• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    Senua skrev 2017-12-03 12:57:12 följande:
    Jo, rent fysiskt har jag mått oförskämt bra :) Yttepyttelite illamående vid några tillfällen, men annars bara lite tröttare än vanligt (fast svårt att säga vad som beror på graviditet och vad som snarare är pga novembermörkret :). Dock lite mer kämpigt psykiskt, varit orolig för att ngt ska gå fel. Särskilt kring kub-testet (som tur var allt normalt med låg sannolikhet). Annars mest oro kring saker jag eventuellt skulle kunna göra för att det hela ska gå fel (det mesta kan man ju på gott och ont inte påverka...), framförallt att råka få i sig ngn av dom här farliga bakterierna via maten. Menmen, i det stora hela går det bra :).

Hur känns det själv?
    Så skönt för dig! Jag går in i V 9 i morgon så jag är ju lite efter dig men än så länge mår jag också himla bra! Jag har mått illa korta stunder men inte så att det påverkat min vardag. Trött ibland men mest precis som vanligt. Psykiskt mår jag också bra för jag tänker att det mesta kan jag ändå inte påverka, är något fel i magen så är det... men det ska såklart bli jättespännande att få se vårt lilla frö på VUL på onsdag!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-03 10:27:17 följande:

Det förstår jag verkligen för så fort jag känner mig liiite illamående så känns allt mycket jobbigare.. Hoppas att det vänder för dig snart!

Jag bor i Västra Götaland, nästan på gränsen mellan Älvsborgs län och Skaraborg. Mitt ute i skogen sen tre månader tillbaka då vi flyttade till hus :) du då?

Bor i sthlm :)

Tack, jag med!
  • Hey.orange
    Senua skrev 2017-12-03 08:59:42 följande:

Nej (har följt tråden lite passivt ett tag :). Är i v15, bf 28/5.

Hej! Känner också igen ditt namn, har du varit med förut i någon tråd alltså för ett par år sen?
  • Senua
    kattnos skrev 2017-12-03 13:11:03 följande:

Så skönt för dig! Jag går in i V 9 i morgon så jag är ju lite efter dig men än så länge mår jag också himla bra! Jag har mått illa korta stunder men inte så att det påverkat min vardag. Trött ibland men mest precis som vanligt. Psykiskt mår jag också bra för jag tänker att det mesta kan jag ändå inte påverka, är något fel i magen så är det... men det ska såklart bli jättespännande att få se vårt lilla frö på VUL på onsdag!

Vad skönt att du mår så bra! :) och hoppas allt går bra på onsdag!! Här får vi vänta tills efter nyår innan nästa ultraljud, vilket känns jättelångt (jag har nog ändå lite svårt att riktigt köpa att det faktiskt skulle växa ngt därinne, så det är trevligt att se, sådär med jämna mellanrum :).

Är det första eller andra vul ni gör?
  • Senua
    Hey.orange skrev 2017-12-03 13:26:57 följande:

Hej! Känner också igen ditt namn, har du varit med förut i någon tråd alltså för ett par år sen?

Nej, är rätt ny här på fl :). Men var med i en tråd tidigare i höstas, som samlade ett gäng som gick igenom ivf samtidigt. Kan det inte vara den?
  • kattnos
    Senua skrev 2017-12-03 15:06:56 följande:
    Nej, är rätt ny här på fl :). Men var med i en tråd tidigare i höstas, som samlade ett gäng som gick igenom ivf samtidigt. Kan det inte vara den?
    Jag skulle tro att det är den jag känner igen ditt namn ifrån iaf.

Det är första och om allt ser bra ut antar jag att vi blir utskrivna från ivf-kliniken vilket såklart känns häftigt. Sen tror jag inte nästa blir förrän vid RUL och det tänker jag att man vill göra sent så att man kan se mycket. Vi har inte tagit ställning än till om vi ska göra KUB för jag tror inte man erbjuds det före 35 år här.. annars kanske det hade blivit ett UL till.. sen känns det ju fortfarande helt osannolikt att vi faktiskt verkar ha lyckats, det känns fortfarande overkligt så man vågar inte tro på det.
  • Senua
    kattnos skrev 2017-12-03 17:21:31 följande:

Jag skulle tro att det är den jag känner igen ditt namn ifrån iaf.

Det är första och om allt ser bra ut antar jag att vi blir utskrivna från ivf-kliniken vilket såklart känns häftigt. Sen tror jag inte nästa blir förrän vid RUL och det tänker jag att man vill göra sent så att man kan se mycket. Vi har inte tagit ställning än till om vi ska göra KUB för jag tror inte man erbjuds det före 35 år här.. annars kanske det hade blivit ett UL till.. sen känns det ju fortfarande helt osannolikt att vi faktiskt verkar ha lyckats, det känns fortfarande overkligt så man vågar inte tro på det.

Nä, så här i efterhand tror jag inte att vi tänkte igenom det där kub-testet ordentligt. Dvs just då när vi fick frågan (ca 3 v efter första vul på ivf-kliniken och med dom där första grav-symptomen helt försvunna) ville jag bara så gärna ha ett till ultraljud som visade att det faktiskt fanns ngt där, så vi sa ja. Men tänkte som sagt inte igen hur vi skulle göra med ett negativt resultat, och det borde man nog ha gjort...

Är för övrigt konstigt att sånt varierat över landet, dvs i vilken ålder man blir erbjuden.
  • Hey.orange
    Senua skrev 2017-12-03 21:20:28 följande:

Nä, så här i efterhand tror jag inte att vi tänkte igenom det där kub-testet ordentligt. Dvs just då när vi fick frågan (ca 3 v efter första vul på ivf-kliniken och med dom där första grav-symptomen helt försvunna) ville jag bara så gärna ha ett till ultraljud som visade att det faktiskt fanns ngt där, så vi sa ja. Men tänkte som sagt inte igen hur vi skulle göra med ett negativt resultat, och det borde man nog ha gjort...

Är för övrigt konstigt att sånt varierat över landet, dvs i vilken ålder man blir erbjuden.

Hur gick KUB testet?

Min förra graviditet gjorde jag det, så jag vill göra det nu också.
  • Areeya

Tack alla för era fina ord, det värmer verkligen i hjärtat.
    Tog 4 cytotec inatt och trodde att allt är klart nu, ingen smärta och pytteliten blödning. På torsdag har jag efterkontroll.

Läkarna på ivf-kliniken hävdar och förklarar att jag fick missfall varje gång när jag blev gravid därför att jag har dålig äggkvalite pga min ålder.

Mer chans får vi inte nu från svenska sjukvården.
    Adoption är nästan omöjligt när man är över 42, chansen att blir godkänd är väldigt lite.

Själv vill jag försöka en gång till i mitt hemland där de inte har åldersgräns och man kan analysera kromosomfel innan insättning. Men mannen har redan gett upp :(

Nu lämnar jag tråden. Det gör så ont inombords att tänka på allt som hände oss under två år. Fyra missfall är bara för mycket.

Önskar er all lycka i framtiden!

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • galadriel80
    Nube skrev 2017-11-27 11:33:15 följande:

Vad bra att du kan lämna ytterligare prover nu, är det nipt nu gör nu då? Det behöver ju inte betyda att nåt är fel men ändå skönt att få veta. När får du resultaten? Hoppas allt är bra!

Ja, precis, det är NIPT, får svar denna veckan förhoppningsvis. Kommer ett brev om det är positivt. Om det är negativt svar ringer de och då är nästa steg fostervattenprov.

Annars är allt bra, illamåendet helt borta nu from v 14 :)

Hur mår du?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017