• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-11 20:52:55 följande:
    Jag förstår. När jag var i v13 och till födseln kände jag ingetting, förutom rörelser och sparkar från v 20 ca :) från v13 mådde jag som bäst, det är vanligt. Vissa får ju foglossning, men jag slapp det den gången. Trött var jag. Annars inget speciellt.
    Var du lika trött i v13 som i typ v9? :)
  • andromedae
    Pigall skrev 2017-12-11 21:08:41 följande:
    Jag är inte med men jag väntar gärna till vul på onsdag om det är ok. Känns fortfarande väldigt osäkert.
    Håller tummarna för onsdag!
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Pigall
    Nube skrev 2017-12-11 22:23:09 följande:

Absolut, jag väntar tills på onsdag iaf. Hoppas ni får bra besked då!!

andromedae skrev 2017-12-11 22:49:59 följande:

Håller tummarna för onsdag!

Tack. <3
  • Hey.orange
    Emsoff skrev 2017-12-11 22:27:08 följande:

Var du lika trött i v13 som i typ v9? :)

Nej det vill jag minnas att jag inte var.

Nu, i denna graviditet, var jag svintrött i v6-7, nu är jag mycket piggare och är i v9.
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-11 21:08:41 följande:
    Jag är inte med men jag väntar gärna till vul på onsdag om det är ok. Känns fortfarande väldigt osäkert.
    Jag har vul på tisdag och är väldigt nervös inför det. Vill så gärna att det ska vara på riktigt denna gången. Förra året vid precis denna tiden var jag gravid fast det var utomkveds. Jag hoppas hoppas att det sitter rätt denna gången.

Vilken vecka är du i på onsdag när du ska på vul?
  • Pigall
    waldesten16 skrev 2017-12-12 06:29:41 följande:

Jag har vul på tisdag och är väldigt nervös inför det. Vill så gärna att det ska vara på riktigt denna gången. Förra året vid precis denna tiden var jag gravid fast det var utomkveds. Jag hoppas hoppas att det sitter rätt denna gången.

Vilken vecka är du i på onsdag när du ska på vul?

Ja alltså den här nervositeten är inte nådig. Har varit ganska lugn över helgen men nu är ångesten tillbaka med full kraft. Vill så gärna att det ska se bra ut men känns som en avlägsen dröm. På vul imorgon kommer jag vara i v 7+2 dvs vecka 8. Hur långt gången är du?
  • waldesten16
    Pigall skrev 2017-12-12 08:42:51 följande:
    Ja alltså den här nervositeten är inte nådig. Har varit ganska lugn över helgen men nu är ångesten tillbaka med full kraft. Vill så gärna att det ska se bra ut men känns som en avlägsen dröm. På vul imorgon kommer jag vara i v 7+2 dvs vecka 8. Hur långt gången är du?
    Är lite osäker på hur det räknas men tror att jag är i v. 5+0 idag vecka 6.
    Fick väldigt tidigt ultraljud just för att de ska se att graviditeten sitter rätt, sen blir det vul igen i början på jan om det ser bra ut.

Vad är det som spökar mest för dig?
  • kattnos

Idag har jag känt mig både bättre och sämre än igår. Bättre för att jag varit mycket piggare och inte känt mig sjuk i kroppen, sämre för att jag blivit förkyld. Men det går väl över...

Jag läser om att flera i tråden är oroliga - fy så jobbigt för er! Just nu är jag inte alls orolig, trots få symptom. Det gjorde mycket att få se den lill* på ultraljudet förra veckan.. så än så länge ser jag ljust på det hela. Givetvis blir man extra orolig om man tidigare varit med om ex ett missfall men försök om ni kan att njuta ändå! Någonstans så ligger väldigt lite i våra egna händer nu. Vi kan bara hoppas och tro att allt ska gå bra.

Kram på er!

• Hoppfullhet

Vi var på RUL igår o fick äntligen se lilla bönan igen :), har dock känt rörelser i ca 1,5 veckas tid, men skönt att få gå igenom hela bebisen o se så att allt såg bra ut. O det gjorde de vad dom kunde se. Är så himla glad o tacksam för detta. Hoppas verkligen jag kan njuta mer att denna graviditet framåt nu än sist, inte va så orolig och att storasyster i maj får träffa sin (med 99% säkerhet) lillasyster <3

• Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-12 06:21:15 följande:
    Nej det vill jag minnas att jag inte var.

Nu, i denna graviditet, var jag svintrött i v6-7, nu är jag mycket piggare och är i v9.
    Det känns skönt att höra! <3

Två dagar kvar till UL!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017