• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • pigan86
    Nube skrev 2017-12-15 23:30:10 följande:

Skönt att ni fick tid för RUL innan ny år. Vi ska dit i januari. Jag är i v 15+3 nu så vi ligger väldigt nära.. men är din BF verkligen rätt då, den 1/7 eller ska det vara 1/6? Jag känner inte så mkt heller men min mage är definitivt större o jag har använt graviditetsjean sedan en vecka tillbaka. Snart kommer jag inte kunna dölja magen längre. Annars är jag väldigt trött emellanåt.

Oj måste ha skrivit fel, mitt bf är såklart 1/6 och inte 1/7 som jag råkat skriva.
  • pigan86
    ijo skrev 2017-12-16 16:19:03 följande:

BF 2018

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Pigan86 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall 30/7

BettyBoop81, 16/8

Znickers 21/8

Råkade skriva fel. Min beräknade bf är 1/6 och inte 1/7 som jag tydligen råkat skriva tidigare. Skyller på hormoner och tjocka fingrar ;)
  • pigan86

Tack alla som delat med sig av sina upplevelser <3

Jag är inte den som skriver så mkt här men läser någon gång varje vecka. Har under helgen haft ihållande huvudvärk så har legat däckat hela gårdagen. Min brist på matsug och trötthet gör att min energi lätt rinner av mig och mina dagar spenderas framför tvn o netflix.

Hoppas ni alla får en mysig jul och ett gott nytt år <3

Nästa år är vårat år!

• Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-17 00:53:59 följande:

Idag har jag ordnat med ett släktkalas för vår lilla/stora 5-åring. Min man har varit däckad i en virusförkylning. Så han har varit helt slut och därför inte pallat att hjälpa till. Tycker kvällen gått fint ändå, trots väldigt mycket jobb med mat och disk osv. Och nu när jag ska sova... hej foglossning! Fy! Har haft känningar innan. Men det här är lika illa som i vecka 20 med min dotter för 5,5 år sen. Det går bara inte att sova. Tog nu två alvedon så får vi se om det lugnar ner sig. Men det här bådar inte gått. Foglossning redan i v14. Lovade mig själv att inte klaga, bara jag blir gravid igen. Och det är väl inte smärtan jag är ledsen över... utan jag är rädd för att inte klara av vardagen när foglossningen stör sömnen. Blir att ringa till sjukgymnast på måndag. Tur att det är julledigt snart! Behövde bara få skriva av mig till någon/er! Godnatt på er alla preggos! <3

Men vad jobbigt! Jag slapp foglossning min förra grav (kände ju att man var mer lättrörlig men jag hade inte ont). Men nu känner jag att jag ganska snabbt blir trött och öm i höften om jag tex ligger på sidan. Kan foglossning börja så?
  • Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-17 21:24:08 följande:
    Men vad jobbigt! Jag slapp foglossning min förra grav (kände ju att man var mer lättrörlig men jag hade inte ont). Men nu känner jag att jag ganska snabbt blir trött och öm i höften om jag tex ligger på sidan. Kan foglossning börja så?
    Det börjar exakt så :( iaf på mig!
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-17 21:54:55 följande:

Det börjar exakt så :( iaf på mig!

Tack för svar! Då får en förbereda sig för det då... så himla coolt att än så länge skiljer sig mina graviditeter åt så himla mycket! Minns du hur det var för dig sist?
  • Znickers
    kattnos skrev 2017-12-16 19:36:16 följande:

Jag hade en röd/brun mindre blödning v 5 (4+0) och trodde då att mensen var på väg fast något tidigt, sen har jag inte haft några blodiga flytningar :) misströsta inte, slemhinnorna blir känsliga vid graviditet så det kan vara så enkelt. Jag fick en svampinfektion förra veckan så man får vara beredd på både det ena och det andra men det behöver inte betyda missfall :)

Tack snälla för dina tröstande ord. Ja, det verkar än så länge bara varit väldigt tillfälligt. En kort stund under en dag, sedan dess har jag inte sett någon mer missfärgning :)

Ja man får vara beredd på det ena o andra. Så otålig nu med VUL i januari. Vill gärna att tiden ska gå snabbare.
  • Znickers
    BettyBoop81 skrev 2017-12-17 11:28:34 följande:

hade en liiten mini beige flytning ruvdag 6 men sen efter det inget alls. Skönt att inte haft något blod el. liknande men varje gång man går på toa tittar man ändå..hoppas den oron kan släppa lite efter VUL..som vi hoppas ska visa ett pickande hjärta såklart  

spännda och små ömma bröst..haft lite illamående typ i 2 dagar och lite molande värk annars inget alls. då blir man oxså nojjig för att man knappt har några symptomer..galet att man ska behöva gå runt o vara nervös/orolig..man borde njuta men men det kommer väl efter dem mest kritiska veckorna..hoppas jag 

vilket försök är detta för er? har ni barn sedan tidigare?

Vi har inga barn sedan innan, så förhoppningsvis leder detta till vår första bebis :) Detta var vårt 2a IVF försök och vi fick även även 2 embryon till frysen vilket känns underbart.

Ja men visst är man orolig hela tiden. Man vill bara få en bekräftelse att det är början på ett liv där inne. Så VUL längtar vi till.

Har ni barn sedan tidigare? Vilket försök lyckades ni på?
  • Znickers
    Pigall skrev 2017-12-17 10:48:33 följande:

Hej! Mina blodblandade flytningar försvann eftet ca 2 dagar. Var vansinnigt nervös. En vecka senare såg vi hjärtslag på vul:) förstår din oro. Det är verkligen hemskt nervöst varje gång man går på toa.

Tack för tröstande orden :) Ja det verkar som att även jag upplevde bara något tillfälligt. Det varade väldigt kort tid under 1 dag så nu försöker man tänka positivt.

Vilket försök lyckades ni på? :)
  • waldesten16

I morgon har jag tid för mitt första vul går då precis in i v7 (6+0). Ska ha tidigt vul p.g.a. tidigare utomkveds. Mina nerver är på helspänn och i natt blev det ingen sömn, är så rädd att det ska vara utomkveds igen.
    Bästa hade varit om jag fick reda på att det satt rätt samt se ett litet hjärta slå i morgon, vet att det kan vara för tidigt. I vilken vecka var ni i när ni fick se hjärtat slå?

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017