu lämnar jag tråden. Det gör så ont inombords att tänka på allt som hände oss under två år. Fyra missfall är bara för mycket.

Önskar er all lycka i framtiden!

Jag önskar att jag kunde göra något!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-03 13:11:03 följande:

Så skönt för dig! Jag går in i V 9 i morgon så jag är ju lite efter dig men än så länge mår jag också himla bra! Jag har mått illa korta stunder men inte så att det påverkat min vardag. Trött ibland men mest precis som vanligt. Psykiskt mår jag också bra för jag tänker att det mesta kan jag ändå inte påverka, är något fel i magen så är det... men det ska såklart bli jättespännande att få se vårt lilla frö på VUL på onsdag!

Lycka till imorgon!
  • Hey.orange
    Senua skrev 2017-12-05 14:30:50 följande:

Jo, men det gick bra. Dvs såg normalt ut och det var låg sannolikhet för dom felen som kollas efter. Så det är klart att det är en lättnad att få veta det!

Hur har du haft det med illamående osv? Jag mådde så galet illa i v 6 och 7 men nu i vecka 8 mär jag typ inte illa alls! Bara väldigt körig i magen med kramper ena dag och lättare nästa. Tröttheten är inte heller lika stor denna vecka. Skönt, samtidigt oroväckande. Imorgon får jag besked på vul.
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:36:19 följande:

Hej alla!

Hoppar in här, satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12 men har sedan den 1 dec plussat. I början var det svagt men pluset har blivit starkare och starkare och nu har jag passerat bim. Så nu kan jag låta mig själv säga att jag är gravid, kan knappt tro att det är sant :)

Så underbart! Grattis och välkommen!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017