• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    jeenniie83 skrev 2017-12-18 19:02:44 följande:

Vi va och fick se vårt lilla mirakel.

Vi fick ett nytt datum än vad appen har sagt så nu är de 2/8-18 som de lilla mirakler väntas komma.

Jag är nu i v 7+3

Underbart grattis!
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-18 19:10:00 följande:

Stort grattis! Visst är det häftigt att få se att det faktiskt växer något där inne? :)

Jag har varit hos BM idag och tagit lite prover. Det hon kunde analysera på en gång såg bra ut, dock lite äggvita i urinen så hon skulle skicka på vidare analys för säkerhets skull. Sen fick jag inbokat RUL som blir den 19/2. Känns som en evighet men det ska bli himla spännande! Då lär ju magen vara lite större också - mycket som händer nu känns det som :) v 11 inleddes idag. På julafton tänkte vi berätta för närmsta släkten <3

Vad kan det innebära?

Vi har RUL 23/2 tror jag det var. Men vi ska genomföra ett KUB 11/1, känns bra :)

Mysigt att kunna berätta det på julafton! Jag har berättat för en kompis, barnets farmor och mormor och morfar. Sen igår fick jag reda på att en av mina närmaste vänner ska få barn i början på juli också. Så kul! Jag hoppas kunna berätta för henne samma nyhet snart!
  • Nube

Någon som vet hur jag får BF listan i starten? Hittar ingenstans där jag kan redigera...

• waldesten16

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

• kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-19 06:45:21 följande:

Vad kan det innebära?

Vi har RUL 23/2 tror jag det var. Men vi ska genomföra ett KUB 11/1, känns bra :)

Mysigt att kunna berätta det på julafton! Jag har berättat för en kompis, barnets farmor och mormor och morfar. Sen igår fick jag reda på att en av mina närmaste vänner ska få barn i början på juli också. Så kul! Jag hoppas kunna berätta för henne samma nyhet snart!

Jag vet inte riktigt men bm sa att det i mitt fall troligtvis berodde på antingen flytningar eller att det inte gått minst två timmar sedan jag kissat senast. Har läst att det kan tyda på havandeskapsförgiftning men det känns lite tidigt och jag har inga symptom.

Vi ska också göra KUB, 2/1 har vi tid så om precis två veckor :) det ska bli kul att se vad som har hänt i magen på en månad!

Nube, jag vet inte men det kanske finns fler val on du inte använder mobilversionen? (Om du nu gör det)
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-19 17:15:25 följande:

Har nu varit på mitt första vul v7 6+0 och fick då se att graviditeten satt rätt och kan andas ut att det inte är utomkveds. Fick även se ett litet hjärta picka ???? blev så glad. Kan inte förstå att det är sant. Ska tillbaka den 4 jan för fortsatt koll. Ikväll ska jag bara njuta

Så skönt för dig!
  • Nube
    kattnos skrev 2017-12-19 18:04:56 följande:

Jag vet inte riktigt men bm sa att det i mitt fall troligtvis berodde på antingen flytningar eller att det inte gått minst två timmar sedan jag kissat senast. Har läst att det kan tyda på havandeskapsförgiftning men det känns lite tidigt och jag har inga symptom.

Vi ska också göra KUB, 2/1 har vi tid så om precis två veckor :) det ska bli kul att se vad som har hänt i magen på en månad!

Nube, jag vet inte men det kanske finns fler val on du inte använder mobilversionen? (Om du nu gör det)

Tack, jag får nog prova med datorn istället
  • kattnos
    waldesten16 skrev 2017-12-19 17:15:25 följande:

Grattis! Ja, njut nu :)
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-19 18:04:56 följande:

Ah ok. Nä det känns det ju inte som redan nu. Någon vecka hade jag också otroligt mycket flytningar. Symptomen har verkligen varierat från vecka till vecka för mig. Har nog snart klarat av alla, och som tur är sker de inte samtidigt! Illamående-frusen-trötthet-krånglig och hård mage och uppblåst... nu lite lite ömma bröst och trötta höfter. Ingen uppblåst mage. Känner mig så ogravid!

Hur mår du? Hur gick det med förkylningen?
  • Znickers

Jag ringde SU igår och fick besked om lutinuset. Jag behöver tydligen inte fortsätta ta dem särskilt länge. Det recept man (jag) fick räcker till ca 18 dagar efter insättning av embryot och längre än så behövde jag tydligen inte ta det.

Men eftersom jag har haft massa Lutinus kvar sedan 1a IVF behandlingen sä har jag bara fortsatt. Men ska bli skönt nu att trappa ner och sluta helt! Men lite orolig är jag.

Är det någon som känner igen sig i detta?

Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017