• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange

Pickande hjärta såg vi idag :)

V7+4 bf 21/7 (ivfkliniken räknar v40+0 som bf och då är det 22/7)

Så himla skönt!

• kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-07 13:08:50 följande:

Så himla skönt!

Åh så skönt, grattis!!
  • Senua
    Pigall skrev 2017-12-07 13:05:04 följande:

Ja jag hade precis fått dem då. Jag fick vul flyttat till den 13:e så att vi iallafall har en dag på oss att avboka resan om det skulle gå illa. Samt rådet att åka in akut om det skulle bli en större blödning med mycket smärta.

Jag skulle inte säga att jag har ont nu men det känns att något händer där inne och det känns annorlunda än det gjort tidigare. Vet inte vart jag ska ta vägen med oron. Vet att det bara är att avvakta men rädslan är hemsk.

Men vad jobbigt att dessutom behöva vänta över helgen på vul!! Jag skulle ju vilja skriva att du får försöka att tänka så lite som möjligt, fast jag själv skulle inte veta hur man bar sig åt för att göra det... en eventuellt uppmuntrande sak jag tänkte på är iaf att ibland när jag börjar fokusera på någon del av kroppen som jag oroar mig över (som jag tänker att du kanske gör nu?) så börjar allt kännas konstigt och annorlunda just där. Kanske kan det vara en förklaring till att det känns annorlunda och inte att ngt är fel?

Hoppas allt går bra oavsett!!
  • Senua
    Hey.orange skrev 2017-12-07 13:08:50 följande:

Så himla skönt!

Vad roligt!! Grattis! :)
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Jag kommer berätta först nästa år, efter v 12 och kub. Tror att vi går in i vecka 13 typ 6/1 och jag börjar jobba 8/1. Så då kan jag börja berätta om jag vill då. Sen är jag ledig veckan därpå och sen tillbaka på jobbet och då är vi i v15 typ. Så det blir ganska bra! Och skönt med julledighet innan v12, för jag tror det kommer synas tydligt på mig tidigt eftersom det är min andra grav.
  • BettyBoop81

ansluter här..fast det är vääldigt tidigt för mej Hjärta

3+6 idag Plus.. vårt första försök Skrattande

• Emsoff

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Jag blev tvungen att berätta i v10 redan. Trots provanställning. De ville flytta på mig till ett annat område tillfälligt. Och jag fick panik. Har bara jobbat på mitt jobb i 6 månader. Och jag pallade inte att byta jobb en gång till och dessutom få mycket längre pendlingsväg. Så jag bröt ihop. Jag slapp byta område, och nu har min provanställning gått ut. Känns skönt att chefen redan vet. Och att hon vet hur dåligt jag mår de här veckorna pga missfallstankar. Nu en vecka till nästa ultraljud då jag lovat mig själv att våga tro på det här.
  • Hey.orange
    BettyBoop81 skrev 2017-12-07 15:39:29 följande:

ansluter här..fast det är vääldigt tidigt för mej 3+6 idag .. vårt första försök 

Grattis och välkommen!
  • kattnos

Tänkte förresten, kan inte du som är trådstartare redigera startinlägget och lägga in våra BF? Mitt är alltså 16/7. Vore kul och lättare att hålla koll på alla :)
  • Nube
    kattnos skrev 2017-12-07 19:03:32 följande:

Tänkte förresten, kan inte du som är trådstartare redigera startinlägget och lägga in våra BF? Mitt är alltså 16/7. Vore kul och lättare att hålla koll på alla :)

Absolut, det kan jag göra. Vi hade en lista tidigare men den finns nog flera sidor bort. Kanske bättre att göra en ny eller vad säger ni?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017