• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-27 04:13:40 följande:

Hoppfullhet: Tack!! Enligt Carlanderska ska jag ta Lutinus 6 dagar efter td. Så ska sluta imorgon egentligen.

Hey Orange: Vi hade testdag 21/12 på rd 13. Har förstått att testdag skiljer sig åt också.

Emsoff: Ja, funderar på att fortsätta lite längre och sedan trappa ut.. som sagt det är psykologiskt. Tack för grattis och ditt svar!

Znickers: Tack!!! Vad roligt att ni lyckats ni med! Vi fick två till frysen vi med :)

Ja men det gör det nog också. Vi hade td rd 16. Och grattis givetvis ska jag ju säga också! :)
  • waldesten16

Hej alla! Går nu in i vecka 8 och mitt illamående och yrsel ökar. Mår illa konstant dygnet runt och är yr till och från. Har testat alla knep jag läst om men inget hjälper. Ska till mvc på fredag så hoppas hon kan hjälpa mig. Jobbet är en pina det enda jag kan fokusera på är att upprepa mitt mantra "du får inte spy, du får inte spy". Någon som upplever samma som mig som kanske har något tips. Tar tacksamt emot allt!

• Znickers
    kattnos skrev 2017-12-27 09:17:05 följande:

Nu har vi också berättat för släkten som givetvis blev väldigt glada. Men det var nervöst att berätta tycker jag, vet inte varför. Dålig på att stå i centrum kanske. ;)

Nu längtar jag till på tisdag och kub-testet då vi får se miraklet igen! Sen kanske man vågar gå ut med det lite mer officiellt också.

God fortsättning!

God fortsättning!!! :) Vad härligt att ha berättat för släkten nu :) Och visst var det nervöst, kände jag med. Jag längtar själv efter att få göra det mer ?officiellt? men vi ligger ju några veckor efter er. Är bara i v.7 så får allt ha is i magen i minst 5v till.

Nu hoppas jag bara att allt går fortsatt bra för oss alla här i gruppen.
  • Miriam Artemisia
    Hey.orange skrev 2017-12-27 12:54:31 följande:

Vad är TLC?

TLC är en förkortning av tender loving care :) alltså kärleksfull omtanke.
  • Miriam Artemisia
    kattnos skrev 2017-12-27 12:12:25 följande:

Men vad spännande, det är ju något att se fram emot!

Jag är i v 12 nu och gjorde ul i v 9 - det var så häftigt att se att det fanns något där inne som växte, även om det mest såg ut som en liten alien <3 BF är 16 juli för mig :)

Åh vad skönt för dig att du kommit så långt! Har ulj 16/1 Kram
  • pigan86
    waldesten16 skrev 2017-12-27 14:08:19 följande:

Hej alla! Går nu in i vecka 8 och mitt illamående och yrsel ökar. Mår illa konstant dygnet runt och är yr till och från. Har testat alla knep jag läst om men inget hjälper. Ska till mvc på fredag så hoppas hon kan hjälpa mig. Jobbet är en pina det enda jag kan fokusera på är att upprepa mitt mantra "du får inte spy, du får inte spy". Någon som upplever samma som mig som kanske har något tips. Tar tacksamt emot allt!

Jag mådde väldigt illa och kunde inte äta något, de som fungerade bäst för mig var drickyoghurt och fruktsoppa. Varma saker var helt att utesluta för min del. Var först i vecka 14-15 jag kunde äta ett normalt mål mat. Har fortfarande lite "äckelkänsla" av mat men det får framåt. Är i vecka 18 nu.

Men min räddning just på jobbet var vatten i mängder och citrusfrukter. De höll mitt illamående under kontroll men det var tufft. Gissar att dem flesta på mitt jobb förstått att jag är gravid även fast jag inte berättat något.

Lycka till <3
  • Zyster01

Hej. Jah hade mindre än 0,05 (!!????) och var 36 men blev ändå gravid helt naturlig vår son föddes för 16 månader sedan. Amh är inte helt tillförlitligt??

• kattnos
    Znickers skrev 2017-12-27 14:17:20 följande:

God fortsättning!!! :) Vad härligt att ha berättat för släkten nu :) Och visst var det nervöst, kände jag med. Jag längtar själv efter att få göra det mer ?officiellt? men vi ligger ju några veckor efter er. Är bara i v.7 så får allt ha is i magen i minst 5v till.

Nu hoppas jag bara att allt går fortsatt bra för oss alla här i gruppen.

Vi berättade ju dagen innan vi gick in i v 12 men det kändes liksom rätt att berätta på julafton första julen i vårt eget hus och båda våra mammor på plats :) men tiden går fort, snart är ni också där :)

Ja det hoppas jag också, lycka till allihopa och som någon sa här innan, nästa år är vårt år :)
  • Hey.orange
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-27 15:59:36 följande:

TLC är en förkortning av tender loving care :) alltså kärleksfull omtanke.

Åh! Så fint :)
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-27 14:08:19 följande:

Jag brukar ha band på handlederna , sea- nånting- band heter de. Finns på apoteket!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017