• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Miriam Artemisia
    hanna8911 skrev 2018-01-02 08:47:10 följande:

Hej! Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden. Plussade på nyårsafton efter FET i julveckan! Är bara i v 5+0 så jätte tidigt men spännande att läsa om era upplevelser här inne!

Stooort grattis!!
  • Miriam Artemisia

Vilken helg jag haft.... jag tog ett digitalt cb test med veckoindikator i lördags. Gjorde ett en vecka innan som visade 1-2 veckor och stigit fint till 3+, vilket stämmer med mina veckor.

Sedan i lördags kväll får jag en jätteblödning som stannar av under natten. Det var verkligen störtblödning och jag var på jobbet som ensam ssk. Idag när det blir vardag ringer jag gyn och ber om råd. Jag förstår att de inte kan ta emot alla nygravida med blödningar.... får åter återkomma vid ev ny störtblödning. Så efter samtalet satte jag mig gråtfärdig i bilen och köpte ett nytt test med veckoindikator... det visar ffa gravid 3+ (Var heller inte morgonurin den här ggn) och lugnade mig lite trots att jag vet att hormoner sitter i länge efter ev missfall.

Så det är ?bara? att vänta och se. Ville skriva av mig lite. Har världens underbaraste sambo som stöttar mig. Tack och lov har han världens bästa arbetskamrater som vet om att vi gjort IVF och plussat pga att han fått ta ledigt med kort varsel ggr flera. Så skönt att veta att han också får stöd!

• waldesten16
    Miriam Artemisia skrev 2018-01-02 09:24:23 följande:

Vilken helg jag haft.... jag tog ett digitalt cb test med veckoindikator i lördags. Gjorde ett en vecka innan som visade 1-2 veckor och stigit fint till 3+, vilket stämmer med mina veckor.

Sedan i lördags kväll får jag en jätteblödning som stannar av under natten. Det var verkligen störtblödning och jag var på jobbet som ensam ssk. Idag när det blir vardag ringer jag gyn och ber om råd. Jag förstår att de inte kan ta emot alla nygravida med blödningar.... får åter återkomma vid ev ny störtblödning. Så efter samtalet satte jag mig gråtfärdig i bilen och köpte ett nytt test med veckoindikator... det visar ffa gravid 3+ (Var heller inte morgonurin den här ggn) och lugnade mig lite trots att jag vet att hormoner sitter i länge efter ev missfall.

Så det är ?bara? att vänta och se. Ville skriva av mig lite. Har världens underbaraste sambo som stöttar mig. Tack och lov har han världens bästa arbetskamrater som vet om att vi gjort IVF och plussat pga att han fått ta ledigt med kort varsel ggr flera. Så skönt att veta att han också får stöd!

Oj vilken helg. Förstår din oro. Vad sa gyn när du ringde? Gav de någon förklaring på vad det kan vara om allt är normalt. Håller tummarna att inget mer händer nu och att allt är bra
  • Miriam Artemisia
    waldesten16 skrev 2018-01-02 10:19:06 följande:

Oj vilken helg. Förstår din oro. Vad sa gyn när du ringde? Gav de någon förklaring på vad det kan vara om allt är normalt. Håller tummarna att inget mer händer nu och att allt är bra

Barnmorskan sa att det kan vara missfall... men jag ger inte upp hoppet än förrän jag gjort VUL. Har ffa symtom som illamående, ömma bröst och svårt för vissa dofter. Läst om andra som haft stora blödningar och allt varit ok. Har tid för ulj 16/1 så får avvakta
  • Nube
    Miriam Artemisia skrev 2018-01-02 10:30:54 följande:

Barnmorskan sa att det kan vara missfall... men jag ger inte upp hoppet än förrän jag gjort VUL. Har ffa symtom som illamående, ömma bröst och svårt för vissa dofter. Läst om andra som haft stora blödningar och allt varit ok. Har tid för ulj 16/1 så får avvakta

Oj vilken oro förstår det! Hoppas dock att det var nåt annat och att ni får se bebisen den 16, bara två veckor kvar! :)

Själv har jag RUL nästa vecka, känns nervöst!
  • Nube
    hanna8911 skrev 2018-01-02 08:47:10 följande:

Hej! Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden. Plussade på nyårsafton efter FET i julveckan! Är bara i v 5+0 så jätte tidigt men spännande att läsa om era upplevelser här inne!

Grattis och välkommen! :) Så roligt att ni fick ett plus nu! När har du vul?
  • Nube
    andromedae skrev 2018-01-01 22:24:18 följande:

Vi var på RUL i fredags, BM ville flytta oss framåt trots ivf. Spelar inte mig nån roll, jag blir bara förvirrad hur jag ska räkna . Idag är vi antingen 18+1 eller 18+5. 

Jag har moderkakan i framvägg, så lär väl dröja innan jag känner nåt. En pigg liten pojke låg därinne i alla fall. Det känns så underbart, så fantastiskt . 

Vi väntar dock till v.23, när vården också räknar honom som bebis, innan vi köper nåt.

Stort grattis! :) jag har rul nästa vecka, hoppas få bra resultat också!
  • hanna8911
    Nube skrev 2018-01-02 11:08:07 följande:

Grattis och välkommen! :) Så roligt att ni fick ett plus nu! När har du vul?

Testdag är egentligen imorgon så ska ringa då och boka tid! Hoppas på snart, vill bara veta att det är något där inne! Känner inte mycket symtom så man är ju osäker!
  • kattnos

Idag har vi gjort kub-test och fick låg sannolikhet - känns himla bra! Men det häftigaste var såklart att se det lilla livet sprattla där inne! Nu såg det betydligt mer ut som en liten människa än vid första tidiga ul:et för en månad sedan. Veckorna stämde precis också så nu känns allt toppen! Nu får vi börja fundera på när man kan gå ut med nyheten mer officiellt :) åh vad jag är glad idag! :)

• Nube
    kattnos skrev 2018-01-02 16:36:54 följande:

Idag har vi gjort kub-test och fick låg sannolikhet - känns himla bra! Men det häftigaste var såklart att se det lilla livet sprattla där inne! Nu såg det betydligt mer ut som en liten människa än vid första tidiga ul:et för en månad sedan. Veckorna stämde precis också så nu känns allt toppen! Nu får vi börja fundera på när man kan gå ut med nyheten mer officiellt :) åh vad jag är glad idag! :)

Stort grattis! :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017