• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-13 20:00:02 följande:
    Ojojoj vilken dag! Helt slut av alla känslor och stress. Det började med att jag vaknade mitt i natten av magsmärtor (inte tjejmagen) och fick kräkas och ligga och kvida i några timmar. Har troligen lyckats stressa till mig ett magsår/magkatarr. Så efter endast ett fåtal timmars sömn var det dags för vul. Jag sa direkt att jag var rädd och nervös så läkaren lät mig hoppa upp i stolen direkt. Ganska snabbt såg hon ett litet foster med pickande hjärta. Då brast det för mig och jag började gråta där jag låg med bena i vädret. Läkaren och sköterskorna var supergulliga. Efteråt var jag helt skakig. Sen ringde endokrinläkaren och där var det lite sämre nyheter:( har troligtvis drabbats av giftstruma och blev beordrad att snabbt ta mig till närmaste lab för att lämna fem nya rör blod som ska analyseras tills imorgon. Redan nu har jag fått medicinering utskriven att ha med mig på resan utifall att provsvaren skulle dröja. Sen kommer jag få närmare instruktioner antingen via mail eller telefon imorgon. Som om det inte räckte med all annan stress inför resan!

Så det har varit lite blandade besked men synen av det pickande hjärtat betydde mer än något!
    Vilken dag du hade. Men gud så härligt med hjärtat :) Måste kännas så skönt att veta detta innan din resa. Tråkigt med det andra och hoppas du får bra hjälp och att det går att medicinera bort skyndsamt. Men grattis igen till hjärtat!
  • Hey.orange

Ojojoj vilken dag! Helt slut av alla känslor och stress. Det började med att jag vaknade mitt i natten av magsmärtor (inte tjejmagen) och fick kräkas och ligga och kvida i några timmar. Har troligen lyckats stressa till mig ett magsår/magkatarr. Så efter endast ett fåtal timmars sömn var det dags för vul. Jag sa direkt att jag var rädd och nervös så läkaren lät mig hoppa upp i stolen direkt. Ganska snabbt såg hon ett litet foster med pickande hjärta. Då brast det för mig och jag började gråta där jag låg med bena i vädret. Läkaren och sköterskorna var supergulliga. Efteråt var jag helt skakig. Sen ringde endokrinläkaren och där var det lite sämre nyheter:( har troligtvis drabbats av giftstruma och blev beordrad att snabbt ta mig till närmaste lab för att lämna fem nya rör blod som ska analyseras tills imorgon. Redan nu har jag fått medicinering utskriven att ha med mig på resan utifall att provsvaren skulle dröja. Sen kommer jag få närmare instruktioner antingen via mail eller telefon imorgon. Som om det inte räckte med all annan stress inför resan!

Så det har varit lite blandade besked men synen av det pickande hjärtat betydde mer än något!

<3
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-12-12 20:34:38 följande:

Vi var på RUL igår o fick äntligen se lilla bönan igen :), har dock känt rörelser i ca 1,5 veckas tid, men skönt att få gå igenom hela bebisen o se så att allt såg bra ut. O det gjorde de vad dom kunde se. Är så himla glad o tacksam för detta. Hoppas verkligen jag kan njuta mer att denna graviditet framåt nu än sist, inte va så orolig och att storasyster i maj får träffa sin (med 99% säkerhet) lillasyster <3

Åh så underbart att allt ser bra ut! <3 Vi väntar på kallelse på RUL men då jul och nyår kommer emellan blir det inte förrän nästa år. Så vi kommer kom vara i vecka 21 eller så när RUL sker. Önskar dock att vi hade fått tid nu innan jul så vi kunde slappnat av lite :) Vilken vecka är ni i nu? Vi går in i vecka 17 imorgon.
  • Hoppfullhet

Så himla skönt med ett tickande hjärta, stort grattis. Synd inte resten av kroppen är medgörlig. Ha en härlig resa o försök o bara njuta..
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2017-12-14 08:37:06 följande:

Åh så underbart att allt ser bra ut! <3 Vi väntar på kallelse på RUL men då jul och nyår kommer emellan blir det inte förrän nästa år. Så vi kommer kom vara i vecka 21 eller så när RUL sker. Önskar dock att vi hade fått tid nu innan jul så vi kunde slappnat av lite :) Vilken vecka är ni i nu? Vi går in i vecka 17 imorgon.

Ja, det känns helt fantastisk :).. tänk att man får denna turen inte bara 1 utan 2 ggr. Är sååå tacksam.

Ja de förstår jag hade varit skönt med RUL innan helgerna, men ni har ngt fint att vänta på <3

Är i v 19 nu, går in i v 20 imorgon. Har känt den lilla (tydligt nog för att jag ska va säker på att de va bebis) i 2 v nu. Igår fick även pappan känna en liten buff :)
  • Nube

Stort grattis! Hoppas att allt annat löser sig nu och att ni får en fin resa! Fick du nåt BF datum? Kan lägga dig i listan..

Jag har förresten berättat på jobbet att jag är med barn och min nya chef tog det väldigt bra vilket känns så skönt! Inte den bästa tajmingen med det nya jobbet o gravidit men så är livet. Nu behöver jag inte oroa mig för det!
  • Emsoff

Mitt ultraljud idag gick bra. Såg exakt ut som det skulle i v12+6.

• Nube
    Emsoff skrev 2017-12-14 16:35:52 följande:

Härligt! :)
  • Milli07
    Hoppfullhet skrev 2017-12-14 08:44:07 följande:

Ja, det känns helt fantastisk :).. tänk att man får denna turen inte bara 1 utan 2 ggr. Är sååå tacksam.

Ja de förstår jag hade varit skönt med RUL innan helgerna, men ni har ngt fint att vänta på <3

Är i v 19 nu, går in i v 20 imorgon. Har känt den lilla (tydligt nog för att jag ska va säker på att de va bebis) i 2 v nu. Igår fick även pappan känna en liten buff :)

Åh så mysigt! :D Då är ni exakt tre veckor före oss. Vi känner än så länge ingenting, men är ju första barnet och brukar ta längre tid innan man känner något då har jag förstått. Men vi läääängtar efter små buffar <3 Fick kallelsen till RUL idag, den 9e januari är det dags! Vi är då i mitten på vecka 20. Känns lite sent, men vi har något att se fram emot :)
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-14 16:35:52 följande:

Så underbart! Njut nu!!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017