• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:36:19 följande:

Hej alla!

Hoppar in här, satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12 men har sedan den 1 dec plussat. I början var det svagt men pluset har blivit starkare och starkare och nu har jag passerat bim. Så nu kan jag låta mig själv säga att jag är gravid, kan knappt tro att det är sant :)

Så underbart! Grattis och välkommen!
  • Nube
    Pigall skrev 2017-12-05 23:00:15 följande:

Nu kommer oroliga jag här igen. Vi åker ju som sagt på långsemester samma dag som vul (nästa torsdag) och jag är livrädd över att något ska gå fel. För jag kan inte för mitt liv tro att det faktiskt skulle gå vägen för oss. Eftersom att jag inte vill bli helt tagen på sängen bestämde jag mig för att hcg nu i veckan för att se om vi bör förbereda oss för dåliga nyheter. Tog i måndags på v 6+0 och fick hela 44000 vilket känns väldigt väldigt högt för att vara så tidigt. Nu är jag självklart hypokondriska jag livrädd för druvbörd/mola. Har någon av er erfarenhet av så höga värden tidigt i graviditeten?

Oj vilken hög siffra! Det kanske är tvillingar? :(
  • Nube
    Nube skrev 2017-12-06 08:56:14 följande:

Oj skulle vara :) så klart!
  • Nube
    waldesten16 skrev 2017-12-06 06:36:19 följande:

Hej alla!

Hoppar in här, satte in en blasto den 25/11 och har testdag den 9/12 men har sedan den 1 dec plussat. I början var det svagt men pluset har blivit starkare och starkare och nu har jag passerat bim. Så nu kan jag låta mig själv säga att jag är gravid, kan knappt tro att det är sant :)

Stort grattis och välkommen! Känner igen dig från ivf tråden, kup att ni lyckades :) Hur mår du?
  • waldesten16
    Nube skrev 2017-12-06 09:25:46 följande:

Stort grattis och välkommen! Känner igen dig från ivf tråden, kup att ni lyckades :) Hur mår du?

Tack ???? jag mår bra dock väldigt trött. Är dock väldigt nervös innan jag haft första vul. Är rädd för att det är utomkveds då jag hade det för ett år sedan. Men känner inget som tyder på det men hjärnan spökar.

Hur går det för dig? Du borde vara några veckor nu ? ????
  • Pigall
    Nube skrev 2017-12-06 08:56:14 följande:

Ja det är verkligen högt! Trodde inte mina ögon när jag såg det och blev superorolig när jag såg att det kan vara kopplat till både druvbörd och downs syndrom. Tvillingar kan det ju vara men vi satte ju bara in ett ägg! Isåfall skulle det vara enäggs och det är väl superovanligt? Tog ett nytt prov idag för att kolla stegringen. Om det fortfarande ökar jättesnabbt måste jag försöka tidigarelägga mitt vul för att inte noja ihjäl mig!
  • Emsoff

Hej! Idag fick jag positivt svar på nipt. Och såg även ett hjärta slå på läkarbesöket. Känns sjukt att det efter 3,5 år, 4 missfall, 1 utomkved och 2 ivf:er ska gå vägen. Min 7:e graviditet. 6:e efter min dotter! Är idag i v11+5. Har ett till ultraljud om en vecka. Efter det kommer jag att berätta för folk. Inte ens vår familj vet! Och ser det bra ut nästa vecka, så är det på vår dotters 5-årsdag. Och då ska hon isåfall få veta att hon ÄNTLIGEN ska få bli storasyster.

• jeenniie83

Hejsan.

Jag hoppar in här.

Jag och min man har efter en kamp på 3 år lyckats med att få ett plus.

Vi satte tillbaka en 6dagars blastro den 15/11. Och plusade den 22/11, fast vi hade testdag den 26/11.

Så nu längtar vi till den 18/12 då vi ska och kolla på de lilla miraklet

• Senua
    Hey.orange skrev 2017-12-06 06:38:18 följande:

Hur har du haft det med illamående osv? Jag mådde så galet illa i v 6 och 7 men nu i vecka 8 mär jag typ inte illa alls! Bara väldigt körig i magen med kramper ena dag och lättare nästa. Tröttheten är inte heller lika stor denna vecka. Skönt, samtidigt oroväckande. Imorgon får jag besked på vul.

Nä, men jag har klarat mig bra från illamående! Dvs lite småkänning då och då, men det har gått över så fort jag ätit ngt (och nu har det gått över helt sen ett par tre veckor tillbaka). Tröttheten har dock kommit tillbaka med besked (så var glad att du slipper den ett tag! :). Fast jag undrar samtidigt vad som är pga höstmörkret, ev järnbrist och vad som är graviditet...

Hoppas allt går bra på vul!!
  • Hey.orange
    jeenniie83 skrev 2017-12-06 13:05:51 följande:

Hejsan.

Jag hoppar in här.

Jag och min man har efter en kamp på 3 år lyckats med att få ett plus.

Vi satte tillbaka en 6dagars blastro den 15/11. Och plusade den 22/11, fast vi hade testdag den 26/11.

Så nu längtar vi till den 18/12 då vi ska och kolla på de lilla miraklet

Grattis och välkommen :)

Mysigt att ni får ett vul innan jul iaf!

Jag ska på vul imorgon, är då i 7+4. Men jag har inte mycket till symptom längre till skillnad från förra veckan och då blir man lite osäker på hur det egentligen är. Så det ska bli skönt med vul imorgon så man vet hur det är :)

Hur mår du?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017