• Tösen88

Ruvare hösten 2017

Hej på er!

Tänkte att det vore kul och prova starta en liten tråd för oss ruvare och andra som kämpar, om det är någon som vill prata av sig och dela med sig av sin resa hittills :)

Själv är jag just nu inne på ruvdag 1 efter att fått en fin färsk blastocyst tillbaka. Så nu är det åter igen den lååånga väntan ;)

• Svar på tråden Ruvare hösten 2017
  • waldesten16
    authentic skrev 2017-11-27 17:09:08 följande:

Hoppas det är ett tecken ! Själv satte jag in en blasto igår, söndag, i ostrimulerad cykel. När har du testdag? Jag har 7 december. Kommer ihåg att jag fick tydligt positivt redan ruvardag 9 sist med Fet blasto. (slutade dock med MA i vecka 14).

Jag har testdag 9 dec. Konstigt att du har testdag innan mig. Ska du testa innan testdag, det kommer nog jag att göra. Kommer inte kunna hålla mig. Hoppas hoppas
  • Sus4nne
    FlatEric skrev 2017-11-27 18:58:52 följande:

Jag har också testdag den 4.12! Bra tänkt att testa redan den tredje, kanske jag gör likadant. 

I dag fick jag plötsligt en del värk och magen svullnade upp. Den brukar göra så några dagar innan mens, så jag ställer nu in mig på att det blir negativt :( Just nu känns det i alla fall precis så som det brukar göra innan mens. Skit också. 

Jag har också känt mig väldigt uppsvälld idag, det kom senare under morgonen och har hållt i sig hela dagen. Har även fått lite molande värk i svanken idag men det kan också bero på att jag varit ledig från jobbet i fem dagar och så jobbade hela dagen idag och jag har ett jobb där man ständigt är på benen.

Jag känner mig ändå lite hoppfull samtidigt som jag inte alls vet vad jag ska tro. Vi gjorde ett försök i april i år också, då ett färskförsök (nu med fryst embryo), då blev jag gravid. Eller iaf visade alla graviditetstesten det, jag tog ett test i veckan fram till första ultraljudet i vecka 9. Tyvärr så konstaterades det att det inte fanns något foster och hinnsäcken hade slutat utvecklas i vecka 7. Så jag vill tro att det kanske ändå någonstans är positivt att det ändå fäste?! Trots att det sen följde en väldigt jobbig period då kroppen inte ville stöta ifrån sig allt, vilket gjorde att vi inte kunde göra nästa försök förrän nu, 6 månader senare.
  • FlatEric
    Sus4nne skrev 2017-11-27 20:13:57 följande:
    Jag har också känt mig väldigt uppsvälld idag, det kom senare under morgonen och har hållt i sig hela dagen. Har även fått lite molande värk i svanken idag men det kan också bero på att jag varit ledig från jobbet i fem dagar och så jobbade hela dagen idag och jag har ett jobb där man ständigt är på benen.

Jag känner mig ändå lite hoppfull samtidigt som jag inte alls vet vad jag ska tro. Vi gjorde ett försök i april i år också, då ett färskförsök (nu med fryst embryo), då blev jag gravid. Eller iaf visade alla graviditetstesten det, jag tog ett test i veckan fram till första ultraljudet i vecka 9. Tyvärr så konstaterades det att det inte fanns något foster och hinnsäcken hade slutat utvecklas i vecka 7. Så jag vill tro att det kanske ändå någonstans är positivt att det ändå fäste?! Trots att det sen följde en väldigt jobbig period då kroppen inte ville stöta ifrån sig allt, vilket gjorde att vi inte kunde göra nästa försök förrän nu, 6 månader senare.
    Så tråkigt att det inte blev något då och att det tog så länge innan ni kunde försöka igen :( Men att det ändå fäste MÅSTE ju vara en positiv grej tycker jag. Visar ju att det fungerar :) Håller tummarna för att det går bättre den här gången! 
  • gammelpysen

Buffar upp tråden och undrar om det finns fler ruvare. Ruvardag 8 här med 6dagars blastocyst. Mensvärk och ömma bröst. Femte försöket nu och helgen känns kritisk... i vanliga fall borde mensen komma nu...

• hanna8911
    gammelpysen skrev 2017-12-16 08:52:42 följande:

Buffar upp tråden och undrar om det finns fler ruvare. Ruvardag 8 här med 6dagars blastocyst. Mensvärk och ömma bröst. Femte försöket nu och helgen känns kritisk... i vanliga fall borde mensen komma nu...

Håller tummarna för att den inte dyker upp! Insättning för mig nästa vecka på onsdag så då dyker jag upp i gruppen igen!
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-16 08:52:42 följande:

Hej!

Är också på ruvar dag 8, fet med en 6 dagars blastis. Inga symtom för min del direkt, bara en massa inbillade. Är det färskförsök ni är inne på lr fet? :)
  • gammelpysen
    Tösen88 skrev 2017-12-16 17:57:37 följande:

Hej!

Är också på ruvar dag 8, fet med en 6 dagars blastis. Inga symtom för min del direkt, bara en massa inbillade. Är det färskförsök ni är inne på lr fet? :)

Det är frysförsök i stimulerad cykel.

Då är vi på exakt samma läge. Vad kul, om man nu får säga det så...

Brösten är spända. "Fläskigare" som maken uttryckte det. Var övertygad om att mensen skulle komma igår, hade rejäl värk, men inga tecken på det idag.
  • Tösen88
    gammelpysen skrev 2017-12-16 21:47:20 följande:

Det är frysförsök i stimulerad cykel.

Då är vi på exakt samma läge. Vad kul, om man nu får säga det så...

Brösten är spända. "Fläskigare" som maken uttryckte det. Var övertygad om att mensen skulle komma igår, hade rejäl värk, men inga tecken på det idag.

Haha fläskigare det låter ju som ett väldigt bra tecken :)

Jag har fått göra mina fet försök ostimulerat, hur gör man när man gör stimulerat? :)

Här är det nog som vanligt, inbillar mig att jag har molvärk i livmodern från och till men vet inte vad det är. Kan vara mensvärk men så har det hållet på frånomed ca ruvdag 3. Hoppas så innerligt att blastisen har fäst men försöker att inte hoppas allt för mkt för blir så besviken varje gång det misslyckas.

När har du td? :)
  • Tösen88
    Annastina33 skrev 2017-12-17 08:12:02 följande:

Åh jag längtar tills man får ruva.... Har ni förresten sett att det finns en ny podd som handlar om IVF? Två vanliga tjejer som gör den, superkul. Ruvarpodden heter den!

Det förstår jag:) , var i resans gång är du?

Tack för tipset, den får vi kolla upp :)
Svar på tråden Ruvare hösten 2017