• Hey.orange

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

matelan skrev 2017-12-29 11:52:26 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Vi har gjort IVF och efter jag op. bort båda mina äggledare så gjorde vi FET från ÄP nr 2 och då stannade äntligen pyret. Idag är jag i v 9 (8+1) och har BF 8/8 -18. Vi var på vul i förrgår och såg det lilla hjärtat ticka, nu vågar jag äntligen tro på det! :D 

Grattis och välkommen!
  • Hey.orange
    andromedae skrev 2018-01-01 22:24:18 följande:

Vi var på RUL i fredags, BM ville flytta oss framåt trots ivf. Spelar inte mig nån roll, jag blir bara förvirrad hur jag ska räkna . Idag är vi antingen 18+1 eller 18+5. 

Jag har moderkakan i framvägg, så lär väl dröja innan jag känner nåt. En pigg liten pojke låg därinne i alla fall. Det känns så underbart, så fantastiskt . 

Vi väntar dock till v.23, när vården också räknar honom som bebis, innan vi köper nåt.

Så mysigt, grattis!
  • Hey.orange
    hanna8911 skrev 2018-01-02 08:47:10 följande:

Hej! Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden. Plussade på nyårsafton efter FET i julveckan! Är bara i v 5+0 så jätte tidigt men spännande att läsa om era upplevelser här inne!

Grattis!!
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2018-01-02 09:24:23 följande:

Vilken helg jag haft.... jag tog ett digitalt cb test med veckoindikator i lördags. Gjorde ett en vecka innan som visade 1-2 veckor och stigit fint till 3+, vilket stämmer med mina veckor.

Sedan i lördags kväll får jag en jätteblödning som stannar av under natten. Det var verkligen störtblödning och jag var på jobbet som ensam ssk. Idag när det blir vardag ringer jag gyn och ber om råd. Jag förstår att de inte kan ta emot alla nygravida med blödningar.... får åter återkomma vid ev ny störtblödning. Så efter samtalet satte jag mig gråtfärdig i bilen och köpte ett nytt test med veckoindikator... det visar ffa gravid 3+ (Var heller inte morgonurin den här ggn) och lugnade mig lite trots att jag vet att hormoner sitter i länge efter ev missfall.

Så det är ?bara? att vänta och se. Ville skriva av mig lite. Har världens underbaraste sambo som stöttar mig. Tack och lov har han världens bästa arbetskamrater som vet om att vi gjort IVF och plussat pga att han fått ta ledigt med kort varsel ggr flera. Så skönt att veta att han också får stöd!

Håller tummarna att allt är bra!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-02 16:36:54 följande:

Idag har vi gjort kub-test och fick låg sannolikhet - känns himla bra! Men det häftigaste var såklart att se det lilla livet sprattla där inne! Nu såg det betydligt mer ut som en liten människa än vid första tidiga ul:et för en månad sedan. Veckorna stämde precis också så nu känns allt toppen! Nu får vi börja fundera på när man kan gå ut med nyheten mer officiellt :) åh vad jag är glad idag! :)

Så himla härligt! Grattis!
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

Så fruktansvärt jobbigt att läsa. Det hugger till i mitt hjärta och jag tänker på dig!
  • Hey.orange

Vi ska på ultraljud på torsdag, är så spänd och hoppas på att hjärtat tickar på! Tycker min mage syns, gör det snabbare om man redan fått ett barn sägs det. Men ni som gjorde ultraljud för kub - det är inte vul då eller?! Kommer inte ihåg hur det var när vi gjorde det sist :D

• Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-09 16:26:08 följande:

Nej, vid kub är det på magen! :) Lycka till på ditt VUL!

Tack! ... du menar UL ? ;)
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2018-01-09 16:38:34 följande:

Ja.. alltså jag tänkte att du skulle göra det första ul:et vilket ju brukar vara VUL.. ursäkta om jag missuppfattade! :) är det kub du ska göra nu?

Ja precis, det är kub som gäller :) är i v13

det skiljer ju en vecka på oss :) så vi är ju nästan samtidigt.
  • Hey.orange
    Znickers skrev 2018-01-09 19:11:42 följande:

Åh lycka till på torsdag!! Så spännande att vi är flera som ska göra antingen VUL el UL denna vecka!!! Kommer gå så bra :)

Åh tack snälla!

Lycka till imorgon :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017