Hoppfullhet skrev 2018-01-01 20:27:55 följande:
Med första barnet väntade vi till ca v 22-23, sen beställde vi vagn. Mest för att alla sa att väntetiden kunde vara lång. Dock har de flesta butiker förlossningsgaranti. Därefter väntade vi till efter v 33 ca innan vi köpte ngt mer. Kanske lite i längsta laget, men vi (mest jag) kände oss inte redo tidigare. Dock kändes det lite som om man bara skulle våga göra första köpet så kändes det lättare sen.
Nu väntar vi nr2 o jag är i v 22. Har ff inte köpt ngt, nu har man en hel del. Dock behövs vagn, säng o lite sånt men de tänker jag inte stressa med. Vet att tiden kommer när jag känner mig redo för det, det kommer du mest troligt också göra :)
Det enda vi har är en skötväska (en julklapp vi fick) men mer än så har vi inte. Sen vet jag inte om vi kanske får ärva ngt eller om allt måste köpas nytt. Man vill ju gärna inte fråga heller :)
Men babyskydd känns som prio 1 iaf. Vi bor en bra bit från närmsta bb och man vill ju gärna ha med sig bejbisen hem när det är dags för de.
Vi har ett rum som ska inredas (stått som "skräprum" sen huset köptes för 3 år sedan har inte kunnat nyttja de till annat pga babydrömmen) så i prylväg kommer nog ingenting köpas förrän vi har någonstans att sätta allting.
Du som har barn sen tidigare, vilken storlek ska man ta på kläder och ungefär hur mkt behövs första tiden?
Är verkligen nybörjare på allt de praktiska. Är bara den mentala biten jag är förberedd på, rollen som mamma har jag drömt om i flera år :)