• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Nube
    Pigall skrev 2017-12-06 19:55:42 följande:

Jo det är ju individuellt och hoppas bara att jag är en sån som ligger högt snabbt. Men oron är hemsk:( tack för omtanken < 3

Jag tror fortfarande på tvilligar ;) även om ni satte in ett embyo kan det ha delat sig. Men iaf hoppas jag att allt är bra!
  • Nube

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

• Hey.orange
    ijo skrev 2017-12-06 18:39:43 följande:

Var på RUL idag :) Allt såg bra ut, så skönt! Det verkar vara en liten tjej <3

Grattis så mysigt!
  • Pigall

Pratat med kliniken idag. De var inte lika oroliga som jag men jag fick iallafall ändrad tid så vul sker en dag tidigare. Men är fortfarande övertygad om att något är fel, har nu även blodblandade flytningar.bruna än så länge men det är tidigt. Känns som om jag kommer att gå sönder: ( så rädd

• Mm79
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Jag har berättat för ca en vecka sedan, i v15 då.
    Men jag har fast anställning sedan flera år tillbaka och ganska fritt jobb, så jag har det rätt så enkelt. Har även en annan kollega som kan ersätta mina arbetsuppgifter. Chefen blev glad iaf :)
    Samtidigt så är det en mänsklig rättighet att få barn och vara föräldraledig så arbetsgivare får inte diskriminera pga graviditet. Det är dennes huvudbry att hitta vikariat mm.  
  • Nube
    Mm79 skrev 2017-12-07 11:16:02 följande:

Jag har berättat för ca en vecka sedan, i v15 då.

Men jag har fast anställning sedan flera år tillbaka och ganska fritt jobb, så jag har det rätt så enkelt. Har även en annan kollega som kan ersätta mina arbetsuppgifter. Chefen blev glad iaf :)

Samtidigt så är det en mänsklig rättighet att få barn och vara föräldraledig så arbetsgivare får inte diskriminera pga graviditet. Det är dennes huvudbry att hitta vikariat mm.  

Jag har en fastanställning i botten så på så sätt är det lugnt. Men jag fick en bra möjlighet att jobba med andra arbetauppgifter som jag inte kunde/ville tacka nej till pga graviditeten.. men nu känns det ändå lite dumt ett berätta att jag är gravid. Men som alla vi som gått igenom IVF vet att ingenting är säkert och att jag lyckades bli gravid är fantastiskt. Kanske borde jag inte fundera på det så mycket men ändå..
  • kattnos
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Jag tänkte berätta för min chef i morgon, nu när vi har gjort VUL och sett att hjärtat slår. Han vet att vi har gjort ivf så han väntar väl bara på det ;) Men i övrigt tänker jag inte berätta för kollegor och sådant än. Jag har en fast anställning sedan flera år tillbaka och en kollega som just blivit upplärd som kan ta över ?om det behövs? även om han ännu inte vet varför :) så det känns som att jag har en bra arbetsplats som säkrar upp.
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-07 06:57:25 följande:

Åh det måste kännas så skönt. Är det efter v.9 som risken för missfall sjunker?

Jag ska på vul den 19 dec och hoppas då att det syns något och att det sitter rätt. Har haft utomkveds innan och jag är nojig över att det blir samma visa denna gången med.

Nej det är efter v 12 men läkaren sa att om man ser att hjärtat slår så är det ändå över 90% chans att det går bra.. hoppas det stämmer! Hoppas du slipper utomkveds den här gången!
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-07 10:48:02 följande:

Pratat med kliniken idag. De var inte lika oroliga som jag men jag fick iallafall ändrad tid så vul sker en dag tidigare. Men är fortfarande övertygad om att något är fel, har nu även blodblandade flytningar.bruna än så länge men det är tidigt. Känns som om jag kommer att gå sönder: ( så rädd

Oj hade du dessa flytningar när du ringde kliniken? När var det du hade vul ?
    har du ont ?
  • Pigall
    waldesten16 skrev 2017-12-07 12:52:20 följande:

Oj hade du dessa flytningar när du ringde kliniken? När var det du hade vul ?

har du ont ?

Ja jag hade precis fått dem då. Jag fick vul flyttat till den 13:e så att vi iallafall har en dag på oss att avboka resan om det skulle gå illa. Samt rådet att åka in akut om det skulle bli en större blödning med mycket smärta.

Jag skulle inte säga att jag har ont nu men det känns att något händer där inne och det känns annorlunda än det gjort tidigare. Vet inte vart jag ska ta vägen med oron. Vet att det bara är att avvakta men rädslan är hemsk.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017