• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • jeenniie83

Hur många tillbaka sättningar har alla vart med om innan de kommit ett plus?

De är första gången för oss, vi är lite nyfikna jag och min man.

• authentic

Vi gick plus på vår andra insättning, en 6 dagars FET.

Usch nu har oron verkligen kommit krypandes hos mig. Livrädd varje gång jag går på toaletten eller ska ta lutinus. Är ju också bara 2 dagar kvar med lutinus och sen testdag på söndag. ????

• PinkRose
    authentic skrev 2017-10-25 14:06:48 följande:

Vi gick plus på vår andra insättning, en 6 dagars FET.

Usch nu har oron verkligen kommit krypandes hos mig. Livrädd varje gång jag går på toaletten eller ska ta lutinus. Är ju också bara 2 dagar kvar med lutinus och sen testdag på söndag. ????

jag tog lutinus 2 veckor och frågade om behöver ta mer efter testdagen men nej.. men det går säkert bra efter lutinus också : )
  • Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-24 09:01:37 följande:

Tyvärr började jag blöda igår  och nu vet jag inte längre....kan skymta ett streck men det är så svagt så man måste anstränga sig....helt tom inuti

Nej jag beklagar verkligen.
  • Aurora023
    jeenniie83 skrev 2017-10-24 22:49:24 följande:

Vi plussa på andra ivf om jag nu ens ska räkna första gången...
  • jeenniie83

Min mens kom igår????,så ska ringa kiniken idag och höra när vi kan få försöka nästa gång.

Man vet att de inte är hunda procent att den fäster men man blir så ledsen när mensen kommer????????.

• Västerås
    jeenniie83 skrev 2017-10-24 22:49:24 följande:

Vi har gjort 4 försök 3 ivf och 1 FET har blivit positiva men tyvärr inte stannat

Går omkring och blöder med nr 4 nu ( 2st 5 dagars)
  • PinkRose
    Västerås skrev 2017-10-26 08:38:52 följande:

Vi har gjort 4 försök 3 ivf och 1 FET har blivit positiva men tyvärr inte stannat

Har du ringt till dom och frågat om du skulle gå dit och kolla up? kram!
  • jeenniie83

Vi ska prova med att jag inte tar nått utan helt naturligt. Vilket är både spännande och nervöst.

Fungerar de inte att jag ägglossar på egenhand utan hjälp så blir de med läkemedel i slutet på nov/början på dec.

Jag har ägglossat för egen maskin innan.

Så vi fortsätter med våran strävan efter en mini

• Aurora023
    Västerås skrev 2017-10-26 08:38:52 följande:

1 av dom kan ju sitta kvar, så ge inte upp än!
Svar på tråden Ruvare hösten 2017