• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • Västerås
    Aurora023 skrev 2017-10-21 08:36:08 följande:
    Tack och grattis du med!!

Mina streck är svaga men det är en tydlig skillnad från igår!
    Grattis!!!! mina är också svaga och än så länge har de inte blivit starkare. Är det ok eller bör jag orora mig?
  • Blankt
    Västerås skrev 2017-10-20 21:26:26 följande:

Vi fick välja och jag är 40 år så vi hade valet o frysa ett men det kanske inte klarar upptining. Det slutade med 2 tillbaka och ett i frysen som klarade sig från skåpet i sista sekund.

Ok.

Åhh va spännande och se om det är 1 eller kanske 2 tom. Som växer där inne nu då ????
  • Tjejgöte81

Ruvardag 10/11 idag och känner ingenting!! Möjligtvis svullen! Testat negativt dock på eftermiddagen så lever på att de är för tidigt ännu! Men samtidigt inställd på att de inte gick vägen... i våras när jag plussade gjorde jag det 15 dagar efter ÄL men då var jag inte ?ruvare?. Denna väntan alltså!!

• Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-21 20:11:14 följande:

Grattis!!!! mina är också svaga och än så länge har de inte blivit starkare. Är det ok eller bör jag orora mig?

När har du testdag?

Jag tänker att det fortfarande är rätt tidigt och det känns onödigt att vara orolig innan man vet hur det ligger till. Bättre att njuta nu :) Skulle det skita sig så blir man ju ändå besviken, då kan man ta det då.
  • Västerås
    Aurora023 skrev 2017-10-22 09:13:27 följande:

När har du testdag?

Jag tänker att det fortfarande är rätt tidigt och det känns onödigt att vara orolig innan man vet hur det ligger till. Bättre att njuta nu :) Skulle det skita sig så blir man ju ändå besviken, då kan man ta det då.

Tack för svar

Jag hade testdag i fredags 18:e (smygtestade torsdag och sen fredag)

Ska prova efter helgen
  • Nyaellen

Hej! Ny i tråden. Vi har gjort vår första IVF (korta metoden, befruktning icsi) och jag är 32 år. Fick ut 17 ägg, 4 befruktade, en 3-dagars tillbaka och inget till frysen.

Jag är på ruvardag 10 om dag 1 är dagen efter återföring, annars 11. Hur räknar man????? Har iaf testdag 30/10 och det känns som en evighet dit.

Håller på att bli galen. Något ömma bröst, kissnödig jämnt, börjat kissa på natten. Känner av molvärk mycket likt svag mensvärk. Särskilt direkt efter jag kissat. Igenkänning??

• hanna8911
    Nyaellen skrev 2017-10-22 12:30:42 följande:

Hej! Ny i tråden. Vi har gjort vår första IVF (korta metoden, befruktning icsi) och jag är 32 år. Fick ut 17 ägg, 4 befruktade, en 3-dagars tillbaka och inget till frysen.

Jag är på ruvardag 10 om dag 1 är dagen efter återföring, annars 11. Hur räknar man????? Har iaf testdag 30/10 och det känns som en evighet dit.

Håller på att bli galen. Något ömma bröst, kissnödig jämnt, börjat kissa på natten. Känner av molvärk mycket likt svag mensvärk. Särskilt direkt efter jag kissat. Igenkänning??

Hej!

Samma här! Ruvardag 9 idag och vill snart bara att det ska vara över! Blir tokig på att inte veta! Funderar på att testa imorgon. Då ör det ändå rd 10! Har lite igenkänning på dina symtom, något ömma bröst och Molvärk i framför allt ryggen till och från! Inte mer kissenödig än vanligt dock. Känner inget från livmodern tycker jag.
  • Nyaellen
    hanna8911 skrev 2017-10-22 17:28:56 följande:

Hej!

Samma här! Ruvardag 9 idag och vill snart bara att det ska vara över! Blir tokig på att inte veta! Funderar på att testa imorgon. Då ör det ändå rd 10! Har lite igenkänning på dina symtom, något ömma bröst och Molvärk i framför allt ryggen till och från! Inte mer kissenödig än vanligt dock. Känner inget från livmodern tycker jag.

Lycka till om du testar i morgon, ska kolla tummarna! När har du testdag annars? Har lovat mig själv och gubben att inte testa förrän testdagen. Men det lockar! En vecka kvar och denna vecka väntas ju mensen i ?normal? cykel. Vill ju knappt titta på lutinuspinnen längre när jag tar ut den! Men men, det kommer ju visa sig till slut om det gick eller inte.
  • Cindy22

Min mens har inte kommit än trots enorm mensvärk hela veckan. Har testdag på tisdag.

Undrar om jag ska våga hoppas iallafall?

Min mens kommer alltid på utsatt dag och det var i fredags den skulle kommit.

Hur räknar man ruvardag? Satte in en 5 dagars den 11 oktober.

Hur går det för alla här i gruppen?

• Västerås
    Cindy22 skrev 2017-10-22 17:54:17 följande:

Min mens har inte kommit än trots enorm mensvärk hela veckan. Har testdag på tisdag.

Undrar om jag ska våga hoppas iallafall?

Min mens kommer alltid på utsatt dag och det var i fredags den skulle kommit.

Hur räknar man ruvardag? Satte in en 5 dagars den 11 oktober.

Hur går det för alla här i gruppen?

Vår klinik sa att den dagen man får embryot tillbaka var dag 0

Verkar lovande tycker jag

Det är ju söndag idag!!! 2 dagar
Svar på tråden Ruvare hösten 2017