• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • matelan

Hej!

Får jag hoppa in här? Vi har gjort IVF och efter jag op. bort båda mina äggledare så gjorde vi FET från ÄP nr 2 och då stannade äntligen pyret. Idag är jag i v 9 (8+1) och har BF 8/8 -18. Vi var på vul i förrgår och såg det lilla hjärtat ticka, nu vågar jag äntligen tro på det! :D 

• pigan86

Nu har jag varit på RUL och trots mina dåliga vibbar jag haft dem senaste dagarna så levde våran lilla bejbis och mådde gott där inne i min mage. Tårarna rann över och jag skymtade även en tår hos min sambo. Jag har sen dagarna före jul haft "rosaaktiga" flytningar i regel varje morgon och detta har gjort mig så skeptisk till att bejbisen faktiskt fanns där. Hon trodde flytningarna berodde på att små blodkärl i slemhinnan brustit då jag är förkyld och nyser väldigt hårt.

Lillisen vinkade och sparkade med benen och hjärtat slog fint. Är så otroligt lycklig just nu <3 min fina bejbis.

Dock tyckte barnmorskan att bejbisen var lite liten så fick nytt BF datum och en ny tid för ultraljud om 10 dagar. Hon tyckte inte att vi skulle oroa oss utan istället njuta och rå om varandra <3

Någon annan som fått tid för nytt UL direkt efter RUL pga att fostret varit litet??

• Znickers
    matelan skrev 2017-12-29 11:52:26 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Vi har gjort IVF och efter jag op. bort båda mina äggledare så gjorde vi FET från ÄP nr 2 och då stannade äntligen pyret. Idag är jag i v 9 (8+1) och har BF 8/8 -18. Vi var på vul i förrgår och såg det lilla hjärtat ticka, nu vågar jag äntligen tro på det! :D 

Grattis !!! Och välkommen hit :)
  • Znickers
    pigan86 skrev 2017-12-29 13:14:45 följande:

Nu har jag varit på RUL och trots mina dåliga vibbar jag haft dem senaste dagarna så levde våran lilla bejbis och mådde gott där inne i min mage. Tårarna rann över och jag skymtade även en tår hos min sambo. Jag har sen dagarna före jul haft "rosaaktiga" flytningar i regel varje morgon och detta har gjort mig så skeptisk till att bejbisen faktiskt fanns där. Hon trodde flytningarna berodde på att små blodkärl i slemhinnan brustit då jag är förkyld och nyser väldigt hårt.

Lillisen vinkade och sparkade med benen och hjärtat slog fint. Är så otroligt lycklig just nu <3 min fina bejbis.

Dock tyckte barnmorskan att bejbisen var lite liten så fick nytt BF datum och en ny tid för ultraljud om 10 dagar. Hon tyckte inte att vi skulle oroa oss utan istället njuta och rå om varandra <3

Någon annan som fått tid för nytt UL direkt efter RUL pga att fostret varit litet??

Åh vad härligt och underbart!! Njut nu och rå om varandra ja. Tänk på det lilla pyret där inne.

Vilken vecka är du i?
  • kattnos

Hej!

Åh, grattis och välkommen! Ja det där att se den lilla/lille i magen är verkligen fantastiskt :)
  • pigan86
    Znickers skrev 2017-12-29 14:23:54 följande:

Åh vad härligt och underbart!! Njut nu och rå om varandra ja. Tänk på det lilla pyret där inne.

Vilken vecka är du i?

Enligt min egen och ivfklinikens beräkning i samband med äggplock och insättning skulle jag var i vecka 17+6 (18) men enligt ultraljudet idag fick jag backa till 16+6 (17). Gjorde ett tidigt VUL i vecka 8+4 (9) och då mätte fostret rätt storlek för den tid som gått.

Fast barnmorskan idag sa att hon inte kunde göra några korrekta beräkningar då fostret låg så lång in, därav nytt ultraljud om 10 dagar. Så får se vad hon säger då, är lite rädd att något är fel när fostret inte växer som de ska :/

Detta är första gången jag är gravid så vet inte vad som en normalt eller inte.
  • Miriam Artemisia

Hej!

Stort grattis! Vad roligt! Underbart att få se hjärtat ticka <3 jag har bara kommit till v6 och har vul 16/1
  • Miriam Artemisia
    pigan86 skrev 2017-12-29 22:14:21 följande:

Enligt min egen och ivfklinikens beräkning i samband med äggplock och insättning skulle jag var i vecka 17+6 (18) men enligt ultraljudet idag fick jag backa till 16+6 (17). Gjorde ett tidigt VUL i vecka 8+4 (9) och då mätte fostret rätt storlek för den tid som gått.

Fast barnmorskan idag sa att hon inte kunde göra några korrekta beräkningar då fostret låg så lång in, därav nytt ultraljud om 10 dagar. Så får se vad hon säger då, är lite rädd att något är fel när fostret inte växer som de ska :/

Förstår om du är orolig! Det skilde sig ändå inte jättemycket åt och det kan ju varit som hon sa att bebisen låg knasigt. Ring och hör med ivfkliniken om du är orolig <3 skönt ändå att du får göra ett nytt ulj så snart... även om jag kan tänka mig att väntan är olidlig. Styrkekram!
  • Miriam Artemisia
    Miriam Artemisia skrev 2017-12-28 10:35:50 följande:

Fy din stackare! <3 Det finns ju de som har riktigt tufft med illamåendet. Hoppas det blir ett bra samtal imorgon. Styrkekramen

Hur gick det med samtalet på MVC?
  • Znickers
    pigan86 skrev 2017-12-29 22:14:21 följande:

Förstår din oro och jag hade känt likadant. Men försök tänk att det finns många faktorer till varför ni har fått olika besked. Varken eller behöver betyda något negativt, utan helt enkelt att det är svårt att fastställa av olika anledningar. Och som Miriam skrev så skiljer sig veckorna inte åt så mycket. Tror att din oro kommer stillas vid nästa UL när du får bekräftat att fostret växer precis som det ska!!!

StyrkeKramar till dig
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017