• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    Hoppfullhet skrev 2017-12-10 18:09:19 följande:

Vi tog reda på med nr 1 o vill gärna veta om dom kan se även nu med nr2. Givetvis är prio 1 att allt ser bra ut, men för mig behövde/ville jag veta för att kunna ta de till mig helt o få det mer verkligt på ngt sätt.

Så tänker jag också... men en kompis till mig fick det nedskrivet på lapp på RUL tillfället och så tittade de hemma när de kände för det. Jag tänkte nog göra så denna gången :)
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-10 18:23:34 följande:

Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(

Då känner du ju nånting ;)

Jag mår illa lite till och från, men långt ifrån min första graviditet!

Tydligen hjärnan vänja sig vid en graviditet och då känner man inte lika mycket. Den förklaringen fick jag på ivfkliniken.
  • Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-11 08:42:18 följande:
    Då känner du ju nånting ;)

Jag mår illa lite till och från, men långt ifrån min första graviditet!

Tydligen hjärnan vänja sig vid en graviditet och då känner man inte lika mycket. Den förklaringen fick jag på ivfkliniken.
    Jo, men jag vill känna nått i magen. Känner mig liksom precis som vanligt där. Ingen klump eller molvärk.
  • Mm79
    Hey.orange skrev 2017-12-11 08:40:50 följande:
    Så tänker jag också... men en kompis till mig fick det nedskrivet på lapp på RUL tillfället och så tittade de hemma när de kände för det. Jag tänkte nog göra så denna gången :)
    Men mitt första barn så kunde dem inte se på RUL vem det var, trots att jag gärna skulle velat att veta, om det gick. Så vi fick en liten överraskning när han föddes, eller ja, jag brydde mig inte alls, var så glad att han var ute och var frisk. Det var 18 år sen.
    Vill veta även denna gång, för att kunna relatera lite bättre och kanske förbereda lite mer. Alla runt omkring verkar vara mer nyfikna :p Jag personligen är så himla tacksam att det blev något öht efter flera år av besvikelse, och att det tog sig på första ivf försöket och att jag mått/mår så himla bra (förutom en förstorad äggstock som värker några ggr i månaden rejält och lite huvudvärk då o då)
    Håller tummarna att bebben är frisk och hel, nästa torsdag får vi se.
  • kattnos
    Mm79 skrev 2017-12-11 11:51:22 följande:

Men mitt första barn så kunde dem inte se på RUL vem det var, trots att jag gärna skulle velat att veta, om det gick. Så vi fick en liten överraskning när han föddes, eller ja, jag brydde mig inte alls, var så glad att han var ute och var frisk. Det var 18 år sen.

Vill veta även denna gång, för att kunna relatera lite bättre och kanske förbereda lite mer. Alla runt omkring verkar vara mer nyfikna :p Jag personligen är så himla tacksam att det blev något öht efter flera år av besvikelse, och att det tog sig på första ivf försöket och att jag mått/mår så himla bra (förutom en förstorad äggstock som värker några ggr i månaden rejält och lite huvudvärk då o då)

Håller tummarna att bebben är frisk och hel, nästa torsdag får vi se.

Ja jag håller också tummarna och visst är det häftigt att det faktiskt kan fungera! :)

Idag känner jag mig sjuk. Jag är seg/torr i halsen och har en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Är det så att man ofta är lite mer känslig vid graviditet? Är så sällan sjuk annars.. men någon gång givetvis. Har mest lust att gå hem och lägga mig men får väl stå ut en stund till på jobbet. Hoppas på att känna mig piggare i morgon.
  • Nube
    galadriel80 skrev 2017-12-10 18:54:03 följande:

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

Är alla med nu?
  • waldesten16
    Nube skrev 2017-12-11 15:54:20 följande:

Är alla med nu?

Jag är inte med. Satte in en blasto den 25 nov och har testat positivt. Vet dock inte hur man ska räkna. Ska på min första bil den 19 dec. Vet ni hur man räknar vilken vecka man är i ? Räknar man från sista mensen eller återföringsdagen ?
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-12-11 16:07:43 följande:
    Jag är inte med. Satte in en blasto den 25 nov och har testat positivt. Vet dock inte hur man ska räkna. Ska på min första bil den 19 dec. Vet ni hur man räknar vilken vecka man är i ? Räknar man från sista mensen eller återföringsdagen ?
    Om du hade äggplock 20/11 borde du ha bf den 13 augusti typ :)
  • Nube
    waldesten16 skrev 2017-12-11 16:07:43 följande:

Jag räknar också från äggplocket o så gjorde de på mvc också tror jag.
  • Hoppfullhet

BF 2018 <3

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7