• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-10 13:34:29 följande:

Någon som funderar på att ta reda på könet vid RUL?

Vi kommer inte att ta reda på kön. Det känns helt irrelevant för oss, hoppas bara på ett friskt barn. Även om jag har full respekt för de som vill veta :)
  • kattnos

Vi kommer inte att ta reda på kön. Det känns helt irrelevant för oss, hoppas bara på ett friskt barn. Även om jag har full respekt för de som vill veta :)
  • Hoppfullhet

Vi tog reda på med nr 1 o vill gärna veta om dom kan se även nu med nr2. Givetvis är prio 1 att allt ser bra ut, men för mig behövde/ville jag veta för att kunna ta de till mig helt o få det mer verkligt på ngt sätt.
  • Emsoff

Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(

• galadriel80

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

• kattnos
    Emsoff skrev 2017-12-10 18:23:34 följande:

Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(

Jag går in i v 10 i morgon. Jag har mått bra i princip hela tiden hittills. Jag känner lite ?träningsvärk? på sidan av magen när jag vänder mig i sängen. Ibland känner jag mig trött, ibland väldigt hungrig. Men ganska få symptom generellt. Men när jag känner på min mages nedre delar och ut mot sidorna så känner jag att jag har ?svällt? och blivit hårdare. Det är egentligen mitt tydligaste tecken. Sen säger min man att jag luktar annorlunda och att min hud är annorlunda men det upplever jag inte själv.
  • Nube
    waldesten16 skrev 2017-12-08 06:37:01 följande:

Mina chefer vet om att jag har gjort ivf men denna gången skedde återföringen på en helg och jag sa aldrig något om det. Så jag har tänkt att vänta tills slutet på jan innan jag säger något. Jag förstår din oro men vi ska verkligen inte tänka så, tänk på dig själv! Visst kanske inte den mest optimala situationen som det blir sällan som man har planerat. Tanken är att jag ska leda en projektgrupp och starta upp en ny avdelning till hösten men jag kommer kanske inte kunna vara med hela vägen, vilket blir dumt ur ett karriärsmässig synvinkel. Men jag ska vara tydlig till mina chefer att jag vill köra på så länge jag kan :) Tänker att jag ska försöka sluta oroa mig för mycket av det och tänka mer som en man ;)

Jag gillar din attityd! Visst borde vi oroa oss mindre och tänka mer som en man, håller helt med dig! Det är kanske den duktiga flicka syndromet, att inte vill göra någon besviken. Jag jobbar också i projekt nu och kommer inte kunna vara med hela vägen, dock planerar jag att jobba lite under hösten och min sambo ska vara pappaledig istället. Då är jag inte borta hela perioden iaf. Men som sagt, det blir sällan som man planerar och det är svårt att veta i förväg vad som händer i livet. Tack för stödet :)
  • Nube
    Emsoff skrev 2017-12-10 18:23:34 följande:

Jag känner inte heller så mkt längre, är i v 14+5 idag. Jag tror att symptomen minskar efter v 12 så det är nog helt normalt. Dock är jag fortsatt trött under vissa dagar o fortfarande mer hungrig :/
  • Emsoff
    Nube skrev 2017-12-10 21:55:17 följande:
    Jag känner inte heller så mkt längre, är i v 14+5 idag. Jag tror att symptomen minskar efter v 12 så det är nog helt normalt. Dock är jag fortsatt trött under vissa dagar o fortfarande mer hungrig :/
    Hatar att jag är så här orolig!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017