• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Tänkte att det vore roligt att följas åt under graviditeten med andra som också gjort IVF.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-28 11:37
    BF 2018 <3

Ijo, 3/5

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

EimearX, 27/5

Senua, 28/5

Milli07, 1/6

Pigan86, 1/6

Andromedae, 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Anki7, 11/6

Emsoff, 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

Pigall, 30/7

Jeenniie83, 2/8

Waldesten16, 13/8

BettyBoop81, 16/8

Solen2, 20/8

Znickers 21/8

• Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    waldesten16 skrev 2017-12-27 14:08:19 följande:

Hej alla! Går nu in i vecka 8 och mitt illamående och yrsel ökar. Mår illa konstant dygnet runt och är yr till och från. Har testat alla knep jag läst om men inget hjälper. Ska till mvc på fredag så hoppas hon kan hjälpa mig. Jobbet är en pina det enda jag kan fokusera på är att upprepa mitt mantra "du får inte spy, du får inte spy". Någon som upplever samma som mig som kanske har något tips. Tar tacksamt emot allt!

Och att äta lite hela tiden. Jag hade alltid med mig mandlar eller råa morötter som jag käkade som snacks. Då gick det bättre. Också banden på handlederna
  • waldesten16
    Hey.orange skrev 2017-12-27 23:17:18 följande:
    Och att äta lite hela tiden. Jag hade alltid med mig mandlar eller råa morötter som jag käkade som snacks. Då gick det bättre. Också banden på handlederna
    Jag har testat det och det hjälper inte. Det enda som hjälper lite är om jag ligger helt plant i sägen/soffan ingen kudde och inte rör mig.  I morse kräkets jag så mycket att jag blev yr och svimmade. Har ringt MVC och de var inte så behjäpliga, har dock en tid i morgon för hälsosamtal. Hoppas hon lyssnar bättre än den i telefonen.
  • Miriam Artemisia
    waldesten16 skrev 2017-12-28 08:46:44 följande:

Jag har testat det och det hjälper inte. Det enda som hjälper lite är om jag ligger helt plant i sägen/soffan ingen kudde och inte rör mig.  I morse kräkets jag så mycket att jag blev yr och svimmade. Har ringt MVC och de var inte så behjäpliga, har dock en tid i morgon för hälsosamtal. Hoppas hon lyssnar bättre än den i telefonen.

Fy din stackare! <3 Det finns ju de som har riktigt tufft med illamåendet. Hoppas det blir ett bra samtal imorgon. Styrkekramen
  • kattnos

Men Gud så jobbigt för dig! Hoppas att du får bra hjälp i morgon! Och att illamåendet blir bättre ju längre in i graviditeten du kommer. Skickar lite styrka!
  • kattnos

Kan ju säga också att jag har haft väldigt lite illamående men när jag har känt av det så har clementiner hjälpt mig. Fast det kanske du redan har provat.
  • Nube

Nu kunde jag äntligen uppdatera inlägget i starten och listan finns där nu :)

God fortsättning!

• waldesten16
    kattnos skrev 2017-12-28 10:54:41 följande:

Kan ju säga också att jag har haft väldigt lite illamående men när jag har känt av det så har clementiner hjälpt mig. Fast det kanske du redan har provat.

Tack clementiner går åt här hemma, tur att det är säsong för dem. ????
  • Znickers

Nu har jag gått och blivit vrålförkyld sedan i förrigår. Och jag är vanligtvis inte den typen som knaprar värktabletter vid smärta, men nu har jag haft feber och enorm huvudvärk och har därför ätit alvedon.

Jag vet att överallt sägs det att just alvedon (paracetamol) är okej när man är gravid men jag kan inte låta bli att tänka irrationellt och få dåligt samvete. Är i v.7 och väldigt orolig att jag är dum som tagit alvedon.

Någon annan som känner igen sig? :(

• kattnos
    Znickers skrev 2017-12-28 19:19:53 följande:

Nu har jag gått och blivit vrålförkyld sedan i förrigår. Och jag är vanligtvis inte den typen som knaprar värktabletter vid smärta, men nu har jag haft feber och enorm huvudvärk och har därför ätit alvedon.

Jag vet att överallt sägs det att just alvedon (paracetamol) är okej när man är gravid men jag kan inte låta bli att tänka irrationellt och få dåligt samvete. Är i v.7 och väldigt orolig att jag är dum som tagit alvedon.

Någon annan som känner igen sig? :(

Jag hade faktiskt hemskt jobbig huvudvärk på julafton och tog då två alvedon. Tar sällan värktabletter annars, typ vid kraftig mensvärk bara. Men jag tycker inte alls att du ska känna dig dum för som sagt så är det ju det som rekommenderas för den som är gravid :)
  • Hey.orange
    Nube skrev 2017-12-28 11:39:48 följande:

Nu kunde jag äntligen uppdatera inlägget i starten och listan finns där nu :)

God fortsättning!

Snyggt!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017