• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • waldesten16
    Nube skrev 2017-12-11 18:15:16 följande:

Jag räknar också från äggplocket o så gjorde de på mvc också tror jag.

Hmm jag satte in en fryst i cykel. Räknar jag från första mensdag borde min bf vara 13 aug ????
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-11 19:46:39 följande:

Hmm jag satte in en fryst i cykel. Räknar jag från första mensdag borde min bf vara 13 aug ????

Jag får samma BF om jag räknar från senaste mens som från ÄL, min ÄL kom 15 dagar efter mens.
  • pigan86

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

Pigan86, 1/7

• Hey.orange
    Mm79 skrev 2017-12-11 11:51:22 följande:

Men mitt första barn så kunde dem inte se på RUL vem det var, trots att jag gärna skulle velat att veta, om det gick. Så vi fick en liten överraskning när han föddes, eller ja, jag brydde mig inte alls, var så glad att han var ute och var frisk. Det var 18 år sen.

Vill veta även denna gång, för att kunna relatera lite bättre och kanske förbereda lite mer. Alla runt omkring verkar vara mer nyfikna :p Jag personligen är så himla tacksam att det blev något öht efter flera år av besvikelse, och att det tog sig på första ivf försöket och att jag mått/mår så himla bra (förutom en förstorad äggstock som värker några ggr i månaden rejält och lite huvudvärk då o då)

Håller tummarna att bebben är frisk och hel, nästa torsdag får vi se.

Spännande! Ja verkligen, för oss är allt är en bonus. Vi fick vår dotter 2016 tack vare ivf, trodde inte att vi skulle ha sån tur att bli gravida igen direkt och vara i v9 nu. Så huvudsaken är att allt är bra med den lill* i magen <3
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-11 10:56:36 följande:

Jo, men jag vill känna nått i magen. Känner mig liksom precis som vanligt där. Ingen klump eller molvärk.

Jag förstår. När jag var i v13 och till födseln kände jag ingetting, förutom rörelser och sparkar från v 20 ca :) från v13 mådde jag som bäst, det är vanligt. Vissa får ju foglossning, men jag slapp det den gången. Trött var jag. Annars inget speciellt.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-11 14:21:32 följande:

Ja jag håller också tummarna och visst är det häftigt att det faktiskt kan fungera! :)

Idag känner jag mig sjuk. Jag är seg/torr i halsen och har en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Är det så att man ofta är lite mer känslig vid graviditet? Är så sällan sjuk annars.. men någon gång givetvis. Har mest lust att gå hem och lägga mig men får väl stå ut en stund till på jobbet. Hoppas på att känna mig piggare i morgon.

Usch jobbigt. Hoppas du känner dig bättre. Jag var väldigt torr i hals och mun v6 och 7, men det är bättre nu. Jag har läst det där med immunförsvar, men kommer inte ihåg nu om det är lite sämre eller lite bättre...
  • Pigall
    Nube skrev 2017-12-11 15:54:20 följande:

Är alla med nu?

Jag är inte med men jag väntar gärna till vul på onsdag om det är ok. Känns fortfarande väldigt osäkert.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-11 14:21:32 följande:

Ja jag håller också tummarna och visst är det häftigt att det faktiskt kan fungera! :)

Idag känner jag mig sjuk. Jag är seg/torr i halsen och har en allmän sjukdomskänsla i kroppen. Är det så att man ofta är lite mer känslig vid graviditet? Är så sällan sjuk annars.. men någon gång givetvis. Har mest lust att gå hem och lägga mig men får väl stå ut en stund till på jobbet. Hoppas på att känna mig piggare i morgon.

Jag kom på att jag också frös fast att kroppen var varm för typ två-tre veckor sen, och det höll på så på kvällarna i typ två veckor. Nu är det inte alls lika farligt. Jag hade på mig typ 2-3 tjocktröjor, raggsockar och en filt virad omkring mig.
  • Nube
    Pigall skrev 2017-12-11 21:08:41 följande:

Jag är inte med men jag väntar gärna till vul på onsdag om det är ok. Känns fortfarande väldigt osäkert.

Absolut, jag väntar tills på onsdag iaf. Hoppas ni får bra besked då!!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017