• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • PinkRose
    Cindy22 skrev 2017-10-23 21:40:56 följande:

Grattis!

Själv fick jag mensen istället... Som vanligt

Nej, jag är ledsen men man måste bara försöka igen och hoppas att nästa månad är lite bättre.
  • Västerås
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti
  • jeenniie83

När törs man börja smygt testa?

Dom vi går hos i uppsala sa att vi ska testa den 28/10.

Men de är sååå svårt att inte vilja testa tidigare.

Min mens har inte kommit och har haft lite små stänningar i magen sen ruvdag 2.

Men de är inte mens värk.

• authentic
    jeenniie83 skrev 2017-10-24 13:10:40 följande:

När törs man börja smygt testa?

Dom vi går hos i uppsala sa att vi ska testa den 28/10.

Men de är sååå svårt att inte vilja testa tidigare.

Min mens har inte kommit och har haft lite små stänningar i magen sen ruvdag 2.

Men de är inte mens värk.

Går ni till Linnékliniken ni också?
    Det beror ju lite på om du satt in ett 2-dagars eller en blasto när du kan börja tjuvtesta. En 2-dagars behöver ju ca 1 vecka på sig innan den ens fäster medan en blasto fäster efter redan 2-3 dagar har jag för mig. En 2-dagars ska kunna gå att upptäcka efter 11 dagars ruvningstid enligt scheman som finns från ivf-kliniker. 
    Västerås skrev 2017-10-24 09:01:37 följande:
    Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti
    Håller verkligen tummarna för dig Västerås att det ska gå bra trots blödning!!
  • Bellelle

Hej jag har inte varit inne på ett tag , men jag har läst. Grattis tilll alla som har plussar:) jag ger styrkekramar till er som inte har plussat. Det är bara att kämpa på. Jag vet hur det känns. Just nu vill jag bara att det ska vara fredag för det är min testdag. Plus att jag ska till min klinik här på Irland och göra blodtest för att se om jag är gravid. Har ni några planer till helgen ??????

• jeenniie83

Vi går på linnekliniken.

Vi fick in en fryst 5 dagars blasto. Då jag blev överstimulerad.

Så dom fick bo i frysen ett tag.

Vill inte börja testa för tidigt.

Men man är ju nyfiken

• Västerås
    authentic skrev 2017-10-24 16:50:26 följande:

Går ni till Linnékliniken ni också?

Det beror ju lite på om du satt in ett 2-dagars eller en blasto när du kan börja tjuvtesta. En 2-dagars behöver ju ca 1 vecka på sig innan den ens fäster medan en blasto fäster efter redan 2-3 dagar har jag för mig. En 2-dagars ska kunna gå att upptäcka efter 11 dagars ruvningstid enligt scheman som finns från ivf-kliniker. Håller verkligen tummarna för dig Västerås att det ska gå bra trots blödning!!

Ska försöka vara positiv vi har ett embryo i frysen på Linné kliniken.

Tycker det är jättebra och är jättenöjd. Har 3 försök med landstinget bakom mig och det kändes ovärdigt
  • authentic

Vi är inne på vårt andra landstingsförsök nu och har gjort alla på Linnékliniken. De är helt fantastiska där, man känner sig alltid så välkommen och omhändertagen.

• jeenniie83

Vi har 2 till i frysen hos dom.

Vi fick bara 3st som blev blastocystor.

Tjuvtestade och de va tuvär nada på de.

Dom är väldigt trevliga där.

Vi började på landstinget men avbröt då jag blev väldigt illa behandlad av bm där.

Dom tyckte att jag behövde gå ner mer. Räckte visst inte att bmi gått från 48.9 till 27.3.

De visade inte att man lagt om hela livet för att få hjälp. Och de är utan op.

• PinkRose
    jeenniie83 skrev 2017-10-24 19:22:45 följande:

Vi går på linnekliniken.

Vi fick in en fryst 5 dagars blasto. Då jag blev överstimulerad.

Så dom fick bo i frysen ett tag.

Vill inte börja testa för tidigt.

Men man är ju nyfiken

vi går också på linnekliniken. vi fick en 5 dagars, jag tjuvtestade efter 5 dagar och fick en liten plus. men nu har plussat på riktigt, så hoppas bara att det håller sig.

lycka till!!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017