• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • kattnos
    Hey.orange skrev 2017-12-20 06:28:29 följande:

Ah ok. Nä det känns det ju inte som redan nu. Någon vecka hade jag också otroligt mycket flytningar. Symptomen har verkligen varierat från vecka till vecka för mig. Har nog snart klarat av alla, och som tur är sker de inte samtidigt! Illamående-frusen-trötthet-krånglig och hård mage och uppblåst... nu lite lite ömma bröst och trötta höfter. Ingen uppblåst mage. Känner mig så ogravid!

Hur mår du? Hur gick det med förkylningen?

Men on du har så mycket olika symptom så borde du ju verkligen känna att det händer något i kroppen! Alltså att det är annorlunda från det vanliga.. jag har nästan inga symptom alls nu.. jag har lite molvärk till och från och får tänka på hur jag vänder mig om i sängen för det känns som träningsvärk i sidorna.. har bara mått illa lite sporadiskt och hård mage har jag inte heller längre. Sen är det hårt när jag trycker längst ned på magen vid livmodern. Annars är det mest min man som säger att min hud är annorlunda och att jag luktar konstigt, haha.

Men i det stora hela mår jag bra! Jag kände mig sjuk en dag men redan dagen efter var jag pigg även om jag var mer förkyld. Nu är det nästan borta.
  • Emsoff
    Znickers skrev 2017-12-20 07:41:54 följande:

Jag ringde SU igår och fick besked om lutinuset. Jag behöver tydligen inte fortsätta ta dem särskilt länge. Det recept man (jag) fick räcker till ca 18 dagar efter insättning av embryot och längre än så behövde jag tydligen inte ta det.

Men eftersom jag har haft massa Lutinus kvar sedan 1a IVF behandlingen sä har jag bara fortsatt. Men ska bli skönt nu att trappa ner och sluta helt! Men lite orolig är jag.

Är det någon som känner igen sig i detta?

Jag hade jättemycket ångest när jag slutade med lutinus. Men nu tycker jag att det är skönt att slippa dem :)
  • pigan86
    Znickers skrev 2017-12-20 07:41:54 följande:

Jag ringde SU igår och fick besked om lutinuset. Jag behöver tydligen inte fortsätta ta dem särskilt länge. Det recept man (jag) fick räcker till ca 18 dagar efter insättning av embryot och längre än så behövde jag tydligen inte ta det.

Men eftersom jag har haft massa Lutinus kvar sedan 1a IVF behandlingen sä har jag bara fortsatt. Men ska bli skönt nu att trappa ner och sluta helt! Men lite orolig är jag.

Är det någon som känner igen sig i detta?

För mig var de så otroligt skönt att få slippa lutinus. Tog sista tabletten samma dag som testdagen. Mådde så psykiskt dåligt av dem, smutsig o äcklig + att jag hade så många biverkningar/symtom av dem. Oron fanns såklart där men tror den hade funnits fast naglad i mig oavsett lutinus eller inte.

Folsyra och omega 3 har jag däremot fått för mig lindrar mitt illamående och dem har jag lite seperationsångest med, får panik om jag glömmer ta dem på morgonen.

Försök och slappna av, lutinus ska ha "gjort sitt" under den tiden man tar dem. Försök att lita på din kropp istället och lycka till <3
  • waldesten16

Har en fråga kring när ni berättade nyheten att ni är gravida för den närmsta familjen? Jag vill gärna berätta för mina föräldrar och syster under julen och kommer då på tisdag gå in i v. 8 (7+0). Har varit på tidigt vul så har sett hjärtat slå men ska tillbaka den 4 jan igen för kontroll. Min sambo tycker det är för tidigt att berätta men jag tycker att man kanske kan berätta för de allra närmaste. Hur resonerar ni?

• Senua
    waldesten16 skrev 2017-12-22 06:44:36 följande:

Har en fråga kring när ni berättade nyheten att ni är gravida för den närmsta familjen? Jag vill gärna berätta för mina föräldrar och syster under julen och kommer då på tisdag gå in i v. 8 (7+0). Har varit på tidigt vul så har sett hjärtat slå men ska tillbaka den 4 jan igen för kontroll. Min sambo tycker det är för tidigt att berätta men jag tycker att man kanske kan berätta för de allra närmaste. Hur resonerar ni?

Vi berättade för föräldrar efter första vul (7+3), men då visste några vänner och mina systrar redan (hade pratat om ivf:en så blev ju lite automatiskt att man berättade om resultatet tidigare). Hade kanske inte berättat för föräldrarna då om det inte vore för att halva familjen redan visste, och det kändes som om man inte kunde vänta hur länge som helst med att uppdatera resten :). Dessutom var dom på besök, så det föll sig liksom bara så.
  • kattnos

Vi går in i v 12 på måndag efter julafton så vi kommer att berätta för de släktingar som är med hos oss på jul. Jag har inte velat berätta tidigare för även om vi har sett ett hjärta som slår så känns det så obegripligt än.. men jag har berättat för min bästa vän. Men jag tänker att om något mot förmodan skulle hända så kan det ju ändå vara skönt att de närmaste vet..
  • Hey.orange

Mina föräldrar vet om sen innan vi startade denna ivf. Min mans mamma vet sen en vecka tillbaka. Det blir liksom enklare när vi nu ska fira jul ihop och man dricker alkoholfritt osv. Blir inga onödiga kommentarer. Mina bonusbarn är nämligen också med på julen och det är för tidigt att berätta för dem då vi går i in i v 11 på söndag.
  • Hey.orange
    kattnos skrev 2017-12-20 09:33:23 följande:

Men on du har så mycket olika symptom så borde du ju verkligen känna att det händer något i kroppen! Alltså att det är annorlunda från det vanliga.. jag har nästan inga symptom alls nu.. jag har lite molvärk till och från och får tänka på hur jag vänder mig om i sängen för det känns som träningsvärk i sidorna.. har bara mått illa lite sporadiskt och hård mage har jag inte heller längre. Sen är det hårt när jag trycker längst ned på magen vid livmodern. Annars är det mest min man som säger att min hud är annorlunda och att jag luktar konstigt, haha.

Men i det stora hela mår jag bra! Jag kände mig sjuk en dag men redan dagen efter var jag pigg även om jag var mer förkyld. Nu är det nästan borta.

Skönt att du iprincip är frisk!

Ja det har ju varit mycket som kommit och gått. Men nu tycker jag mig känna ingenting. Alls. Känner mig väldigt ogravid. Så nu längtar man till kub ultraljudet 11/1. Känns just nu iaf att jag kommer bli mest chockad om det faktiskt är något i magen som växer! Så känns det just nu. Har googlat en del på MA. Men samtidigt så kan jag inte göra något. Jag kanske har rätt känsla men den kan ju också vara helt fel!

Min mage är bättre nu, men känner jag nere under livmodern upplever jag inte att det är hårt/spänt. Tycker inte magen växt något heller.

Försöker ändå slappna av och så... men ah. Tankarna snurrar! :)

God Jul allihopa!
  • Emsoff

Jag/vi har berättat tidigt förut. Men den här gången väntade vi till vecka 14. Haft 4 missfall innan. Och det har varit så jävla jobbigt att berätta om missfall så många gånger. Nu är det ute på jobbet också, och jag har jätteångest över det. Är lite förstörd!
  • waldesten16
    Emsoff skrev 2017-12-22 15:03:52 följande:

Jag/vi har berättat tidigt förut. Men den här gången väntade vi till vecka 14. Haft 4 missfall innan. Och det har varit så jävla jobbigt att berätta om missfall så många gånger. Nu är det ute på jobbet också, och jag har jätteångest över det. Är lite förstörd!

Förstår att det måste ha varit jobbigt med först glädjen och sedan sorgen med alla missfall. Berättade du själv på jobbet eller råkade det komma ut ? Varför har du ångest ? Är det pga av rädsla?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017