• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Pigall skrev 2017-12-12 21:51:17 följande:

Oj ja det var ett himla tidigt vul! Gud vad skönt att slippa våndas så länge! Hoppas det har satt sig rätt den här gången!

Det som spökar mest för mig är druvbörd (pga av superhögt hcg) och MF/MA då jag även idag fick reda på att mitt tsh har sjunkit enormt under graviditeten (till 0.04) och att jag troligtvis behöver medicineras. Sen blandas allt med stress inför en långresa och nya arbetsuppgifter på jobbet. Men men . Imorgon kommer domen. Då är det både vul och tid hos endokrinläkaren. Wish me luck!

Håller tummarn att det går bra idag!
  • Hey.orange
    Pigall skrev 2017-12-13 20:00:02 följande:

Ojojoj vilken dag! Helt slut av alla känslor och stress. Det började med att jag vaknade mitt i natten av magsmärtor (inte tjejmagen) och fick kräkas och ligga och kvida i några timmar. Har troligen lyckats stressa till mig ett magsår/magkatarr. Så efter endast ett fåtal timmars sömn var det dags för vul. Jag sa direkt att jag var rädd och nervös så läkaren lät mig hoppa upp i stolen direkt. Ganska snabbt såg hon ett litet foster med pickande hjärta. Då brast det för mig och jag började gråta där jag låg med bena i vädret. Läkaren och sköterskorna var supergulliga. Efteråt var jag helt skakig. Sen ringde endokrinläkaren och där var det lite sämre nyheter:( har troligtvis drabbats av giftstruma och blev beordrad att snabbt ta mig till närmaste lab för att lämna fem nya rör blod som ska analyseras tills imorgon. Redan nu har jag fått medicinering utskriven att ha med mig på resan utifall att provsvaren skulle dröja. Sen kommer jag få närmare instruktioner antingen via mail eller telefon imorgon. Som om det inte räckte med all annan stress inför resan!

Så det har varit lite blandade besked men synen av det pickande hjärtat betydde mer än något!

<3
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-14 16:35:52 följande:

Mitt ultraljud idag gick bra. Såg exakt ut som det skulle i v12+6.

Så underbart! Njut nu!!
  • Hey.orange
    pigan86 skrev 2017-12-15 18:15:17 följande:

Har fått tid för RUL nu. Trodde jag skulle behöva vänta till efter helgerna men det fanns en enda ledig tid detta år så självklart tackade jag JA till den tiden, 29/12 <3 Är idag i vecka 15+6 och det känns som att min svullna mage blivit mindre?! + att lite andra symtom avtagit, gissar att jag kanske befinner mig i "spökveckorna" nu. Men är såklart lite orolig ändå samtidigt som de är skönt att slippa illamåendet som tidigare funnits där. Ni som är i ungefärlig tid som mig, hur mår ni och hur känner ni av eran graviditet? Detta är första gången jag plussat så är lite nojig att de jag känner är inbillning.

Min förra graviditet så mådde jag illa till vecka 13. Därefter så mådde jag bra, det enda var att jag var lite trött. Men jag kände typ inget från v 13 tills dottern föddes.
  • Hey.orange
    Hey.orange skrev 2017-12-15 22:28:17 följande:

Min förra graviditet så mådde jag illa till vecka 13. Därefter så mådde jag bra, det enda var att jag var lite trött. Men jag kände typ inget från v 13 tills dottern föddes.

...förutom sparkar osv från v21 ca
  • Hey.orange
    Solen2 skrev 2017-12-15 11:01:12 följande:

Testade precis positivt idag! På dag 17, har egentligen testdag i morgon. Men tjuvtestade iom att vi har fest på jobbet idag. Är i v4+3. Hoppas nu bara att det håller i sig. Detta är vårt 4:e ivf försök. Har bara blivit färskförsök.

Vi har försökt i 3,5år.

Grattis! Och vad ni har kämpat. Så fantastiskt att ni lyckats nu!
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-17 00:53:59 följande:

Idag har jag ordnat med ett släktkalas för vår lilla/stora 5-åring. Min man har varit däckad i en virusförkylning. Så han har varit helt slut och därför inte pallat att hjälpa till. Tycker kvällen gått fint ändå, trots väldigt mycket jobb med mat och disk osv. Och nu när jag ska sova... hej foglossning! Fy! Har haft känningar innan. Men det här är lika illa som i vecka 20 med min dotter för 5,5 år sen. Det går bara inte att sova. Tog nu två alvedon så får vi se om det lugnar ner sig. Men det här bådar inte gått. Foglossning redan i v14. Lovade mig själv att inte klaga, bara jag blir gravid igen. Och det är väl inte smärtan jag är ledsen över... utan jag är rädd för att inte klara av vardagen när foglossningen stör sömnen. Blir att ringa till sjukgymnast på måndag. Tur att det är julledigt snart! Behövde bara få skriva av mig till någon/er! Godnatt på er alla preggos! <3

Men vad jobbigt! Jag slapp foglossning min förra grav (kände ju att man var mer lättrörlig men jag hade inte ont). Men nu känner jag att jag ganska snabbt blir trött och öm i höften om jag tex ligger på sidan. Kan foglossning börja så?
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-17 21:54:55 följande:

Det börjar exakt så :( iaf på mig!

Tack för svar! Då får en förbereda sig för det då... så himla coolt att än så länge skiljer sig mina graviditeter åt så himla mycket! Minns du hur det var för dig sist?
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-12-18 12:00:28 följande:

Snart tror jag att listan är klar eller vad säger ni?

Solen2 bf 20/8 (prel)
  • Hey.orange
    jeenniie83 skrev 2017-12-18 19:02:44 följande:

Vi va och fick se vårt lilla mirakel.

Vi fick ett nytt datum än vad appen har sagt så nu är de 2/8-18 som de lilla mirakler väntas komma.

Jag är nu i v 7+3

Underbart grattis!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017